85% af Mybankers brugere ytrer utilfredshed med Danske Bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 60 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #93256
    HalliHalloForfatter

    For 1 år siden var det sjældent at se et kritisk indlæg her på sitet om
    Danske Bank, idet 85% af skribenterne roste banken til skyerne. I dag er
    det lige omvendt med ca. 85% meget utilfredse kunder, der alle oplyser at
    de er på vej væk fra banken eller allerede er flyttet.

    Der oprettes ustandelig nye indlæg med stort set samme indhold. Ville det
    egentlig ikke være bedre, hvis man fremover kun anvendte èn tråd vedr.
    utilfredsheden med banken, da dette – efter min opfattelse – ville give
    et langt bedre overblik over brevkassens indlæg?

    Da jeg vil gå ud fra at Mybankers panel er næsten repræsentativt for
    Danske Banks kunder, ser det ikke så godt ud for banken, da den så d.d.
    allerede har mistet ca. 85% af sine kundemasse. Hvis vi antager at den
    d.d. har 2 millioner, så har 1,7 mill. allerede forladt banken og dermed
    er der kun omkring 300.000 kunder tilbage.

    Jeg er selv en tilfreds kunde i banken, men gør mig mine tanker om bankens
    fremtid, hvis ovennævte er rigtigt, hvilket det vel alt andet lige må være?

    Mit spørgsmål til panelet:

    Bør jeg også skifte Danske Bank ud? For hvis alt er så dårligt, som jeg
    får opfattelsen af herinde, så syntes jeg ikke det er så sjovt længere.
    Det bemærkes, at jeg lægger stor vægt på god kunderådgivning og billige
    priser. Kom venligst med seriøse forslag til valg af ny god bank.

    Det undrer mig endvidere at Danske Bank ikke har givet sig til kende
    herinde i lang tid. Førhen deltog de aktivt i debatten, men nu er de
    blevet helt stumme, hvad vil I mene man skal lægge i det?

    #188776
    AnonymForfatter

    Nu er det ikke kun på Mybanker, der er udbredt utilfredshed med Danske Bank.

    På Finanswatch kan man læse at:

    http://finanswatch.dk/secure/Finansnyt/Pengeinstitutter/Danske_Bank/article4856624.ece

    1. Kun 15% af danske banks kunder er sikre på, at de er kunder i banken om bare 1 år.

    2. Kunderne er mindre tilfredse med bankens services og ydelser end kunderne i andre banker.

    3. Mindre end 5% af de, der overvejer at skifte bank, har Danske Bank som “førstevalg".

    4. 21,5% afskyr banken så meget, at de aldrig nogen sinde vil træde ind gennem filialdøren.

    Og så står der i artiklen, at hvis Danske Bank ville styre direkte mod en konkurs, hvis man befandt sig i en branche med større kundemobilitet, som fx automilbranchen. Den analyse mener jeg er helt korrekt.

    Men det der redder Danske Bank er

    a) At mange kunder finder det for besværligt og uoverskueligt at skifte.

    b) At mange kunder vanskeligt kan skifte, fordi de er teknisk insolvente.

    Hvis jeg var Danske Bank ville jeg især være bekymret over EPSI (Extended Performance Satisfaction Index) undersøgelsen, som dette år viser en direkte katastrofal placering. EPSI undersøgelsen er en meget seriøs og omfattende brancheundersøgelse, som baserer sig på 4.000 interviews.

    #188794
    AnonymForfatter

    Årsagen er kendt, DB har i højere grad end selv deres nærmeste konkurrenter øget marginalrenten og det har reelt ødelagt deres konkurrenceevnen på privatkunde marked.

    Men så mange og høje stigninger i marginalrenten, har det også skabt omtale i medierne, hvilket har forstærket effekten.

    Spørgsmålet er om det at de mister så mange privatkunder, så er en fordel for banken eller ej på kort sigt.

    #188864
    AnonymForfatter

    Vi kan vel lige så godt kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade.
    Nej på den korte bane er det ikke godt for banken, deres kundeportefølge bliver dårligere og dårligere, for hver måned der går, deres afdeling for afgangskunder er under hårdt pres, lang ventetid på at komme ud af banken som kunde, de bliver ikke arbejdsløse foreløbig. De har selvfølgelig en god portefølge på hvisse privatkunder de ikke tjener meget på, de skifter selvfølgelig ikke bank. Så har de en del middel kunder, husk lige de kunder, der har forladt banken ikke er dårlige kunder, for ellers ville de ikke kunne skifte. De skal passe på deres middelkunder, da det er dem de tjener på og det er dem der kan skifte. De sidder med en del kunder der ikke kan forlade dem pt. Deres andel af dårlige kunder er blevet for stor. De burde gå ud og vækste på nye kunder, for at få andelen af dårlige kunder ned.
    Har også flere gange efterlyst deres medarbejder herinde i dette forum, men de kigger formentlig kun med, de deltager ikke aktivt i debatten.
    Jeg håber ikke banken går konkurs, da det vil blive rigtig dyrt for skatteborgerne.

