Danske Bank desperat – banken har ikke råd til at tænke langsigtet

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 124 i alt)
  • Indlæg
  • #182728
    HJLForfatter

    Gp 100 kr. På, at det er noget i den stil vi får se efter sommerferien, når den nye strategi rulles ud. Et fair loyalitetsprogram med ens priser, så både kunder og rådgivere sparer et utal af forhandlingstimer.

    Det taler dog lidt imod noget af det vi er blevet enige om før, nemlig den ventil som burde kunne udløse bedre vilkår ved;

    Fremtidspotentiale
    Hurtig afvikling
    – ja og
    Gode ambassadører for banken

    #182730
    AnonymForfatter

    General priser: Hvad er din økonomiske status?
    Ingen tvivl om at du er yderst velvidende udi bankforretninger og har sat dig grundigt ind i disse ting. Men du må forstå at det på ingen måde kan gøre dig til bedre kunde, tværtimod så bliver du bedrevidende og den irriterende kunde der skal sidde og forhandle om 1-2%. Hvad med den kunde der ikke magter det? Nej du, lige betingelser for alle…..det er fair.
    Det er heller ikke nødvendigt at køre mere hetz på Danske bank. Vi har forstået at du er en smule forslået…..

    Tilbage til overskriften….økonomiske status? Du vil spare 1 mill op på 4-5 år til udbetaling til boligkøb. med 20000 i rådighedsbeløb om måneden kan det vist ikke lade sig gøre med mindre du skal til at have rugbrødsmadder med til frokost. Sidst men ikke mindst, ja du har nævnt at du har ekspresbanklån og du har financieret dit fjernsyn igennem Elgiganten. Burde det ikke være muligt at købe kontant med dit rådighedsbeløb. Kan du se hvor jeg vil hen? Der er noget der ikke stemmer, men det er jo op til os selv hvad vi skriver på disse fora…..

    #182732
    AnonymForfatter

    Peter 32, du minder mig desværre om min kedelige bankrådgiver, hvis intelligens heller ikke rækker til at forstå selv simple budskaber. Og en af de 2.000 fyringstruede Danske Bank ansatte er måske præcist hvad du er?

    Enhver økonomiuddannet kender til begrebet “opportunity costs", altså omkostningen ved ikke ikke vælge det bedste alternativ.

    Når man kan udskyde betalingerne til en rente på 0,00% men samtidig har et boliglån til en rente på 7,95%, så er alternativomkostningen renten på 7,95% p.a.

    Når så boliglånet er væk, og der kun er F5-flekslånet tilbage, ja så er alternativomkostningen 2,42%. Og når dette lån er indfriet, ja så er alternativomkostningen den rente jeg kan anbringe pengene til i den givne periode.

    Men igen, den slags simple betragtninger forstår en dum bankuddannet sig ikke på! I guder, der er ikke noget at sige til at det går skidt for Danske Bank. Selv om kursfaldene skulle have taget livet af nogle af bakens aktionærer, ja så vender de sig i graven over udtalelser som denne!

    #182734
    JydenForfatter

    Hej Peter32,

    Generalen må naturligvis svare for sig selv, så det skal jeg ikke blande mig i, men hvis det er sådan af kunder der har sat sig lidt ind i tingene skal behandles dårligere og at forhandle om 1 -2 % ikke skulle være iorden, så ved jeg snart ikke. Jeg er rystet over din holdning.

    Jeg synes også Generalen har gjort godt rede for at lånet i Expres Bank var et gratis lån, og det skulle man da være et skarn hvis man ikke tog imod ved køb af en vis størrelse istedet for at trække det straks på egne konti, når det nu er det detailhandelen vil konkurrere på. Nu ved jeg ikke om du er bankmand, men man kan snart få den opfattelse at bankfolk har så favorable personalevilkår at det der foregår ude i samfundet – uden for osteklokken, er helt uinteressant, men her er det dog kunderne det drejer sig om.

    #182738
    AnonymForfatter

    For lige at tage en afstikker, så kan man godt drage fordel af detailhandlens tilbud om lån til ÅOP 0,0% uden nødvendigvis at tage lånet.

    Da vi for et halvt års tid siden skulle købe et møbel, sagde vi til sælgeren, at den slags lån vel ikke er gratis. Ide Møbler sender vel nogle penge med et sådant lån? Og til min store overraskelse indvilligede sælgeren i at give et yderlige afslag på 10% ved kontant betaling (altså et afslag ud over den rabat vi allerede havde fået forhandlet hjem).

