Gebyr

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 48 i alt)
  • Indlæg
  • #182570
    JydenForfatter

    En netbank der ikke har andre måder at betjene kunderne på bør selvfølgelig ikke tage gebyr for netbank, uanset om det er lidt eller meget. Forøvrigt har BRF kreditbank nu også nedsat indlånsrenten fra f.eks. 1,25 % til 1,15 % kan jeg konstatere.
    Det er iøvrigt en af mine tidligere kunder en forhenværende bankmand (der var for klog til at blive i banken) der har lært mig at man aldrig skal betale gebyr. Vi sad og forhandlede en kontrakt til 14 mill. kr. og han meddelte så at han ikke ville betale et gebyr på 30 kr. om måneden som lå som standart i materialet. Det kunne jeg godt forstå og måtte hjem og se hvordan det igrunden havde sneget sig ind. Det viste sig at være en “talsnedker" i vores hovedkontor der af uransagelige årsager havde fået sneget sådan et gebyr igennem systemet i virksomheden – ganske uloisk og uden at tænke på de konsekvenser sådan et pladdergebyr kunne skabe, men han fik sit budget til at stemme, og han er nu forhenværende. Indtil dette gebyr blev permanent fjernet måtte vores bogholderi hver måned bøvle manuelt med at fjerne det, men det viser kun at gebyrer er noget fanden har skabt og det skal man tænke sig godt om inden man indfører. Min daværende kunde er ikke blevet rig af ingenting, han nægter at betale nogen som helst form for gebyrer til nogen, og selvfølgelig er det ikke kun på at nægte at betale gebyrer han er blevet rig på , men ved etablering af en god forretning og hårdt arbejde, men at lave 500 mill kr. over nogle få år tager jeg hatten af for.
    Jeg har iøvigt deltaget i en fokusgruppe om et finansielt produkt, og her viste det sig at folk vest for Storebælt er meget mod gebyrer da de slører priserne, mens dem der bor øst for Storebælt var knap så store modstandere. Det pågældende produkt er blevet indført uden gebyrer og en kanon succes.

    #182754
    AnonymForfatter

    Jeg havde tidligere Handelsbanken hvor de opkrævede 1 kr pr netbanks overførsel og ca 160 (kan ikke huske det præcise tal). Til sidste blev jeg træt af det og fandt en ny bank. Det positive er at jeg nu for 0,6-0,7% mere i rente og jeg slipper for div gebyre. Det tog mig ca 2 gange 1/2 time.

    Derfor vil jeg opfordre andre til at skifte bank hvis I ikke kan lide gebyre. På den måde bliver det en konkurrence parameter og vil derfor nok falde 😉

    #182876
    JydenForfatter

    Og så kan vi idag i pressen læse om hvormeget bankerne tjener på at vi selv sidder og bruger netbanken, og så vil BRF kreditbank og visse andre have gebyr oveni den rentevinst de allerede har. Se bl.a. Mybanker i medierne på forsiden ovre til ventre.

    #182904
    fk2001Forfatter

    Jeg har også mest lyst til at skrotte BRF pga. de kommende gebyrer. Problemet er bare at jeg ikke kan finde noget alternativ hvor jeg kan få det samme i rente på opsparings- og lønkontoen

    Ved at flytte løn og PBS til BRF, skal man “kun" betale 1 kr. ved overførelser til andre banker og ved betaling af girokort.

    Disse gebyrer vil for mit vedkommende blive noget mindre end den rente jeg vil miste ved at droppe BRF.

    #183724
    JydenForfatter

    Så har BRFkreditbank igen nedsat renten på deres anfordringskonti til hhv. 0,75 % og 0,90 %, så hvis der så også skal betales månedligt gebyr og pr. transaktion, så minimeres “fortjenesten" . selvfølgelig alt efter hvor maget man har stående på kontoen, men er det større beløb man skal have stående så er der jo andre og bedre muligheder.

    #183758
    HalliHalloForfatter

    Tak for oplysningerne!

    Hvor meget var rentesatserne da før?

    #183768
    AnonymForfatter

    Først 1.350
    Så 1.250
    Nu 0.90
    Og der er gået ca. et måned imellem de 2 sidste..

    #183770
    AnonymForfatter

    sorry, det var
    1.250
    1.150
    nu 0.90

    #183834
    AnonymForfatter

    Her er renterne siden 1/1, som det står på min konto:
    1/1 2012: 1,350 %
    21/3 2012: 1,250 %
    7/6 2012: 1,150 %
    13/7 2012: 0.900 %

    Og så lige et gebyr for at have en netbank hos BRF oven i hatten! En god måde at slippe af med sine kunder på.

    #183836
    AnonymForfatter

    Børneopsparingen er samme historie 🙁
    03.01.2012: 3,1 %
    21.03.2012: 3,0 %
    07.06.2012: 2,75 %
    13.07.2012: 2,5 %

    #183838
    HalliHalloForfatter

    Nu er jeg ikke selv kunde i BRF-Bank, men det er jo nok den bedste måde at rydde op i kundekartoteket på.

    De har sikkert ret mange mere eller mindre inaktive kunder, som blot skulle have sig et billigt Visa-kort via måske blot en mindre højrentekonto eller hvad ved jeg.

    #183842
    JydenForfatter

    Nej det ved du vist ikke. Den konto som Jensen 007 omtaler kalder de en højrentekonto uden binding (med 0.90 % i rente) og den kan der IKKE knyttes VISADankort til, og i netbanken kan der IKKE knyttes betalingsservice til denne kontoform, som de nu altså vil habe gebyr for – selvom det ikke fremgår af betingelserne på BRFkreditbanks hjemmeside endnu.

    Skal du have VISAdankort og betalingservice er det en Basiskonto der skal bruges, og den giver kun 0,75 % i rente.

    Men jeg giver Jensen helt ret – de får sikkert luget ud i kundemassen med den måde BRFbank fører sig frem på.

    #183852
    HalliHalloForfatter

    Nej “Jyden", det ved jeg langt meget så meget om som du.

    Det jeg ved er, at BRF-Bank for et par år tilbage lancerede en slags højrentekonto med et tilhørende gratis VISA/DANKORT. Om disse konti stadig består ved jeg selvfølgelig ikke noget om, men det vil jeg da tro.

    At der blev lavet nye regler for nye kunder er jeg dog klar over, da de gamle konti gav dem mange tab.

    #183854
    HalliHalloForfatter

    Tilføjelse:

    Skulle have stået: “det ved jeg langtfra så meget om som du".

    #183870
    fk2001Forfatter

    Det er fint nok at være utilfreds med BRF, men hvad er alternativet? Kender I noget bedre hvor man kan få lidt i rente fra første krone, uden at der skal stå 25-50.000 kr på kontoen?

    Jeg mener stadig at BRF er det bedste sted hvor man kan samle et beløb sammen og så sende det over på en opsigelseskonto i f.eks. FIH bank, hvor man så får lidt mere i rente.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 48 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.