85% af Mybankers brugere ytrer utilfredshed med Danske Bank

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 60 i alt)
  • Indlæg
  • #189168
    AnonymForfatter

    Ja så kom RKD i vælten hos Kåre R Skov (kontant).

    Plat og humbug i real kreditten
    Ja vi er sgu alle risiko kunder (heldigvis kun til 1/1 2013)

    Nøddesbo og Ejvind er venner men hvor længe endnu -;)

    Ja GP underlige belåningsgrader de har lige pludselig , ingen problemmer med finanaseringen i danske bank for herefter tager de jo røven på kunderne i Realkreditten
    med useriøse lave vurderinger efterfølgende ,men det er jo lige præcist det du har beskrevet for ikke særlig lang tid siden.

    #189170
    AnonymForfatter

    Omtalen i DR Kontant er absolut velfortjent!

    Hvorfor kan det overhovedet være muligt, at RD vurderer boligen til 1,5 mio. kr., mens den lokale mægler vurderer den til 2,7 mio. kr. Okay, så er ejendomsmæglere af og til lidt optimistiske, så lad os sige 2,5 mio. kr. Det giver stadig en fuldkommen absurd vurderingsforskel på 1 mio. kr.

    Kontants indslag dokumenterer med al tydelighed, at Realkredit Danmark ikke fastsætter boligerne til markedsværdi men til en eller anden form for tvangsrelisationsværdi.

    Danske Bank / Realkredit Danmarks opskrift er med andre ord som vi mistænkte:

    1. Lad kunderne belåne til markedsværdi i købssituationen.

    2. Vurder efter 1 år boligen til tvangsrealisationsværdi dvs. 60-75% af købsprisen.

    3. Oplys kunden om at han/hun er teknisk insolvent og derfor skal betale en ågerrente på omkring 12% på boliglånet.

    4. Oplys kunden om at han/hun nu skal betale et dobbelt så højt bidrag, som dels skyldes at tvangsrealisationsprisen er lavere end markedsværdien og som dels skyldes at afdragsfriheden modsat tidligere udløser tillæg.

    5. Kunden tror nu han er insolvent og en dårlig kunde. Den umiddelbare reaktion er, at han føler sig stavnsbundet og derfor ikke forsøger at skifte.

    Hermed er pengemaskinen etableret (eller i hvert fald forsøgt etableret).

    Det er simpelthen så groft bondefangeri!

    Føj for satan!

    #189172
    AnonymForfatter

    Den model ham Realkredit Danmark direktøren omtaler har jeg mistanke om er samme model, som bruges til at fastlægge risikovægtede poster og nedskrivningsbehov ud fra Finanstilsynets regler.

    Problemet er jo bare, at denne model ikke lægger op til at vurdere boligerne til markedspris i traditionel forstand, idet Finanstilsynet jo netop har indskærpet, at markedsværdien skal fastsættes til det boligen kan sælges til på indenfor en kort salgsperiode (i praksis tror jeg det er 3-6 måneder).

    Herved er vi fremme ved, at boligerne i modellen skal vurderes til tvangsrealisationsværdi og det er jo altså en noget lavere værdi end det boligerne handler til i ren handel.

    Som jeg ser det bliver kunderne groft vildledt ved at der gælder en pris når Realkreditinstituttet i købssituationen kan afgøre om der kan opnås 80% realkreditbelåning og en anden (og langt lavere) vurdering, når bidragssatsen skal fastsættes.

    Det er bare ikke i orden at opbygge et sådant system.
    – Hvordan skal vi nogensinde have tillid til realkreditten igen?
    – Hvad blev der af det velfungerende realkreditsystem vi havde engang?
    – Hvorfor skulle de finansielle supermarkeder ødelægge det 100 år gamle realkreditsystem?

    For mig at se er der i den grad behov for at få opbrudt de finansielle supermarkeder.

    Det skal ikke længere være muligt at sælge bank, realkredit og forsikring under samme tag!

    #189174
    JydenForfatter

    I Jyllands Posten den 9.oktober 2012 er der også en dobbeltside om problemet med RD, hvor en velhavende mand i Nordjylland har fået hævet sin bidragssats fra 0,85 til 1,6 % på fire måneder.
    Som han siger tror de bare han er en gammel dum landmand som ikke lægger mærke til det, men desværre for Realkredit Danmark har han en fortid som økonomichef og har arbejdet med finansiering i mange år. “Vi har gode indtægter og pæn formue. Samtidig er der ingen større driftsrisoko på vore jord, fordi det meste er lejet ud til en meget stabil lejer. Det giver jo ingen mening, at vi pludselig skulle have påført en merudgift på 62.ooo kr. i løbet af få måneder" siger Ole E. Nielsen.
    Han har fået et standardsvar fra Carsten Nøddebo i RD som han ikke er tilfreds med.

    #190130
    KaffeForfatter

    Gode spørgsmål, der bliver spændende at følge svarene på, er er i samme situation som dig.

    #190344
    AnonymForfatter

    Dejlig info her,,, er gammel DB kunde, plejer at låne til ny bil hver 4-5 år,, her det sidste år er min rente sat op 2 gange, forstår det ikke, men føler mig lidt tråt på, mit lån er heldigvis færdigt om 4 måneder, over kraftigt et skifte til eks Arbejdernes Landsbank, ikke jeg tror jeg kan tjene noget på det, men vil scenariet ikke være det samme i den bank i disse tider, altså at man resikerer at de sætter ens rente op midt i en låne periode?
    Er ny herinde, kender ikke meget til banker, men vil helt sikkert sætte mig meget mere ind i denne verden..