    #188866
    AnonymForfatter

    Jeg tror ikke på Danske Bank går konkurs, det er “too big to fail" og derfor vil Danske Bank snart blive udstyret med en SIFI-garanti fra staten. Men Danske Bank de-vækster markant på det danske marked lige nu, og jeg gætter på det i alt overvejende grad er på privatkundesiden.

    Det giver, som økonomisk helt rigtigt siger, langsigtet, Danske Bank det problem, at man tjener færre penge i Danmark. Det er nu engang sådan, at bankerne lever af at låne penge ud. Og det er helt rigtigt set, at der bliver to typer kunder tilbage i banken:

    1. Gamle kunder, der ikke har ret meget gæld tilbage og derfor kan være ligeglade med prisen på banklån. Hvis kunderne (som de fleste) ikke har lyst til at kaste sig ud i værdipapirspekulation i større omfang, så anvender denne kundegruppe typisk opsparingen til at afdrage ekstra på realkreditlånet. Denne gruppe er der ikke mange penge i.

    OG

    2. Kunder, der ligger helt oppe i det røde felt med en kritisk overbelåning i forhold til ejendommens værdi. Denne kategori kan ikke skifte!

    De kunder, banken tjener fedt på, er især førstegangskøberne, der foruden en masse gebyrer og afgifter til Realkredit Danmark skal have et stort boliglån oven i hatten. Det er her pengene ligger, og derfor er det et kæmpe problem, når analyser viser, at kun 5% af de kunder, der står overfor at skulle skifte bank, har Danske Bank som foretrukken mulighed.

    #188882
    HalliHalloForfatter

    Tak, så er jeg mere rolig og beholder således mine konti i banken og DB-aktier lidt endnu.

    #188886
    HJLForfatter

    Hvilken af GP’s grupper tilhører du HAliHallo?

    GP jeg tilhører den gruppe af debatører der i modsætning til dig tror, at kunder har det med at glemme og se sort på hvidt hvad de sparer i bank a i fht. bank b.

    Derfor er din teori om førstegangskøbere relevant men nok ikke så skrammende som du tror.

    GP nu tilhører du selv gruppe 1. – du er; en gammel kunde uden forretninger i banken. Mon ikke der er mange som dig?

    Og mange i blandt dem som ikke bruger 9 ud af 10 vogne timer på at spekulere over fremtiden?

    Jeg har observeret at langt de fleste førstegangskøbere vælger afdragsfrie realkreditlån og får banket boliglånet af over ca. 5år…. derfor bliver man som kunde hurtigt kategoriseret i din gruppe 1. I modsætning til før stemningsskftet hvor boliglån var alt for store i fht. Hvad godt var og derfor er svær at se sig fri for.

    Har du statistikker du bruger som argumentation på at kunder som de er flest ikke har lyst til at invistrere?

    #188904
    AnonymForfatter

    HJL, jeg kan så fortælle dig at jeg havde en meget kedelig oplevelse med Danske Bank for snart 15 år siden, og jeg har IKKE glemt den behandling.
    Om så Danske Bank var den sidste bank i verden så ville jeg ikke for alle penge i hele verden skifte tilbage til dem.
    Jeg husker udemærket den behandling jeg fik, og jeg tror såmænd ikke at jeg er den eneste der husker en bank der træder på dig når du ligger ned.
    Undervurder nu ikke folks vrede og harme over at blive udnyttet, den fejl er Danske Bank i fuld gang med at begå

    #188906
    HJLForfatter

    Undskyld disarmonia mundi, det fremgår ikke tydeligt nok af debatten, at de kunder jeg taler om, er dem som har fået sat renten op og derfor skifter…

    Jeg er klar over, at der findes forhold der ender pga. Decideret dårlige erfaringer. Jeg stiller blot spørgsmål til om en rentestigning i fht. Konkurrenterne på 0,5-1% går under den kategori?

    Din historie er også vigtig og sikkert interesant, opret evt. en ny tråd og fortæl om den med lidt detaljer.

