HJÆLP

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 83 i alt)
  • Indlæg
  • #171804
    thsvForfatter

    Jamen, så nyd den blå bank.
    Jeg håber, at I ved, hvad I går ind til.
    Renovering af et stort gammelt hus kan hurtigt blive en bekostelig affære.

    Købsprisen er nok ikke det største problem, men derimod de løbende udgifter, som er meget højere ved et så stort hus.
    Men god ide, at få efterisoleret, når der alligevel skal lægges nyt tag.

    #171806
    AnonymForfatter

    Heidi, den rente du har fået er ikke billig!

    Der er tale om en meget høj rente, som afspejler den manglende sikkerhed og risikoen i kundeforholdet.

    8% på boliglånet (det er hele 6,7% over Nationalbankens udlånsrente)
    10% på forbrugslånet (det er hele 8,7% over Nationalbankens udlånsrente)

    Jeg (og min familie) betaler selv 5,5% på et boliglån i Danske Bank, hvor vi i udgangspunktet lånte ca. 97% af købesummen. I Nordea kan du få tilsvarende eller endnu billigere renter på et boligprioritetslån op til 100% af købesummen.

    Dit problem er, at du skal låne mere end købesummen, og du er et skoleeksempel på hvor meget man bliver flået, når man køber bolig med et insolvens-udgangspunkt.

    I øvrigt, så undrer det mig at en skolelærer kan stave så dårligt. “D" i løn ? Sig mig, hvilke fag underviser du i?

    #171810
    AnonymForfatter

    Tak endnu engang til alle dem, der har svaret uden hån,sarkasme osv.
    Så er man ligesom dømt… Dårlig lærer, betaler osv….
    Men tak til alle for at bruge tid på mine spørgsmål.
    Dette bliver mit sidste besøg på mybanker.dk

    vænlidg hielsæn Heuyfowwd,l

    #171812
    AnonymForfatter

    Heidi, det kan jeg sgu godt forstå. Ligesom de resterende hundrede, der er kommet herind at vende, blot for at få tilstrækkelige direkte og indirekte spark bagi, så man enten automatisk eller helt frivilligt flyver ud igen!
    Det er fandme åndssvagt, man kan have så ringe situationsfornemmelse, at man tror man snakker pænt og ordentligt, bare fordi man ikke bander.

    Tror I selv, det er hvad Heid(i?) har brug for? Hun spurgte om kommentarer inden lånet. Hun enten med at få noget hun kunne bruge, efter at have sorteret. Hun fik et lån. Hun kommer glad ind og svarer, fordi nogle har bedt om en opdatering.
    Så bliver hun haglet ned med “for dyrt", “for dårligt husvalg", “fremtiden bliver dunkel med et hus, der trænger til en kærlig hånd" osv.

    Jeg skal ikkeg øre mig til dommer for, om Heidi og co. selv kan ordne det og om der er penge nok. Det synes jeg heller ikke vi skal. Det er tydeligvis ikke det hun kommer efter!
    Hun spørger “KAn vi låne så mange" og “Hvad vil banken sige", ikke “Vil dette være en perfekt økonomisk beslutning?!".
    Nej, så vil alle sgu da spare 150% af huset op, så man også har til opgraderinger, renoveringer og så man kan være helt sikker på fremtidige udgifter. Skal alle præsenteres for den hånende eller nedladende “Det der er ikke optimalt" bemærkning, medmindre man virkelig kan betale huset kontant?

    Øv, hvor ødelægger I manges besøg herinde.

    Kreditforening: 1 mio. (5% fast-pauselån)
    Boliglån: 250.000 (8%) over max 30 år
    Tab+omkostninger: forbrugslån 150.000 kr. (10 %)

    Er 5% meget for en fast kreditrente? Nej, ikke specielt.
    Er 8% meget for banklånet? Næh, ikke når man tænker på de også har et forbrugslån og sikkert ikke havde til indskud.
    Er 10% til forbrugslån meget? Jeg har ikke hus og havde ikke familie, da jeg spurgte min og min kærestes banker, og vi skulle give 8-12%. I deres situation kan renten da ikke være ret meget bedre, det er ikke alle der hører til bankernes topkunder. Nogle må nøjes med lidt under, og prøv I lige at find et forbrugslån til 3-4%.

    Jeg får spat af så upædagogisk og ugennemtænkt dette forum (nogle, som regel de samme) ofte er. Bare fordi man ved noget og kan komme med råd, er man ikke også berettiget til at håne eller fortælle noget til folk, som de ikke har bedt om og som man ved, de ikke har brug for at høre.
    Hvornår lærer I det, hvor mange skal sige at de nu skriver her for sidste gang? Tænk lige over, hvem I er her for. Jer selv, eller dem I besvarer. Og hvis I kun tænker på jer selv, burde I måske holde jer fra de folks tråde, som ikke har bedt om den feedback I kommer med.
    På intet tidspunkt virkede Heidi interesseret i de tilbagemeldinger, hun har fået om at huslånet var utroværdigt, at huset trængte til for meget forbedringer osv.

    #171814
    AnonymForfatter

    Jeg er helt enig med excel.

    I to skulle fanme skamme jer. Jeg har fulgt med i denne tråd, og jeg har da mindre end lidt respekt for jeres måde at svare folk på. Heidi er ikke en “RKI-hvor kan jeg låne flere penge" bruger med direkte dumme økonomiske spørgsmål.
    Hun er endt med et, i mine øjne dyrt lån, ja, men hun har fået det hun ønsker og har vurderet at det er det værd.
    Jeg er også folkeskole lærer så bedøm mig bare på det, men ud fra min pædagogiske optik, mangler i sku en ordenlig røvfuld opdragelse.