    #190370
    testForfatter

    Tommy alle banker har stammer Soren, måske er det værd at overveje at spare mere af bilen op? Har du nogen sinde regnet på hvad det løbende at ha et billån på 150.000 kr koster dig?

    #190374
    AnonymForfatter

    Eller overvej at gøre som mig da jeg fik skiftet bilen ud med en ny for nogle måneder siden, nemlig at købe en lille billig bil kontant i steder for (En Toyota Aygo i mit tilfælde).

    Heller en lille og billig bil uden lån, end en større slæde med lån, højere afgift, større benzin forbrug etc. (kræver naturligvis at familien størrelse er derefter. Bilerne i den klasse, er til 2 voksende og 1 med bagage eller 2 børn uden bagage.)

    #190408
    AnonymForfatter

    Kan være jeg skal have en mindre bil næste gang, har dog aldrig lånt over 90000 til ny bil, resten har jeg fra salg af den gamle bil..

    Men ja, gratis er det ikke..

    #190410
    AnonymForfatter

    Det er helt klart fornuftigt at være så lidt afhængig af sin bank som overhovedet muligt. Som tommelfingerregel mener jeg lejere til enhver tid bør finansiere eksempelvis et bilkøb kontant. Det betyder måske så, at man må starte ud med en lidt mindre bil og så opgradere siden hen, når man har fået sparet op. Boligejere bør som tommelfingerregel ikke have en belåning over 80% i startsituationen.

    Danske Banks nye slogan “New Standards" er rigtig godt – men ikke blot som signal for at det er efter finanskrisen er kommet helt nye standarder omkring det at drive bank

    Vi privatkunder må også agere ud fra de nye standarder og drosle kraftigt ned for vores låntagning, så vi ikke bliver ofre for de voldsomme renter og gebyrer bankerne over en bred kam efterhånden tager for almindelige lån.

    Jeg fatter fortsat ikke, at det kan være nødvendigt at tage en rentemarginal på 9-12% i forhold til Nationalbankens indlånsrente på et almindeligt boliglån i en situaiton hvor Nationalbankens udlånsrente er 0,2% og hvor nedskrivningsprocenter i Danmark hos de større banker ligger omkring 0,4-0,5. Som kunder skal vi sige stop ved simpelthen ikke at låne så meget som en krone hos den branche, jeg efterhånden bredt vil betegne som “åger- og rentestigningsbranchen".

    #190420
    AnonymForfatter

    Skal vi ikke lige sige for en god ordens skyld, at fastforrentet lån har kunne fås hele tiden, og dem som har valgt dem, har ikke noget rente problem.

    Det har hele tiden været et spil at satse på variable rente lån, det kan gå godt eller dårligt afhængt af rente udviklingen. Og jeg har hele tiden vidst at folie rente lån har være afskaffet for længe siden, og variable rente lån har i de sidste mange år været efter banken forgodtbefindende (eller udbud og efterspørgsel).

    Det burde ikke komme som en stor overraskelse.

    #190422
    AnonymForfatter

    Jo da og lidt en gratis omgang! for renten på de variable lån er da ikke noget problem.
    Det er bankernes forløjede sludder om stigende fundingomkostninger + , + , + , derimod

    Gebyrene afspejler ikke længere de faktiske omkostninger
    Renten afspejler ikke længere risikoen for de fleste.
    Renten afspejler bankernes uduelighed ,idioti og inkompentance!
    Renten afspejler ranipulation , indlåsning og tvivlende legitime forretningsmetoder

    Generalen har ret – det gælder om ikke at blive et offer i en usund og associal finansiel
    dansk bank sektor og lad bankerne tage deres egen medicin!

    Ergo: i størt mulige omfang undgå at låne penge i en bank.

    Ja billånet bør man i fremtiden ordne hos forhandlerne , de udkonkurrerer helt enkelt bankerne nu om dage.

    Virksomhedsobligationer , super ;-
    Kundeejede selskaber , super ;-
    Alternativ bank finansering super ;-

    #190424
    AnonymForfatter

    Krydsalg og endnu mere cirkus Danske Banke
    http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/Danske_Bank/article4890430.ece

    Han bliver sgu ved “infant horribillis" med at bede kunderne om at skride

    #190426
    AnonymForfatter

    Det er bankernes forløjede sludder om stigende fundingomkostninger + , + , + , derimod
    Alt det der med fundingomkostninger osv, det har jeg ikke forstand på, så det kan du muligvis have ret i, jeg ved det ikke.

    Men jeg ved at det hele tiden har været efter banken forgodtbefindende, og at fastforrentede lån også hele tiden har været en mulighed.

    Når man så træffer det forkerte valg, så er det i sidste ende end egen skyld. Dermed ikke sagt at bankerne gør det rigtige, men det forbrugerrådet,ombudsmaden og finanstilsynet sammenlagt sørge for. Hvis banker bryder reglerne, så må myndighederne gøre noget, eller er det jo ingen ko på udover – moral. Men siden hvornår har mennesker fået moral når det gælder om at tjene penge!!!

    #190430
    Mr RForfatter

    Siden hvornår gælder dette som en ultimativ sandhed ?
    Det er da altid en god ide at sammenligne tilbud og tage et velovervejet valg.

    Billån har generelt en laver rente end bankerne, men har så derimod højere stiftelsesomkostninger, som ikke kan trækkes fra i skat.

    Man bør sammenligne ÅOP efter skat hvis man vil havde det komplette billede Vbturbo.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 60 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.