    Det interessante jeg gerne ville vide er, hvor mange der vil skifte pga. Renteforhøjelserne i denne omgang og hvornår de skifter og om de skifter tilbage hvis Danske Bank sætter renten ned til under den nye Banks rente…

    #188914
    AnonymForfatter

    Jeg tilslutter mig dette udsagn!

    De af Danske Bank’s kunder som har fået kærligheden at føle , vil bære nag og så handler
    det ikke længere om at spare lidt penge.

    Danske Bank undervurderer kundernes/samfundets dom på både den korte og lange bane.
    Den kortsigtede profit optimering for at stimulere aktionærer får efter min opfattelse
    helt klart nogle konsekvenser så som permanente tabte markedsandele
    grundet den umoralske og associale rolle banken har praktiseret i samfundet.

    Tyskland kan selv den dag i dag ikke slippe af med sin Nazi fortid – skaden sket og er uoprettelig “folkets hænger ved". Merkel har lige fået hitler kortet i Grækenland!

    Samme deroute venter Danske Bank , fortiden indhenter dem i fremtiden (Dette har Ejvind Kolding undervurderet)og dermed forbliver Danske Bank landsskadelig

    #188916
    AnonymForfatter

    Det er ikke bare nogen få i dette forum, der er utilfredse med Danske Banks voldsomme og helt uaccetable rentestigninger.

    På forsiden af Dagbladet Børsen prydes i dag overskriften “Kunder på masseflugt fra storbank".

    Mens Danske Bank strammer renteskruen, vender tusindvis af privatkunder banken rykken. Sådan lyder det samstemmende fra en stribe af rivaliserende pengeinstitutter, som oplever en heftig tilstrømning af kunder fra Danske Bank.

    Samtidig viser tal fra storbankens egen analyseafdeling, at markedsandelen på privatkundeområdet er faldet fra 35% i 2009 til 31% i 2012.

    Og så er der tre delartiker i avisen:
    1. Tilliden til Danske Bank styrtdykker
    2. Virkeligheden presser Ejvind Kolding
    3. Jyske Bank advarer [Danske Bank] mod filiallukninger

    #188920
    AnonymForfatter

    Undervurder ikke folks grådighed, hvis DB kan give en bedre deal om 5 år end deres konkurrenter så vil mange stadig vælge DB fordi de spare penge på det, også selvom de egenlig synes at DB har behandlet dem dårligt.

    Mange husker dårligt, det man kan jo bare se til hvert folketingsvalg, folk stemmer på nogle som de 3-5 eller 10 tidligere synes var nogle svin.

    Bare se på Anders Fogh ATP skandale, og alligevel bliver han valgt til statsminister af flere omgange. Hvorfor, fordi et flertal synes at den politik han forsøgte at sælger løs bedre end modpartens, og så ser man stort på fortidens synder.

    Jeg tror ikke masserne tænker anderledes, når det gælder penge i egen lomme via bankforretninger.

    #188924
    AnonymForfatter

    Jeg har altid hørt at Danske Bank først og fremmest er ‘erhvervslivets bank’ læs=giver bedste service til erhvervslivet og lader almindelige mennesker betale gildet. Men om det har noget på sig, ved jeg ikke.

    Jeg har kun stiftet bekendtskab med dem een gang i kraft af mødet med min mand. Han havde sine konti i Danske bank, da vi lærte hinanden at kende for 15 år siden, og jeg var chokeret over de høje gebyrer på alt muligt og umuligt, så jeg fik ham hurtigt overtalt til at skifte til min nuværende bank, som ingen gebyrer havde.

    #188926
    AnonymForfatter

    pas nu på kursen på jeres danske bank aktier

    den vedvarende negative omtale vil før eller senere
    føre til stærkt faldende kurs grundet kundeflugte
    på erhverv & privat kunde siden

    #188928
    HJLForfatter

    Vbturbo der er intet nyt i det du siger, samme melodi, vend pladen!

    Og sig, hvornår det sker, det er meget mere underholdende end gisninger om fremtiden.

    Hvis vi taler aktier så;
    C20 er steget 39,3% på 1 år og DB er steget 35,9% så som aktionær kan man vidst ikke være utilfreds over strategien.

    Jeg har i øvrigt en nyhed, et strategi lækage fra DB’s egen hjemmeside.

    http://www.danskebank.com/da-dk/ir/Nyheder/Pages/Eksterne-nyheder.aspx

    Banken lærer tricks af Norsk basejumper, hvordan man stopper et frit fald 😉

    God weekend folkens!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 60 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.