HJÆLP

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 83 i alt)
  • Indlæg
  • #171174
    AnonymForfatter

    Tak for jeres enormt gode besvarelse.
    Jeg er folkeskolelærer med rimelig jobsikkerhed med gode pensionsforhold.
    Min mand arbejder i det grønne område,men har netop lavet en kontrakt med helårsarbejde året rundt.
    Men ja svært at sige…
    Hvis husbytteri går i fløjten. er der mon så ideer til hvordan vi kan komme herfra huset indenfor rimelig kort tid?
    Kan vi mon sidde med dette nuværende hus som en lejebolig?
    Vi skylder som tidl.nævnt 880.000 kr. i dette hus, og har ved siden af boliglån på knap 90.000 kr.
    Vi har ingen opsparing til udbetaling til nyt hus eller til ejendomssalær.
    Hvordan kommer vi herfra. Vores hus har stået til salg i snart to år. Startede med pris 1,1 mio. Nu nede i 950.000 kr. ejendomsvurdering nok ca.1.050.000 kr.
    Kan vores økonomi bære vi går amok i at sætte hus ned til 700.000 kr eller andet???
    HVis vi lover købe billigt eller sidde til leje indtil gæld væk
    Nok fornuftigst blive boende til gæld væk plus samlet penge til salær, omkostninger ved salg men også til udbetaling nyt hus. Hvor lang tid vil det mon tage, hvis vi kan afdrage 10000 kr. i gæld pr. måned
    Vi trænger til komme fra dette hus, det er kun 99 m2 og vi er 5/6 mennesker… Så trængt… Kommer vi nogensinde herfra.“`???????????????????????????????

    #171176
    HalliHalloForfatter

    Nå, du er folkeskolelærer. Da du behersker det danske sprog perfekt med punktummer og kommaer og spørgsmål de rigtige steder regnede jeg godtnok med noget i den retning. Og ovenikøbet en meget fin fremstilling af problemet. Ikke fordi at din jonglering rundt med med tallene er dårlige, men….

    Prøv evt. at spørge nede på lærerværelset i morgen om de kan give giv dig gode råd eller spørg dine elever i de lidt større klasser. Børn ved utroligt meget nu om dage, måske du kan stille emnet som en opgave for dem.

    Nå, men jeg skal ikke spille klog, men er sikker på at I nok skal få de af jer ønskede lån til det nye store hus.

    #171178
    AnonymForfatter

    Gør du nar?

    #171180
    HalliHalloForfatter

    Nej heid1420, det gør jeg da ikke, var bare så imponeret, så jeg selv fik lavet en del fejl i indlægget, men det har du sikkert for længst set.

    I linie 2 skulle der have stået spørgsmålstegn og ovenikøbet staves vist sådan: oven i købet.

    Lov os at du tirsdag vender tilbage eller måske allerede i morgen aften, når du og din mand har haft en samtale med banken. Det er altid spændende at høre resultatet af sådan en henvendelse/et møde. Til syvende og sidst er der jo meget der står på spil.

    #171182
    AnonymForfatter

    Du ender med en bank gæld på over 600.000. De første 300.000 vil der højst sandsynligt blive set på som forbrugslån

    Under normaler omstædigheder ville det ikke være nogen problem at skylde 1.500.000 på et hus med en husstandsindkomst på 600.000, men det vil betyde noget at i er 310.000 i hullet

    I dit første indlæg, er jeres hus 116 m2, men senere er den 99m2 !?!

    Du må altså også vide, om i er 5 eller 6 i husstanden

    #171184
    AnonymForfatter

    Jeg kan godt forstå du er forvirret…. vi er en familie på 5 mennesker.
    Vi har dog et plejebarn hver anden weekend.
    Huset er på 116 m2, dog har vi i forbindelse med en opmåling til en eventuel tilbygning på nuværende hus fundet ud af, at huset reelt set kun er 99 m2.
    men ja mega forvirrende….
    Håber sådan bytteriet med det andet hus blive til virkelighed, og dernæst håber jeg at vi kan få lov at købe det andet trods en gæld på 200000 kr.
    Vi må se.
    Skal nok give lyd fra mig/os i den kommende uge.
    Vi kan næsten ikke vente….

    #171186
    AnonymForfatter

    Tænker du, Solid, at det ikke kan lade sig gøre?
    Jeg har lavet nye beregninger ca. 190.000 kr. i tab (incl. gammel boliglån), og hvem siger egentligt at det behøver koste 100000 kr. i flytteomkostninger?

    #171188
    AnonymForfatter

    Tro mig de 100 k får hurtigt ben at gå på..

    Hvordan er jeres forhold til jeres bank ?? Har i været stabile kunder og overholdt jeres forpligtelser m.m hjælper det på det. I skal ikke regne med at der er en anden bank der vil være med, da i jo starter med en gæld uden sikkerhed.

    I min verden ville det være bedst at blive hængende, indtil i minimum kunne kommer ud med et 0. I har kunnet leve i det hidtil, så kunne i måske også i et par år mere, hvis i tænker på at i kommer til stå 10.000 kr bedre måned efter måned

    #171190
    AnonymForfatter

    Tak for jeres kloge kommentarer… Dvs. nedbringe boliglån og så spare et par hundrede tusinde op til salær, udbetaling nyt hus osv.
    Men kan man så ikke frygte, at det hus vi skal ud at købe er steget tilsvarende?

    #171192
    AnonymForfatter

    Hvor skal i købe hus? Umiddelbart peger det ikke på at i er i et område, hvor der er stigende priser. Det konkludere jeg ud fra at man kan købe et hus på 250 m2 til 900 k, hvilket tyder på at området ikke er attraktivt ´.æ

    #171196
    HalliHalloForfatter

    Kan det og det nu lade sig gøre?

    Og vi kan næsten ikke vente….

    Hold nu op, og
    rend over i banken i det store frikvarter i morgen eller hvis du har bankbestyrerens søn eller datter som elev, så lav en detaljet låneansøgning i aften sammen med gemalen, og giv barnet ansøgningen med hjem. Du kan jo også maile til banken, hvis dette er nemmere for dig.

    #171198
    AnonymForfatter

    Ja kontakter banken i morgen. Vi må se……
    Ja vi ligger i udkantsområdet, så du har nok ret i, at der ikke opstår voldsomme prisstigninger.
    Jeg skulle vist aldrig have afsløret, at jeg var folkeskolelærer:-)

    #171200
    AnonymForfatter

    Det er da et forholdsvis sikkert job – at arbejde som folkeskolelærer – men det er et lavtlønsområde – og da din mand også arbejder i et lavtlønsområde, så tæller det ikke på kreditværdigheden.
    Der mangler simpelthen sikkerhed til banken – eller en højere indkomst.

    #171206
    AnonymForfatter

    Tja nok rigtigt nok, må nok hellere kalkulere med et nej fra bankens side….
    Øv…
    Jeg synes jo ikke ligefrem,at 28.000-30.000 kr. er et lavtlønnet job, men det er det nok i bankens øjne.
    Whatever… We give it a try…

    #171208
    AnonymForfatter

    Kan ikke lige finde ud af det præcise beløb I gerne vil låne, men er det ikke bare 1,5 mio ca I ender med af gæld?
    Så er der selvfølgelig en del af det, der ikke er dækket af husets værdi. Det er vel nærmere det, der bliver problemet… Det handler vel om, hvad huset kan vurderes til bagefter.

    Normalt kan I jo købe hus til en del penge, med jeres økonomi.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 83 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.