Dansk Bank…hæver renten som de vil…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 70 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93089
    AnonymForfatter

    Hvad skal man gøre når jeg sidder i et hus alene efter min eks og jeg gik fra hinnanden og jeg har overtaget huset.

    Banken, Danske bank, bliver jo bare ved med at hæve rente på mit bolig lån til næsten 10 % så bolig lånet slet ikke bliver afviklet, det gør jo bare at lånet bliver stører. De har lige valgt at sætte min ydelse op på lånet, men hvad hjælper det når de om 3-6 måneder hæver renten igen… Så skal jeg sættes op i ydelse igen. Det bliver ikke bedre om 4 år når jeg skal til at indfrie RK Lånet. Jeg har prøvet at få 2 andre banker til at se min økonomi igennem, men de tør ikke overtage mig, da huset jo ikke er det værd i dag som det er købt til. Da min eks gerne ville købe en bolig til sig selv, kunne det heller ikke lade sig gøre da hun ikke kan skrives ud af de lån der er i huset. Så vi kommer ingen vegne nogen af os.

    Så hvad skal jeg gøre og må banken hæve ydelsen på lånet uden min Sam tygge??

    #185468
    Mr RForfatter

    Hej Viso, der mangler en hel del oplysninger før du kan få et svar du kan bruge til noget efter min mening.

    Har du overvejet at sælge boligen? Har du haft kontakt til en ejendomsmægler? Hvad kan de sælge den for?

    Hvad har du af lån i ejendommen både som realkreditlån og som banklån?

    Har du lån andre steder end i banken?

    Hvad tjener du?. Hvad tjener din kæreste?. Hvad har i af faste udgifter?

    Hvordan er jeres job situation/fremtidsplaner/familie.

    Har i pensionsopsparinger?

    Har i bil?

    #185470
    AnonymForfatter

    Nu er det jo heller ikke meningen, at du skal sidde og kreditvurdere Viso her, bankmand.

    Viso står som så mange andre i en klemt situation fordi den tekniske insolvens forhindrer et bankskift og forhindre, at den ene af parterne kan overtage lånene.

    Det ærlige svar på det her er jo desværre, at Viso ikke kan gøre så meget handet end det han gør, nemlig at prøve om forskellige banker vil overtage engagementet så han kan opnå mere fordelagtige vilkår.

    Sandsynligheden for det sker er desværre lille fordi alle banker på samme tid forsøger at reducere udlånet og reducere deres risiko.

    #185474
    Mr RForfatter

    General Quicklån, det kommer selvfølgelig an på hvad han forventer, så lad os høre fra ham i stedet for fra dig.

    #185480
    AnonymForfatter

    Denne mand har i hvert fald ikke brug for dine dæmagogiske og ubehjælpsomme forsvar for Danske Banks ågerpriser og udnyttelse af den vanskelige situation en del teknisk insolvente kunder befinder sig i, MR IQ = 0!

    Du er allerede blevet afsløret i trolling, hvor du forsøger at fremstå som neutral men i virkeligheden er Banksælger i Danske Bank. Så jeg vil advare meget kraftigt mod at tage mod din påståede uvildige rådgivning, Mr Troll.

    #185482
    Mr RForfatter

    General Quicklån

    Trolling er præcis det du fortager dig. Jeg spørg rent faktisk fordi jeg vil hjælpe ham du giver bare et svar ud fra begrænsede fakta, men det er ikke noget nyt under solen med dig.

    #185486
    Mr RForfatter

    Du begynder enda et slagsmål i en tråd som handler om en person der har store store problemer. Det viser lidt om din lyst til at hjælpe.

    Magen til usmaglighed skal man lede længe efter.

    #185488
    AnonymForfatter

    Hvad er det egentlig du er ude på banksælger, at lokke så mange informationer ud af ham, at I kan opsige hans lån på mandag fordi han har tilladt sig at kritisere din virksomhed?

    #185490
    Mr RForfatter

    Igen spekulere du i ting som ingen virkelighed har i andre end din hjerne.

    At tænker sig……

    Jeg spørg fordi hvis jeg skal give et svar til ham skal jeg bruge nogle informationer.

    #185492
    AnonymForfatter

    Til Mr R….Bank sælger 🙂

    Jeg vil på intet tidspunkt oplyse min økonomi overfor nogen i sådan et åben forum, eller noget andet personligt, det håberjeg du forstår.

    Jeg kan bare ikke forstå at Danske Bank ikke vil hjælpe mig. Jeg vil meget gerne betale det lån tilbage og har opfylt alle mine betingelser over for banken, men der sker jo bare det at jeg ikke kan betale tilbage, og så er det jo banken der i sidste ende taber på det.

    #185494
    Mr RForfatter

    Ok Viso det er fair nok at du ikke vil oplyse din personlige økonomi her.

    Med hensyn til renten så agere banker sådan for tiden. Da renten i bankverdenen afspejler den risiko en kunde er over for banken. Det er desværre den virkelighed vi er i.

    Det kan i mange hensigter være en meget kortsigtet måde at tænke på hvis du spørg mig personligt.

    Jeg vil ønske dig alt held og lykke fremover.

    #185496
    AnonymForfatter

    Våsss og plader. Banken har tabt mill på fejl investeringer i udlandet og det skal jeg væremed til at betale. Det er jer det kommer til at tabe i sidste ende hvis jeg ikke kan betale.

    #185498
    Mr RForfatter

    Sjovt du spørg hvis du allerede mener du har et svar. Magen til useriøst indlæg.

    #185500
    AnonymForfatter

    Lige præcis – Danske Banks problemer er selvforskyldte og skyldes basalt set en række sindssyge udlån i Irland.

    Derudover er Danske Bank lige som de øvrige Danske Banker ramt af, at man med en uansvarlig udlånspolitik var med til at skabe en boligbobbel, som nu er punkteret. Det skal kunder som Viso nu betale kassen for, mens boligprioritetskunder har (for Danske Bank) uprofitable lån til 1,5% -3,0% i rente.

    Det virker ikke som en fair fordeling af regningen fra Irland.

    #185502
    AnonymForfatter

    Sjovt Mr R skriver at jeg er useriøs vedr. mit indlæg. Har du ikke forstået mit spørgsmål siden du skriver jeg selv har svaret…?? Hvad har jeg selv svaret på??

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 70 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.