Lån i friværdi

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
  • Indlæg
  • #166918
    AnonymForfatter

    Jeg skriver når jeg engang får snakket med banken, til jer der er nysgerrige. Jeg fik heller ikke nævnt at jeg har pengene (50.000) kontant til huset, så de skal ikke lånes.

    #166932
    MichaelForfatter

    Du har en højt forrentet forbrugsgæld på 300K og 50K liggende kontant?

    Hmmm ok – vi har vist med en trold at gøre her.

    #166946
    AnonymForfatter

    Jeg har fået godkendt et handicaptillæg til mit studie og det kommer med tilbagevirkende kraft, derfor har jeg 50 i kontanter.
    Jeg vil se hvordan jeg hurtigst muligt kan blive gældfri. Undersøger derfor de forskellige muligheder, for at bruge de 50 bedst muligt og intet er fast besluttet.
    Men objektive råd er rart.

    #166958
    MichaelForfatter

    Mener du seriøst, at du ikke kan se det mest indlysende sted at placere dine 50K? Altså sådan… VIRKELIG seriøst?

    #166964
    AnonymForfatter

    kan du ikke bare lade være med at svare på debatten når du ikke har noget brugbart. Kan se du også kommenterer meget konfronterende på mange andres indlæg og undrer mig over hvorfor du gider at bruge så meget af din tid på at side og diskutere med fremmede mennesker igennem en skærm. Jeg stopper dialogen med dig nu, så hvis du forsat vil spilde din tid på min debat så bliver det en monolog.

    #166966
    MichaelForfatter

    Så må det jo blive en monolog:

    1) Brug de 50K på at afdrage den dyre gæld = øjeblikkelig forrentning af de 50% på 15-20% eller hvad du nu betaler i renter

    2) Skær alle udgifter helt ind til benet i en årrække og brug besparelsen på gælden. Drop den store TV-pakke, alle former for avis/blad-abonnementer, kig dine forsikringer efter, sælg bilen hvis du har en sådan, køb stort ind på tilbud og drop impulskøb.

    Skægt? Nej, det er sgu surt men du kan ikke løse gældsproblemer ved at stifte mere gæld! Du kan ganske enkelt ikke få det svar du ønsker herinde. Der er ingen smutveje ud af en forbrugsgæld på 300K. Ligeså let som det var at stifte gælden ligeså svært at det at komme af med den igen.

    Bliv endelig mopset over svaret, men det er det mest fornuftige du kan få.

    #166968
    MichaelForfatter

    Skulle naturligvis have stået 50K og ikke 50% øverst

    #166986
    HalliHalloForfatter

    Ja, Lotte skal sælge sin evt. bil og købe Frederiks nye cykel til 5.000 kr. til måske halvpris, og så kommer hun ligesom gratis ud til sin kolonihave. Busbilletterne er jo også lige steget igen, så det er nok også for dyrt.

    Hvorfor godkender Lotte ikke sin profil?

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.