Risikokunder får regningen i RealKredit Danmark – John Norden kommenterer

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 75 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93104
    AnonymForfatter

    Man kan i dag i Berlingske Business at John Norden fra Mybanker
    mener der ligger en interessekonflikt i RKD’s nye prissætningsmodel.

    Realkredit Danmarks Carsten Nøddebo udtaler at han ikke er bange for at ende i en dobbelt rolle når RKD nu i fremtiden selv prissætte ejendomsværdierne efter deres egne interne modeller.

    Carsten Nøddebo forklarer endvidere at RKD gerne oplyser kunderne hvad deres bolig er vurderet til!

    Citat: John Norden
    Men hvad hvis kunden er utilfreds med vurderingen?

    Carsten Nøddebo , udtaler
    Vi kan altid tage en dialog om det ,men de fleste kunder har et forholdsvist præcist billede af hvordan priserne ligger

    RKD introducerer nu et kæmpegebyr(Kursskæring) på 0,2 % hver gang der skal rente tilpasses holdt op imod at rente på et F1 i dag er 0,35%!

    Carsten Nøddebo , afviser endvidere
    At det ikke er hensigten at ramme de svageste kunder

    —————————————————-

    vbturbo:

    Ergo skal vi se RKD i gang med supportere bankforretningen i Dansk Bank med yderligere indlåsning af de svageste kunder.

    Åger trippet tager tilsyneladende til i Danske Bank , hvornår kommer mon de folkevalgte politikere deres vælgere til undsætning ? (lade kunderne skride omkostningsfrit)

    Her er der jo tale om regulær gældsyngel fra RKD’s side og en forværring af de
    “teknisk insolvente" gældssituation

    Kan vi forvente vores nye Nationalbank direktør holder manipulationen i kort snor ?
    Og skal Ejvind have lov at tude videre om sin SIFI status og ytre sine slet skjulte trusler hvis tåben ikke får sin vilje ?

    Eller skal vi håbe på at finansiel stabillitet overtager falitboet Danske Bank og får
    den afviklet.

    ARROGANT OG TOTALT USMAGELIGT

    #185942
    AnonymForfatter

    Ja Vturbo og uden at kunne sige det med bestemthed, så er min mistanke, at Danske Bank / Realkredit Danmark lige nu kører et dobbeltspil. Som altid fuldt lovligt og ganske uetisk.

    De kører med to parallelle værdiansættelsesmetoder: En metode når ejendommen skal belåns, og en anden metode til vurderingsformål.

    1) Ejendomme kan ifølge realkreditloven belånes til 80% af markedsværdien. Dvs. de priser ejendommene rent faktisk handler til (uanset liggetid).

    2) Når de så efterfølgende prissætter bidraget, så anvendes Finanstilsynets retningslinjer om nedskrivningstestet skal ske ud fra et ejendommen med stor sikkerhed skal kunne sælges på et velfungerende marked indenfor kun 6 måneder. Den korte tidsfrist betyder lavere værdi.

    Så med andre ord tyder noget på at bankerne kan både blæse og have mel i munden.

    Du har derudover helt ret i at der i de finansielle supermarkeder sker en krydssubsiduering mellem realkreditinstitutterne og bankerne. Endnu et argument for at lave et forbud mod finansielle supermarkeder.

    Hvad angår den nye Nationalbankdirektør, så får vi danmarks dygtigste økonom (Cand Oecon fra Århus Universitet) bag roret. Han er uafhængig. Han er rationel og han er ikke bange for at gøre det der skal gøres – og så har han tidligere været ret kritisk overfor banksektoren.

    Bl.a. kan jeg huske at han allerede tilbage 2004 udtalte, at priserne i ejendomssektoren var kommet op på et niveau, hvor ATP ville satse på andre forretningsområder (underforstået han havde set at der var en bobbelopbygning undervejs). Dygtigt manøvrerede han ATP uden om den rotterede, som mange banker hoppede helt eller delvist i suppedasen.

    Så dygtige var Danske Bank ikke. De købte National Irish Bank og Northern Bank alt for dyrt og på højdepunktet af en bobbel. Det er udtryk for et monumentalt ledelsessvigt.

    #185944
    Mr RForfatter

    Giv mig bare et eksempel på at det sker i stedet for at komme med konspirations teorier som i to er så glade for.

    #185984
    AnonymForfatter

    Banksælger, vor herre bevars!

    #185986
    Mr RForfatter

    Godt argument General Prier, det skal nok holde i retten.

    #185988
    Mr RForfatter

    Det faktum er at jeg ved det ikke sker i kraft af mit arbejde som boligkonsulent hvor jeg har en lang række sammenarbejder med realkreditinstitutterne her i blandt Realkredit Danmark. Vurderingerne er faldene pga. de prisfald der generelt er for øjeblikket på boligmarkedet, men ikke mere end hos andre realkredit institutter, som desuden også har lavet om på deres bidragssatser, men det er sikkert ligegyldigt for de er jo sikkert alle sammen hemmeligt allierede med de onde onde banker, som er skyld i alt der går galt i øjeblikket.

