HJÆLP

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 83 i alt)
  • Indlæg
  • #171210
    testForfatter

    Lære er vel som sådan ikke et lavt løns område. Problemet bliver nok pantentets værdi

    #171212
    AnonymForfatter

    Pantetes værdi?

    #171220
    HalliHalloForfatter

    Mon ikke test mener at lærerfaget er blevet lavstatusfag. Hvad han jo har helt ret i.

    Heid1420, du fremmer desværre heller ikke ligefrem denne opfattelse med din stedse utålmodighed hen over weekenden.

    #171236
    AnonymForfatter

    Aah HalliHallo, mon ikke man i stedet for utålmodighed kunne bruge ordene ivrighed, glæde og lignende? Det er da normalt at se frem til noget 🙂

    #171244
    AnonymForfatter

    Undskyld min ivrighed/utålmodighed.
    Lærerfaget er sikkert lavstatus-område i nogens øjne.
    I min optik er det ikke…. Men ok, det er ikke som lærer, at man scorer kassen…
    Mvh.Heidi

    #171246
    MichaelForfatter

    Tidligere vurderinger og den offentlige vurdering er flintrende ligegyldige. Køber I huset for 895.000 er værdien lige præcis 895.000 og ikke en krone mere. Der bliver ikke ydet lån ud fra den offentlige vurdering.

    Og der er flere faresignaler her: Det nye hus er dobbelt så stort som det gamle, men koster stort set det samme. Enten skyldes det at huset er i en elendig forfatning eller så er beliggenheden håbløs. I begge tilfælde vil realkreditten være på vagt og det kan sagtens tænkes, at I ikke engang vil kunne belåne huset 80%, men måske kun 60%. Derudover har I ikke medregnet tinglysningsafgiften, men selv hvis vi ser bort fra dette vil jeres gæld se således ud:

    Realkredit (vi er flinke og regner med de maksimale 80%): 716.000
    Boliglån: 179.000
    Forbrugsgæld: 200.000

    Eftersom huset – ud fra prisen at dømme – nok ikke er specielt attraktivt vil det blive meget svært at få lån til et nyt tag også. Merværdien på huset vil ikke modsvare omkostningen til det nye tag. I kan derfor risikere at sidde i et hus OG have et dyrt forbrugslån uden mulighed for at få skiftet taget.

    #171248
    testForfatter

    Højre oppe i tråden er der en, ikke mig der skriver at lære området inden for lavtlønsområdet. Status kan man altid definere og også grænsen for lavtlønsområdet, men hvis lærejobbet er i lavtlønnet er der ret mange i det område. En små 32-35 tt plus pension er nu da ikke så ringe endda.

    #171250
    AnonymForfatter

    Lige set lønseddel knap 30.000 kr. plus pension ved siden af—
    Kan godt følge hvad I mener, men grunden til at prisen er så langt nedsat er pga. at det er et dødsbo. Arvingerne lægger masser af penge i det hver eneste evige dag…..

    Lad os sige byttehandel ikke går.
    Så må det klogeste være at afvikle vores nuværende bolig/forbrugs/Studie/bank-lån på knap 90.000 kr.
    Og derfra spare op til 100.000 kr. til ejendomsmægler, flytteomkostninger osv.
    Mon så ikke man kan få lov at købe? Ved godt der går et par år. Men så er der også lige det, at vi nok ikke får prisen hjem på huset, som vi skylder. Vi skylder i kreditforening ca.880.000 kr. Og er bange for vi ikke kan få det for det. Selvom det for et år siden blev vurderet til 1,1.
    ÆV en træls situation………………
    MVh. Heidiette

    #171260
    HalliHalloForfatter

    Hold nu op Heidiette…og se at komme over i banken og få en snak med dem.

    Spare op til ejendomsmægler, flytteromkostninger m.v….Hvorfor nævner du det i en uendelighed? Du og din mand skal da altid spare op, men at man direkte har en opsparingskonto ved navn “ejendomsmægler" har jeg nu aldrig hørt.

    Banken siger da bestemt og ja til jeres forehavende, så er alle dine andre spørgsmål ikke relevante.

    Håber bare ikke at denne sag her går ud over dine elever, det har de ikke fortjent.

    #171264
    AnonymForfatter

    Har netop talt med banken, som var meget positive.
    Hvordan skulle det gå udover mine elever? Forstår ikke lige…
    Men nevermind….:-)Mandag er min eneste dag, jeg har fri til middag. Kunne da aldrig drømme om, at det gik ud over mine elever.
    Tak for alle jer, der har svaret i både en ordentlig tone samt med gode råd osv.
    Undskyld hvis jeg har været til besvær- og ja, selvfølgelig er det altid en god ting at spare op.

    #171268
    AnonymForfatter

    Dejligt, altid rart når man møder forståelse og velvilje 🙂 Held og lykke med det…

    #171286
    AnonymForfatter

    Dejligt at høre banken er positive !

    Når I får noget fra banken af, så smid det i tråden, for så kan vi se hvad banken tænker om jer som “kunder" – Og husk lige at få spurgt i en anden bank eller to! Det værste der kan ske er, at de siger nej.

    #171290
    AnonymForfatter

    Ja, nemlig… Skal til møde i banken på onsdag. Ja, det bliver spændende. De lægger åbenbart mere vægt på rådighedsbeløb/samarbejde frem for at se på det relativt store tab, vi desværre render ind i.ØV

    #171736
    AnonymForfatter

    Vi er blevet kunder i Nykredit.
    Vi har fået huset vurderet til 1.25 mio og 80 % deraf i kreditforeningen. Huset er vores;-)
    Så dette er endt med:
    Kreditforening: 1 mio. (5% fast-pauselån)
    Boliglån: 250.000 (8%) over max 30 år
    Tab+omkostninger: forbrugslån 150.000 kr. (10 %)

    Hvad tænker I?

    #171738
    AnonymForfatter

    Umiddelbart er det da en meget fin aftale I har fået jer. I er i hvert fald ikke, i mine amatør-øjne, blevet røvrendt med de renter 🙂
    Tillykke til jer, herligt…

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 83 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.