Føtex. Advarsel om kreditkortoplysninger

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #92366
    JydenForfatter

    I ugens tilbudsavis fra Føtex er på bagsiden oplistet logo for alle de kort man kan betale med i Føtex. Men der står ikke noget om chikanegebyr for brugen, så man må fristes til at tro at der er gratis for kortholder at bruge kortene.

    På Føtex hjemmeside idag den 1. oktober 2011 står der på siden under service – internationale kreditkort bl.a. følgende:
    “Benytter du et kreditkort udstedt af en bank i Danmark,er det gratis at betale med – uanset om der er tale om et egentligt kreditkort eller……."

    Man må blot konstatere, at det passer ikke for de er begyndt at opkræve gebyr på kreditkort.

    Er det rettidig omhu – vil hr,
    Møller måske spørge om.

    #174978
    PD 99Forfatter

    Skriv til Forbrugerombudsmanden OG Finanstilsynet og bed dem gribe ind over for denne vildledning fra Dansk Supermarked A/S. Evt. kan du politianmelde forholdet direkte, hvis du føler dig sikker i din sag.

    #175010
    JydenForfatter

    Mon ikke politiet har andet at tage sig til, så det vil jeg undlade og bare lade Føtex stege i deres eget fedt (med eller uden fedtafgift) og mon ikke Konkurrence- og forbrugerstyrelsen kikker med på disse debatsider – det må man da formode.
    Føtex hjemmeside er imidlertid ikke blevet ændret til de rette oplysninger, selvom de nu har haft åbent i butikkerne i 2 dage.

    #175014
    JydenForfatter

    Så har Føtex minsanten fået rettet deres hjemmeside i løbet af formiddagen så det fremgår at de tager gebyr for brug af kreditkort.

    Men det var da også bare med at få systemet der trækker gebyret op at stå først, så kan kundeinformationen jo altid komme.

    #175024
    PD 99Forfatter

    Hvis Netto også er begyndt at opkræve gebyr på danske kreditkort, så overtræder Dansk Supermarked A/S fortsat lovgivningen omkring tydelig skiltning med gebyret. Jeg giver dem gerne et par dage inden jeg kan se mig nødsaget til at politianmelde selskabet. Det er helt selskabets eget valg om dette bliver nødvendigt.

    #175042
    AnonymForfatter
    #175050
    HalliHalloForfatter

    Euromann, kan du ikke skrive noget vi ikke ved…… “Jyden" oplyste det allerede for 1 døgn siden i nærværende tråd.

    #175232
    AnonymForfatter

    arhhh. SLAP NU AF.
    Der er sgu da spild af politiets og samfundets ressourcer, at bruge tid på det fis, fordi de er 2 dage for lang tid om at hænge et klistermærke op ved kassen.
    Hvis det handler om de 0,75% af beløbet, som du sådan kan “gå amok over", så snup da en vindrue i frugtafdelingen (uden butiksdetektiven ser det)… Så går det nok lige op.
    Og du har sparet samfundet for et beløb der er 10000 x større end det du er snydt for..

    Ja undskyld jeg spørger (for det har jo intet med bank at gøre), men jeg har bemærket en stigende tendens til denne slags flueknepperi (også tidligere i dette indlæg) hvad er årsagen og hvad er formålet…???

    – Er man en bitter gammel mand? – Keder man sig? – Eller “Er det en principsag" (flueknepperens ordsprog)? Eller noget helt andet ?

    Ja jeg er bare nysgerrig.. Men måske ikke den eneste der er træt af at høre på alt det brok

    #175238
    Michael01Forfatter

    På den anden side, så kunne man forvente, atg de inforemrede tydeligt på deres hjemmesider, at de er begyndt at tage gebyr

    #175240
    PD 99Forfatter

    @ tomadeira

    Prøv nu lige at læse PRÆCIS hvad jeg skriver:

    “Jeg giver dem gerne et par dage inden jeg KAN se mig nødsaget til at politianmelde selskabet. Det er helt selskabets eget valg om dette bliver nødvendigt."

    Når Forbrugerombudsmanden falder over ulovligheder, forbeholder han sig også at politianmelde.

    Du har helt ret i at det er ærgeligt, hvis myndighederne skal spilde tid på den slags. Derfor ville det også klæde Dansk Supermarked at overholde lovgivningen.

    #175242
    HalliHalloForfatter

    Da det er dig meget magtpåliggende, at der er orden i sagerne, så vil anbefale dig at tage rundt og besøge butikkerne her i weekenden for at se om de nu lever op til de nye regler.

    For efter 1 en uge må og burde det da være i orden…….og hvis ikke, så må du mandag morgen gå på politistationen.

    helt ærgerligt: Så forstår jeg egentlig heller ikke at du kan gå så meget op i sådan noget ligegyldigt noget, og 0,75% i gebyr er der jo ingen der bliver fattigere af, hvis de ubetinget nu vil betale med et dumt kreditkort.

    #175508
    AnonymForfatter

    Hvorfor er det du ser ned på Folk med kreditkort?

    #177122
    JydenForfatter

    Det er bestemt ikke ligegyldigt med 0,75 % i gebyr når varerne ifølge de sidste undersøgelse er steget 2,6 % – og specielt fødevarer er steget, mens lønningerne i år blot er steget med ca. 2 %, så vi har det værste reallønsdyk i 30 år.

    Og når vi så samtidig skal finansiere gratis lån til Føtex kunder og rabat til kunder med Acceptcard hvor lander deres priser så henne ?

    #177124
    AnonymForfatter

    Det står dig frit for at handle i Føtex, der findes mange andre butikker, der af dagspressen er udråbt til billigste dagligvarebutik, som jeg benytter mig af og bruger mit Dankort der

    #177134
    HalliHalloForfatter

    Til Jyden:

    Køb dine dagligvarer ind i LiDL, de tager vist ikke noget gebyr for kreditkort, endnu da?

    Og så hører de vist til blandt de billigste discountbutikker….

    Nå, men det bestemmer du jo selv, var bare et forslag, men jeg tror du er rigtig godt gal på Føtex, da du aldrig omtaler Bilka, der har samme tilbud og samme ejere.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.