    Men at finde på optænkte scenarier er jo ikke det store problem så længe man ikke behøver at have nogen beviser.

    I min bevidsthed er de argumenter i fremfører det samme som at sige at:

    Den danske regering i hemmelighed har et sammenarbejde med de cubanske narkokarteller.

    #185990
    AnonymForfatter

    Ja ganske uetisk.

    Og ja er de faktisk nogen af de få der kan blæse og have mel i munden på samme tid.
    Hvor skal kunderne iøvrigt gå hen hvis de er utilfredse med vurderingen. finansrådet ? ligesom med Cibor…. ja stakkels os kunder

    Carsten Nøddebo , udtaler
    “Vi kan altid tage en dialog om det"
    Uintelligent og utroværdigt at man fornægter sit habillitetsproblem specielt når andre
    dele af forretningen har store problemer med manipulation.

    Regulær farce at Carsten ikke kan se kontrasten , men mon ikke det er den der “Infant Horribilis" Ejvind som tuder over sin rating ? og hva man er vel en kollaga

    Citat:
    Hvad angår den nye Nationalbankdirektør, så får vi danmarks dygtigste økonom (Cand Oecon fra Århus Universitet) bag roret. Han er uafhængig. Han er rationel og han er ikke bange for at gøre det der skal gøres – og så har han tidligere været ret kritisk overfor banksektoren.

    Ja GP håber du får ret
    Man må håbe Lars Rohde kan få sat en ny dagsorden branchen og få gjort op med alle de der “monumentale ledelsessvigt"

    PS
    Ignorer trolleren
    Han spørger jo aldrig om noget intelligent

    #185992
    Mr RForfatter

    Det er så igen også en misforståelse det er slet ikke sådan det forgår.

    #185994
    AnonymForfatter
    #185996
    Mr RForfatter

    Derudover vil jeg sige at jeg sagtens kan se at det kan misbruges at vurderingen er med til at sætte prisen på bidraget og som John Norden skriver er det måske en god ide hvis det bliver reguleret.

    Der er dog ikke noget jeg har set blive misbrugt endnu og det påstår John Norden i øvrigt heller ikke. Han udtrykker bare en bekymring for at muligheden er der.

    Hvis i gerne vil læse indlægget igen kan jeg jo linke til det 🙂

    http://www.business.dk/oekonomi/risikokunder-faar-regningen-i-realkredit-danmark

    #185998
    AnonymForfatter

    Mr. Troller

    John Norden udviser diplomati (bekymring) , hvis du forstår(ikke at jeg forventer det)

    #186000
    AnonymForfatter

    En misforståelse John Norden fra Mybanker i såfald også deler. Det er han direkte citeret for i Berlingske.

    Ikke engang Danske Bank selv benægter at de har tilpasset renterne individuelt mens alle andre storbanker har justeret kundernes renter ens.

    Typisk banksælgere at sprede misinformation!

    #186002
    Mr RForfatter

    Haha vi taler altså om bidragsatserne i Realkredit Danmark her ikke banklån i Danske Bank.

    Ingen benægter at danske bank ændre renten i forhold til risiko.

    Desuden henviser du til et citat så giv mig det citat hvor han siger det.

    #186004
    AnonymForfatter

    Troller

    kan du bestemme dig?

    1)Den danske regering i hemmelighed har et sammenarbejde med de cubanske narkokarteller

    2)Derudover vil jeg sige at jeg sagtens kan se at det kan misbruges at vurderingen er med til at sætte prisen på bidraget og som John Norden skriver er det måske en god ide hvis det bliver reguleret.

    Konspirations teorier eller regulering ?

    Mr.R

    Tag dig sammen og bidrag med noget intelligent til debatten , og drop det der mistro’s ævl

    GP

    Han spilder vist vores tid med en tur i rund tosse karrusellen.

    #186006
    BangeeForfatter

    Kan I ikke bare alle 3 stoppe med at køre sådan på hinanden, der er som sådan ingen af jer der bidrager særlig konstruktivt, og kører stort set i de sammen emner i alle tråde, uanset hvad tråden egentlig startede om.

    I ser alle så enøjet på jeres side af sagen, og har åbenbart så stot had til hinanden at I enten ikke kan eller vil se det fra den anden person side.

    Jeg skal ikke gøre mig klog på hvem der har ret, men folk har alt andet lige mulighden for at kontakte BFR, NYkredit eller Totalkredit for en anden vurdering hvis de er utilfredse med deres prissætning.

    God weekend

    PS Bare fordi man er bankmand (MR R) eller Bank hader (GP) burde man godt kunne forholde sig til at den anden part godt kan have en fornuftig pointe. Og at fine teoriatiske og ønonomiske ord ikke nødvendigvis er andet end ord og terorier (som den del af sandsynligvis ikke ville fungere i virkeligheden)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 75 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.