Gebyr

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 48 i alt)
  • Indlæg
  • #183916
    JydenForfatter

    Du ret i at det er meget svært idag at få noget fra første krone i rente, det er ikke som “i de glade Northern Rockdage" hvor du kom med en masse god indput her på siden.

    Hvis man skal betale gebyr til BRFbank for at have netbank kontoen hos dem har jeg regnet lidt på, at når man tager skatten af renterne i betragtning på en konto med 0,9 % rente i BRFkreditbank, så kan man faktisk lige så godt sætte dem ind på en DtDkonto i FIH bank når det er beløb op til 25000 kr vi taler om, men det er jo så også ved at være nede i de små marginaler det kaster af sig.
    Jeg er endnu i den heldige situation at jeg har en konto i en bank der giver 1,25 % med gratis netbank og på anfordring, men den kan ikke oprettes mere denne konto, så jeg har ikke halt sluttet mine overvejelser om hvad der skal ske når den ryger, og er således ikke færdig med diverse regnestykker, men det løse jeg har kikket på er en konto i Basisbank eller Nørre Nebel Sparekasse, men det er ikke dyrket færdig.

    Det jeg er modstander af ved BRF er gebyret der slører det hele, og det derfor er en form for “fiktiv rente" de tilbyder.

    #183918
    BertelsenForfatter

    Basisbank havde tidligere et årsgebyr på 300,- for at have en konto hos dem – men måske de har droppet dette tåbelige gebyr ?!?

    #183920
    BertelsenForfatter

    Opdatering:

    Ifølge Basisbank har de erstattet årsgebyret på 300,- med et gebyr på Visadankort på 100,-

    Så man kan altså nu oprette en opsparingskonto uden gebyr og med 0,75% i rente på hele saldoen.

    Og med overførsler via netbank behøver man jo ikke et Visadankort fra dem.

    #183936
    AnonymForfatter

    Gebyr generelt er en problem. De er i banker, forsikringer, teleselskaber. Det er kun et at gøre. 1. Gør opmærksom på at hvis de vil have gebyret, så vil i ikke være kunde ved dem. 2. Hvis de ikke vil det. Så find nogle der tilbyder det gratis. Godt nok er renterne lidt højere ved dem. Men mange små gebyere på 8 -10 kr. kan altså hurtigt blive til meget. Tjæk lige om i betaler for at hæve i penge atomatene ? Det gør vi ikke.

    #184198
    AnonymForfatter

    Har også droppet min opsparingskonto hos BRF og er i gang med at flytte børneopsparingen. Vil ikke betale gebyr for blot at have penge stående til opbevaring som de frit kan investerer. Opsparingen er gået til Sparekassen Thy og børneops er på vej til Basisbank…

    #184268
    JydenForfatter

    Hvad vil de give på indlån ovre i Thy ? og hvad hedder kontoen ?

    #184360
    AnonymForfatter

    Den hedder højrente og kontoen forrentes med 1,15%, uden gebyrer!!! – dog skal der min. stå 25000 kr for at opnå denne rente, men så forrentes hele saldoen til gengæld også med ovennævnte….

    #184370
    AnonymForfatter

    Jeg vil også lige komme med et indspark her, da jeg også er ved at pakke engagementet i Brf ned.

    Nordnet har en opsparingskonto, der uden nogen gebyrer af nogen art giver 0,75%. Det er peanuts, men man er vel bare heldig overhoved at få noget i rente som landet ligger.

    #184420
    PrasmusForfatter

    Jeg har også forladt BRF bank grundet deres nye gebyr.

    Min løsning er en kombination af FIH 6, FIH 3, FIH DtD og Nordea til betalings service og visa/dankrot….

    Selvom jeg ikke får rente hos Nordea (på kontoen med betalingsservice og visa/dankort), så er løsningen langt mere givende end den BRF løsning jeg havde (også uden gebyr), da renten på FIH 6 og 3 er så meget højere.

    Jeg skulle bare have skiftet noget før, men gad ikke rigtig at gøre arbejdet før BRF kom med de nye gebyr. Det har med rentesatserne for juli betydet at jeg er gået glip af renter indtægter på mere ned 1000kr om året (jeg har næsten lyst til at tage en rød klovne næse på).