    Så tillykke Heidi.

    #171816
    AnonymForfatter

    Jeg tror at grunden til den dårlige tone her tilsidst skyldes at folk er noget overrasket over at banken sagde ja til det huskøb når vi ser andre der burde være tættere på huskøb blive afvist:
    http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Alternative+l%E5nemuligheder+til+boligk%F8b%3F&id=5674

    Jeg ønsker da også tillykke med at det lykkedes at få drømmen opfyldt, men jeg kan da heller ikke lade være med at undre mig over hvor tilfældigt det er hvem der godkendes og ud fra hvad i øjeblikket. Jeg savner godt nok en mere ensrettet linje.

    #171818
    testForfatter

    tonen er den virkelig så slem så alle i denne tråd sku skamme sig?

    personligt mener jeg ikke at ha noget her at undskylde. med mindre at det at råde til at man læger budget ud fra de de f.eks. varmeudgifter der er i dag er det man skal og bør.

    #171820
    MichaelForfatter

    Tonen er nogle gang lidt hård ja, men tit er det jo nødvendigt for at banke folk fornuft i hovedet.

    Personligt tror jeg ikke på at TS har fået bevilget et lån: Huset er i sølle tilstand, ligger i Udkantsdanmark og TS starter ud med et stort minus fra nuværende hus. Banker og kreditforeninger har siden 2008 strammet gevaldigt op på kreditvurderinger og det giver slet ingen mening, at TS får lov til at fortsætte den økonomiske deroute på denne måde med et hus hvor istandsættelsesomkostningerne er ét stort spørgsmålstegn. Der er mennesker med langt bedre økonomi der får nej til lån til huse der ligger i langt mere attraktive områder.

    Vi har jo gentagne gange før set folk lyve om den slags her. Hvorfor ved jeg ikke, men nogen har vel et ønske om at blive bekræftet når nu banken siger nej. Helt isoleret vil det være bedre for banken at sige nej og forsøge at indhente tabet i form af et almindeligt forbrugslån mens TS bor til leje. Det er galimatias at smide gode penge efter dårlige på denne måde.

    #171854
    AnonymForfatter

    Vi har købt et hus til 895.000 med en ja… dårlig beliggenhed. FOr 5 år siden var handelsprisen 1,25 kr. mio.
    Men huset er ikke et sølle hus, som nogen fejlagtigt tror.
    VI har jo fået lov og fået lov til at låne 1 mio. som det billige kreditforeningslån til 5 procent. De vurderer åbenbare at et tag til 300-350.000 kr. kan øge husets værdi med tilsvarende værdi.
    Vi vil få et rådighedsbeløb på 13.000 kr. og så er der endda lagt 1000 kr. til benzin og 1000 kr. til side til opsparing til hus/bil, hvis der opstår noget uforudsigeligt.
    Jeg finder det utroligt mærkeligt, at nogle kan tillade sig at tro, at jeg kunne finde på at lyve.
    Husk på at de 1,25 er beregnet ud fra, at der kommer nyt tag osv. Huset er i fin stand, og vi kan sagtens flytte ind i det uden at røre en finger (hvis man ellers kan leve med et toilet fra 70´erne i en meget spøjs farve….)
    Det er solgt/købt gennem en ejendomsmægler, men først i fredags gik alt i orden (bankgaranti fra Nykredit) osv. Så måske går der lige et par dage?
    Hvorfor gider jeg bruge tid på at forklare/undskylde mig selv??????? Jeg ved godt, at jeg ikke er økonom.. Tak til dem som har svaret så utroligt sødt og forsvaret mig. TAK:-) Det varmer helt vildt….

    #171856
    AnonymForfatter

    Vores budget er da også lavet med det anslåede forbrug. Men er det ikke ok at håbe på, at et nyt tag med god isoloering evt. et nyt pillefyr vil sænke varmeforbruget? Så er der også flere penge til at afdrage den dyre gæld…

    #171860
    AnonymForfatter

    Det blev så ikke helt det sidste besøg, jeg blev helt rørt over, at nogle skrev så pæne nogle ord….

    #171864
    thsvForfatter

    Det ville jeg ikke regne med, tværtimod har et nyt hus oftere et højere forbrug, end man forventer, specielt hvis det er købt af et par sparsommelige pensionister, der ikke har haft råd til at varme det ordentligt op.
    Derudover må energi forventes at stige ret voldsomt de kommende år.

    Men sikkert et godt bytte I har gjort, og kan måske godt forstå banken, hvis der er tale om et bytte af 2 boliger. Hellere, at i har sikkerhed i en større bolig, end I sidder og er utilfredse i en mindre, det øger risikoen for at banken skal træde til.

    Tillykke med købet.

    #171866
    AnonymForfatter

    Heidi er en gæv pige – og Michael burde give en undskyldning for påstanden om – at hun lyver.

    Men mon ikke sagen er den – at hvis Michael ikke forstår “noget" – så er det løgn.

    #171870
    AnonymForfatter

    Jeps det er en byttehandel… 🙂

    #171874
    testForfatter

    Ja tillykke med den ekstra plads og med huset i god stand. Håber ikke i finder for mange skeletter i skabet når i skifter var det både tag og vinduer for at bringe det høje varme regning med.

    Ud fra alt det der skal skiftes og varme regningens størrelse håber jeg i har haft jeres egen sagkyndige til at se på huset og vælge endelig ikke forsikringen fra

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 83 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.