Hvorfor er penge på en indekskonto ikke lige så gode som andre pensionskonti

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 45 i alt)
  • Indlæg
  • #178722
    JydenForfatter

    Nå der forsvandr også resten af mit indlæg. Vi må vist vente med debatten tilsiden kommer op og stå igen.

    #178726
    AnonymForfatter

    Ja, jeg tror det er det samme, der gør sig gældende for forvaltningskonti – her kan der så vidt jeg ved heller ikke investeres i værdipapirer, i alle tilfælde ikke

    #178818
    JydenForfatter

    Interesserede kan også læse artiklen

    #178820
    JydenForfatter

    Jeg ved ikke hvad der sker med indlæg der tastes ind.
    Interesserede kan også læse “Indekskontrakter tørrer ind" i Ældresgen NU der også findes på nettet

    #178836
    hakon larsenForfatter

    Nu har min pengeinstitut meldt tilbage, og det ser ud til at med 1,5% i rente så er der nok til udbetaling i 15 år. Den startede med en saldo 178.370,00 og giver 2678,50 om måneden i 15 år.
    Egenudbetalingen er 1093,00 og indekstillæget er 1585,50
    Men 1,5% er alt for lidt, når man kan få 3,5% på andre konti.
    Hilsen H.Larsen

    #178838
    AnonymForfatter

    Måske har bankerne udbetalt for meget og er bange for et krav om tilbagebetaling til staten,er der nogen der ved noget om dette?
    Hilsen.P.Larsen

    #178860
    HalliHalloForfatter

    Til Jyden,
    Kai Nielsen
    Hakon Larsen
    og Poul Larsen

    Tag dog den diskussion nede i ældreklubben.

    Og bankerne har ikke udbetalt for meget og har heller ikke rottet sig sammen eller aftalt at de ikke vil give noget særlig høj rente på indexkonti.

    Jeg troede egentlig at de ældre i samfundet var mere tilfredse og nøjsomme end de yngre, men her ser man desværre tydeligt, at de gamle bare klynker og vil have mere og mere og er utilfredse i særlig stor grad.

    #178866
    AnonymForfatter

    Vi har også været forbi

    #178868
    JydenForfatter

    Til HalliHallo
    Hvad kender du til det ?
    Hele tråden er jo startet på hvorfor indskud på indekskonti ikke kan give lige så meget i rente som andre pensionskonti.
    Har du en viden og et fornuftigt svar på det så være venlig at komme med det .

    #178872
    hakon larsenForfatter

    Hej Hallihallo
    Vi klynker ikke,vi undre os bare over at der er en forskel på 2% mellem en indekskonto og en kapitalpension, og det er noget de fleste pengeinstitutter er enige om. Det er der ingen grund til at du komme med sur opstød over.

    #178880
    AnonymForfatter

    Hallihallo.

    Nu har vi(

    #178884
    HalliHalloForfatter

    Undskyld, men I virker til at være en stor flok jammerkomoder. Har læst temmelig mange indlæg herinde i den senere tid, hvor bankerne uberettiget blir hængt ud generalt: Som nogen der er ligeglad med kunderne, bare vil tjene penge, vil snyde kunderne, har aftalt priserne og jeg kunne faktisk blive ved. Jeg syntes bare det er for meget af det gode.

    Apropos Index: Har I prøvet at forhandlet med jeres bank. Jeg selv har forhandlet mig frem til 4,25% p.a., så jeg vil være sikret udbetaling til godt 90 år, hvis jeg måtte blive så gammel. Der er 119 banker at vælge imellem, så gå dog i gang med at ringe rundt og indhent indbud med det samme. Jeg vil dog ikke udstille min egen gode bank herinde, da jeg så er bange for at renten blir sat ned. Håber på denne forståelse.

    #178912
    JydenForfatter

    Til lykke, det er meget flot med 4,25 % på nuværende tidspunkt. Men det viser vel også hvormeget bankernes listepriser er ude af trit med det hele, og hvordan de vil snørre alle de kunder der ikke kan eller har mulighed for at forhandle, eller som os der der her på siden er opmærksom på problematikken om renter ned til ½ % eller mindre.

    #178942
    HalliHalloForfatter

    Om det direkte er at “snøre" kunderne vil jeg nu sætte et stort spørgsmålstegn ved, idet bankerne jo skilter med deres priser.

    Enhver ved vel, eller burde vel vide, at i et kapitalistisk samfund, så drejer det sig altid om at prøve at få en fysisk vare billigere, få sine eventuelle lån billigere samt forsøge at få så høj en rente på sine indlån o.s.v.

    Har man så ikke noget at forhandle med, så får man sikkert heller ikke en bedre rente og så gælder det gamle ordsprog også her: “At det er dyrt at være fattig".

    #178954
    testForfatter

    Papir er taknemmelig halihalo er i følge egent udsagn en daytradende bistndskliente og invester i amagerbanken.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 45 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.