    Så jeg takker faktisk BRF for de nye gebyr 🙂

    #184426
    J LarsenForfatter

    Jeg forlader også BRF, og min løsning er Finansbanken til det daglige, samt depot.
    Så kan jeg hæve i alle danske hæveautomater og betale regninger uden gebyr.

    Overskyende penge overføres til FIH, hvor de på DtD giver 0,5-0,75 % i rente, afhængig af om der er over eller under 25k. Når der så er flere end jeg regner med at skal skulle bruge de næste par måneder, binder jeg dem i kortere eller længere tid.

    #184666
    AnonymForfatter

    J Larsen

    Det er da godt der er andre der kan se at gebyrene er ved at gå fuldstændig amok.
    Hvis vi lige tager basisbank, som er i den gode ende på renter, så koster det 100 kr. at hvæve i automaten, hvis du kun hæver en gang om året, og alle de andre hævninger er i butikkerne. Så det er da besværet værd at regne sammen på gebyerne før der vælges bank.
    Til slut skal der så lige kikkes nøje i bankes vilkår for at finde ud af om banken tager renterne kronerne der er optjænt, hvis det er under 25 kr. (Det må da også være et gebyr ? Eller er det ?) her er brf bank også med, de tager alle renter under 25 kr. på hver konto man har der.

    #184714
    PrasmusForfatter

    Ok, så er det derfor jeg ikke fik de 13,28kr som min ene BRF konto havde optjent, da den blev opgjort. Jeg undrede mig, men gad ikke at spilde tid på det. Jeg formodede da også at det netop var renter under et vist niveau som ikke blev udbetalt.

    Men det var rart at få forklaringen, tak for det.

    #184716
    AnonymForfatter

    Hvorfor ikke lade kontoen stå til 30.12 rentetilskrivning og 2.jan selv flytte pengene til ny bank ?

    Dette har jeg benyttet mig af flere gange 🙂

    #184732
    AnonymForfatter

    Prasmus :

    Det er fordi der er et gebyr på 60 til netbank. så er det bedre at midste 13,28kr. frem for 60 kr. Men læg godt mærke til det er ikke noget kunden har opdaget før det var forsent. Da det er skjult under de alimndelige bestemmelser og dem er der ikke mange der læser igennem før de laver kontoerne.
    Du kan også se flere banker skriver de kan undlade at tilskrive rener til din hvis det er et mindre beløb. Er 25 kr. så det ?

    Men hvis det samme så gælder på udlån, Nej her skal de nok tage de side 10 øre også.

    Sparrekassen sjælland tog 200 kr. i gebyr for at vi kunne flytte børneopsparingerne til en anden bank, ja for hver konto. dybt kritisabel “en børneopsparing"

    #184818
    PrasmusForfatter

    JET45:
    Svaret er, som cafe også skriver, at så have jeg skulle betale gebyr for netbank, derfor opsagde jeg kontoen med den 1 måneds tidsfrist som der står i betingelserne. Måske kunne man gøre det senere, fordi gebyrerne er en væsentlig ændring af kundeforholdet, men så meget nærlæse jeg ikke betingelserne og valgte blot at være i god tid.
    Desuden kende jeg ikke til det med at renter under 25kr ikke blev udbetalt, eller måske retter, det havde jeg glemt.

    cafe:
    Jeg er nok af den gamle skole og læser alle betingelser før jeg indgår en aftale. Det gjorde jeg også i sin tid med BRF, men jeg kunne (naturligvis) ikke huske den lille bagatel omkring rente under 25kr ikke bliver udbetalt, her flere år efter.

    Måske skal jeg også lige sige, at jeg har det fint med denne regel, og jeg har været en meget tilfreds kunde hos BRF. Jeg vil stadig gerne anbefale BRF bank til andre, men kun til kunder, der vil anvende dem som primær bank, dvs. kunder der kan slippe for deres nye gebyr, ved at have både løn og nem konto hos dem.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 48 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.