    Så det kan altså godt betale sig at spørge lidt ind til kontantrabatter.

    Elgiganten kan man dog ikke handle med (eller vi kunne i hvert fald ikke). Da de ikke ville give kontantrabatten, tog vi selvfølgelig finansieringen!

    Så sidder der selvfølgelig folk som Peter tilbage og synes det er forkasteligt, at der er nogen der rent faktisk har den frækhed at handle om prisen? Men sådan er verden nu engang skruet sammen. Get used to it!

    #182740
    HJLForfatter

    Gp det var netop hos ide møbler jeg fik mig sådan et lån for lidt under et halvt år siden, der var kontantrabat ikke muligt i flg. Sælgeren, fordi sengen allerede var sat ca. 40 % ned, godt jeg ikke kom der et halvt år tidligere. 🙂

    #182742
    AnonymForfatter

    GP du har helt ret i dine offer-omkostninger – men hvilket tv har du købt, hvad kostede det og hvor længe løber lånet?

    #182750
    AnonymForfatter

    Gp: Om din bankrådgiver er kedelig kan jeg ikke svare på. Om jeg er en dum bankansatte? Nej det er jeg nu ikke.
    Men det jeg har, er hus til ca 4 mill betalt boliglånet ud og en skilling eller to i banken. Det har jeg betalt med de vilkår jeg indgik med min bank og ja, renten er steget. Men er det noget jeg gider sidde og flæbe over? Nej….
    Du kan gå alt det i Elgiganten du lyster og bruge opportunitet Costs begrebet. Men hvor er det da uendeligt ligegyldigt og kedeligt at skulle sidde og fluekneppe hver 25 øre…. Men økonomien er måske alligevel lidt stram? Men det ved en IKKE bankuddannnet mand som dig vel alt om. Budget har du heller ikke. Det er da klart at Danske bank ikke gider bruge fem minutter af rådgiverens tid på en kunde der tropper op med krævementalitet i yderste potens og ikke engang kan redegøre for sin økonomi ud og over nogle små gule stickers hvor lidt tilfældige tal er kradset ned.
    Så selvfølgelig får du tørret bankeleven af på dig, det er da indlysende.
    Men skift du bare over til Nordea og videre derfra når de heller ikke gider dig mere…

    #182752
    AnonymForfatter

    Og nå ja – hvilket ugenummer købte du tv’et i?

    #182756
    AnonymForfatter

    Lad nu være med at sprede usandheder Peter talblind! Selvfølgelig forelå der et detaljeret budget og selvfølgelig kunne vi redegøre for hver en detalje.

    At du tilsyneladende vil bruge dine penge på at betale en højere end nødvendig rente er selvfølgelig helt din egen sag. Jeg gider personligt ikke bidrage unødigt til Danske Banks irske eventyr.

    Derudover så er jeg stadig ikke overbevist om at du ikke er en af de fyringstruede bankrådgivere i Danske Bank. Din harme over at nogen kan se negativt på bankerne vidner ærlig talt om det modsatte!

    #182758
    BertelsenForfatter
    #182760
    AnonymForfatter

    Hvor er de dog søde også i Nordea 🙁

    Man må efterhånden spørge sig selv om ikke en bank er inkompetent, hvis man efterhånden skal op at have marginaler i størrelsesorden +7% over naiontalbankens udlånsrente på almindelige boliglån på 80-95% af købesumme. Vel at mærke i en situation hvor indlånsmarginalerne er forblevet meget beskedne.

    Jeg fatter ikke hvorfor bl.a. Danske Bank ikke har kreditvurderet noget bedre dengang da økonomien buldrede derud af i 2005-2008.

    Bankerne burde da sige sig selv, at der måtte være en boligboble, når 60 m2 ejerlejligheder på eksempelvis Østerbro handlede over 2 mio. kr.

    #182762
    AnonymForfatter

    Danske Bank forstår Nordea…

    http://finans.borsen.dk/artikel/1/235188/danske_bank_forstaar_nordeas_renteargumenter.html

    Ja, det tror da pokker.

    Danske Bank er flere mil foran Nordea når det kommer til rentestigninger. Heldigvis kan vi ikke længere rammes af Danske Banks rentepsykose, da nettolånet nu er bragt i nul.

    #182768
    Bamseline (2)Forfatter

    bla bla bla bla

    #182770
    AnonymForfatter

    Gp: Nå for pokker. Så stoppede det Nordea eventyr. Hele bankverdenen er da pilrådden hva’?
    Bamseline: HØRT…. 🙂

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 124 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.