eget hus og lejebolig

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92225
    AnonymForfatter

    Er det tilladt at have en lejebolig samt et parcelhus?
    Jeg er pensionist og har mødt en mand der er en del yngre end mig vi overvejer at blive gift men vil stadig gerne have hver sin bolig. da vi for det meste kun tilbringer weekenderne sammen, vi rejser er del.

    #173142
    AnonymForfatter

    Udgangspunktet er at boliger ikke må stå tomme – det fremgår af boligreguleringsloven.

    Så I skal altså være tilmeldt på hver sin folkeregisteradresse (dsv. en i lejeboligen og en i parcelhuset).

    Men rent økonomisk kan det vel aldrig betale sig at have udgifter til 2 boliger. Der kan rejses meget for de penge…

    #173144
    AnonymForfatter

    Boligreguleringslovens 47 lyder:

    “§ 47. Uden kommunalbestyrelsens samtykke er det ikke tilladt personer, der hører til samme husstand, at benytte mere end en bolig i samme kommune. Kommunerne i Region Hovedstaden, undtagen Bornholms Kommune, samt Greve, Køge, Lejre, Roskilde, Solrød og Stevns Kommuner betragtes i denne henseende som én kommune."

    Som gift hører man til samme husstand. Så bor I i samme kommune, og gælder boligreguleringsloven i kommunen, skal I spørge om lov hos kommunen for at bo hver for sig.

    Vær i øvrigt opmærksom på, at sammen med ægteskabet kommer også forsørgelsespligten. Selv om I bor hver for sig, kan du som gift ikke modtage pensionsydelser for enligt boende.

    #173154
    AnonymForfatter

    jeg er godt klar over at jeg mister mit pensionstillæg, men vi vil helst bo hver for sig, så jeg ville høre man kan beholde lejeboligen vi vil have hver sin folkeregister adresse

    #173158
    thsvForfatter

    Hvorfor blive gift, hvis I ikke vil bo sammen?

    I skal hellere sikre hinanden via et testamente i så fald, og blot nyde hinanden i weekenderne.

    #173160
    HalliHalloForfatter

    Dit spørgsmål har ikke meget med bankvirksomhed at gøre, men måske man også må stille spørgmsål om madlavning og strikning m.v. herinde…..

    Hvad vedkommer det i øvrigt spørgsmålet, at din mand er betydeligt yngre end dig og at I rejser en del, jeg ikke forstå……

    Hvorfor ikke blot tage kontakt til kommunen og få et skriftligt svar på dit spørgsmål, det syntes jeg tjener dig bedst.

    #173166
    AnonymForfatter

    Nej det kan da godt være at det ikke har noget med DIN bankvirksomhed at gøre og forøvrigt så har da helt ret i at mine private forhold ikke kommer dig ved. Jeg har nok misforstået dette forum, jeg mente jeg kunne komme med relevante spørgsmål ang. boligforhold. Med det svar du her har givet så kan jeg kun sige at hvis du er tilknyttet Ge Money Bank så ønsker jeg ikke at have noget med den bank at gøre og vil gerne slettes som bruger af dette forum!!!!!!

    #173168
    AnonymForfatter

    Hej 2boliger

    Først og fremmest tillykke med det forhåbentlig kommende bryllup, det er helt dejligt at høre på sådan en kold og regnfuld søndag!

    Nu er jeg ny bruger herinde og faldt over dit indlæg som det allerførste og finder det ganske interessant.

    Jeg vil ikke blande mig i hvorfor/hvorfor ikke I skulle beholde hver jeres separate bolig.

    Til gengæld vil jeg bifalde rådet lidt længere oppe i diskussionen, om at spørge kommunen i første omgang.

    De vil helt sikkert kunne give et klart svar.

    I den forbindelse vil jeg foreslå, at I laver en skriftlig henvendelse, så der ingen tvivl er om svaret (og ikke mindst hvem der har svaret, hvis der skulle komme senere udfordringer).

    Pøj pøj med det og skriv endelig igen, når I er kommet nærmere et svar.

    Vh.

