Dansk Bank…hæver renten som de vil…

Viser 10 indlæg - 61 til 70 (af 70 i alt)
  • Indlæg
  • #185764
    testForfatter

    Så banken har samme risko for tab på lån der er 15% af pantet som et på 80% ?

    Den lader vi bare stå.

    #185766
    AnonymForfatter

    Kære Visco – og andre i samme situation,

    Jeg er journalist på Pengemagasinet, DR og igang med et program, der handler om rentestigninger på banklån. Jeg vil meget gerne tale med dig – og andre, der er i en lignende situation. Du/I må derfor meget gerne kontakte mig på jbmo@dr.dk

    På forhånd tak! Vh. Jytte Bergmann

    #185768
    AnonymForfatter

    Kære Visco – og andre i samme situation,

    Jeg er journalist på Pengemagasinet, DR og igang med et program, der handler om rentestigninger på banklån. Jeg vil meget gerne tale med dig – og andre, der er i en lignende situation. Du/I må derfor meget gerne kontakte mig på jbmo@dr.dk

    På forhånd tak! Vh. Jytte Bergmann

    #185776
    BangeeForfatter

    Skal vi nu have endnu en enøjet historie om de onde, umenneskelige og grådige banker der snyder og bedrager folk ?

    Ikke at det ikke er ok at sætte fokus på det og at det i nogle tilfælde også er rigtigt, savner bare at det også bliver set fra bankens side.

    Ingen tvivl om at bankerne lavede for mange usiker udlån, meeeen det var altså også kunderne selv der efterspurgte dem. Og fik man nej i sin egen bank, så var man ikke bleg for at skifte bank til nogen der så sagde ja (sandsynligvis fordi de ikke havde samme historik på kunderne som den tidligere bank). Så ud fra der er det ufair at give bankerne hele skylden.

    Nu har bankerne så strammet og opfylder efter bedste evne de nye krav der er kommet, hvilket så betyder at mange folk pludselig ikke kan så de usiker lån de tidlige kunne, og så er bankerne igen onde.

    Endivere har bankerne som følge af ændret lovgivning fået mange nye udgifter til administration, funding osv. og ingen virksomheder kan bare acceptere en sådan omkostningsstigning, uden samtidig at at gøre noget ved indtjeningen.

    Derfor er prisen steget på mange produkter, samtidig med at der er blevet fyret mange medarbejder, og de resterende skal løbe hurtigere for at nå de samme opgaver. Dermed også ringere service til kunderne.

    Der er flere sider af denne sag, og jeg synes det er trist at det altid KUN er bankens skyld.

    #185808
    AnonymForfatter

    Spørgsmål til Jytte Bergmann:

    Hvornår bliver det så sendt i tv, har du en dato for udsendelsen?

    #185810
    AnonymForfatter

    Hej Molan,

    Vi regner med at det bliver til et Pengemagasin den 5. sep. på DR1 – hvor vi i øvrigt får nyt sendetidspunkt, klokken 22. Vh. Jytte

    #185814
    AnonymForfatter

    Hej Jytte Bergmann

    Husk lige at de sænker prisen på ens bolig, så kunden kan komme til at betale en masse ekstra i bidrag. Uden at man lader kunden skifte gebyrfrit.

    #185820
    AnonymForfatter

    Nej nu vælger du vist bevidst at spille dum.

    Min pointe er at mens tabsrisikoen måske er 0,05% på lånet indenfor 15% så er tabsrisikoen måske 1,0% på belåningen indenfor 80% af ejendomsværdien.

    En prisforskel på 8-10% synes derfor at være fuldkommen overdrevet. Dette burde afspejles i prissætningen på SDO boliglån i banken versus almindelige boliglån.

    #186058
    AnonymForfatter

    Enig

    Forstår ikke hvorfor de er så dumme at låne penge ud mellem 0-80% af boligens værdi til ca 1,2% rente. Der får kunderne ikke at vide at deres værdi er faldet og differencen blive lavet om til et alm. boliglån til 7% rente. Nej for så kan Danskebank komme til at stå i et dårlig lys. Hvorimod hvad man gør omkring kreditforeningslån, er der ikke mange kunder der opdager.

    #186078
    testForfatter

    Husk lige at renten på låne er rente på inskudsbeviser plus mellem 1 og op til 5%.

    Og at i bare er slet skjult misundelige 🙂

Viser 10 indlæg - 61 til 70 (af 70 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.