    Claus
    http://www.tjenhurtigepenge.dk

    #173178
    testForfatter

    Claus er det ikke en lidt trættende måde at reklamer for sin hjemme side på.
    2boliger. Tag dig ikke af halihalo. Tove har vist givet dig et brugbart svar, men tillade mig venligst at tilslutte mig spørgsmålet om ikke andre løsninger ind gifte mål ku komme på tale. Må man spørge hvad i vil opnå udover kærligheden? Hvis der f.eks. er en tjeneste mand blandt jer er gifte mål eneste løsning for at sikre længstlevende ægtefælle pension.

    #173184
    AnonymForfatter

    Test – Mit formål med at besvare 2 boliger’s spørgsmål er at give hende en mulighed for at komme videre med den udfordring, som hun står med.

    At jeg har en hjemmeside, som måske kunne være interessant for andre på dette forum kan jeg ikke se noget galt i. Så til dit spørgsmål om hvorvidt det er trættende(?), kan du måske nok selv regne svaret ud 🙂

    2boliger – Det er lidt synd, at dit oprindelige spørgsmål drukner en smule i en del udenomssnak, men det er vist bare prisen for at skrive på et forum 🙂

    Da vi ikke kender så forfærdeligt meget til din situation, kunne du måske med stor fordel gå til en advokat eller revisor?

    Jeg ved flere nok vil råbe op herinde og sige, at det koster spidsen af en stor ting med vinger, men der heldigvis en anden mulighed:

    I mange byer stiller et panel af eksperter (typisk advokater, revisorer, psykologer og sagsbehandlere) deres ekspertiser til rådighed en gang om måneden (typiske en hel eftermiddag), hvor kommunens borgere kvit og frit kan få input og hjælp til deres problemer.

    Så hvis du kunne tænke dig en anden vinkel på jeres udfordring, og ikke ønsker at delagtiggøre forummet i de nærmere detaljer, så kunne det måske være en mulighed?

    #173188
    testForfatter

    tja ja du tjener så penge på at en hjemme side med reklamer på. fint nok

    #173190
    AnonymForfatter

    Test – jeg ville mægtigt gerne tage diskussionen udenfor 2boligers tråd, men det lader desværre ikke at kunne lade sig gøre her på siden(?).

    Lad os ikke køre den længere med fare for at vi får 2boligers tråd helt ud på et sidespor. Men ja du har da ganske ret, hvis du som læser på siden selv vælger (bemærk ingen tvang) at trykke på en reklame, så får jeg en skilling for det – omtrent nok til en kop kaffe hver anden måned, så det er ikke ligefrem enorme summer, vi snakker om.

    God søndag.

    Vh. Claus

    #173200
    PD 99Forfatter

    Allerede hjemmesidens navn – tjenhurtige…. – lugter af svindel. Dertil kommer at man ikke kan slå bagmandens identitet op på dk-hostmaster.dk hvor han har bedt om anonymitet. Skal vi gætte på at bagmanden heller ikke overholder e-handelsloven – og bevæger sig millimeter fra at blive et varmt emne for f.eks DR Kontant, myndigheder etc.

    #173204
    AnonymForfatter

    Jeg tror du har misforstået noget…

    Hvis du ser på “om siden" har jeg skrevet: Målet med tjenhurtigepenge.dk er at finde måder til at tjene en ekstra månedsløn om året uden at arbejde for det. Ikke ved obskure pyramidespil eller lignende, men ved almindelig sund fornuft og godt købmandskab.

    Desuden kan jeg ikke se, hvad e-handelsloven har med noget som helst at gøre? Jeg sælger ingen varer eller lignende?

    Men lad det nu ligge. Jeg startede ikke denne deroute af det oprindelige emne, så jeg håber at forummets moderatorer snart kan finde ud af at, at gribe ind.

    #173206
    AnonymForfatter

    Jeg tror du har misforstået noget…

    Hvis du ser på “om siden" har jeg skrevet: Målet med tjenhurtigepenge.dk er at finde måder til at tjene en ekstra månedsløn om året uden at arbejde for det. Ikke ved obskure pyramidespil eller lignende, men ved almindelig sund fornuft og godt købmandskab.

    Desuden kan jeg ikke se, hvad e-handelsloven har med noget som helst at gøre? Jeg sælger ingen varer eller lignende?

    Men lad det nu ligge. Jeg startede ikke denne deroute af det oprindelige emne, så jeg håber at forummets moderatorer snart kan finde ud af at, at gribe ind.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.