Lån i friværdi

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 38 i alt)
  • Indlæg
  • #166816
    testForfatter

    hvis det ikke er meningen huset skal sælges bør du stoppe yderlige tiltag ny. Du tror du spare en hel masse i renter ved at kunne låne med sikkerhed i et hus men du glemmer bare at du også skal betale en helvedes masse omkostninger og at du uanset om du kommer med en ny sikkerhed for dit lån skal kredit vurderes alligevel. Så der faktisk en chance for at de siger nej til selv et meget lille lån med en meget stor sikkerhed.

    men altså ok hvis du er så desperart at ud over det ovenstående også vil risikerer at dine kretitoer overtager pantet, altså huset når du ikke kan betale af på lånet ja så bare frisk frem af med at narre huset fra din mormor eller hvem det nu var.

    #166820
    AnonymForfatter

    til test: ville bare gøre dig opmærksom på at dine besvarelser ikke er brugbare, og en smule chikanerende.
    Jeg er ikke ude på at sætte mig i noget jeg ikke kan betale, det er jo netop af denne grund jeg prøver at rådfører mig flere steder.

    Jeg vil fremlægge det hele for banken og hører deres mening, rådgivning kan jo ikke skade.

    Mvh. Lotte

    #166822
    AnonymForfatter

    Jeg narrer ikke huset fra nogen, hele min familie er ganske bevidst om min situation og årsagen dertil. De ønsker kun at hjælpe med alt det de kan.

    #166824
    AnonymForfatter

    Prøv evt. Arbejdernes Landsbank – hvis du møder problemer i din nuværende bank.

    #166828
    AnonymForfatter

    okay, mange tak for hjælpen…

    #166834
    testForfatter

    vel lottelarsen det er jo den tort man risikere at lide når man stiller spørgsmål at få svar man ikke bryder sig om. Du tror som mange andre at løsningen på deres problemer med gæld er at stifte mere gæld – det er det Ikke. Det er heller ikke en løsning at få sænker renten et par procent point.

    løsningen er at sætte tæring efter næring, gerne før man har flere hundrede tusinde i forbrugslån.

    om alt det gør sig gældende fordig er svært at sige men fakta er at:
    1. hvis du efter at har stillet huset som sikkerhed misligeholder dine lån RYGER huset.
    2. det er IKKE uden betydelige omkostninger at stille huset som pant for din gælde. Du skal opnå en meget stor rente besparelsen for at få omkostningerne hjem igen.
    3. Du kan først belåne huset når du ejer det.

    #166850
    AnonymForfatter

    Test: Du ved realt intet om hvad jeg tror, du skriver forudinfattet og mangler en forforståelse.
    Jeg tror du har et mellemværende med en der har handlet økonomisk uansvarligt og derfor projekterer det på mit indlæg. Held og lykke med hvad end der er årsag, til dine afvigende indlæg i forhold til det oprindelige debatindlæg.

    #166868
    AnonymForfatter

    Nu har jeg prøvet at finde hoved og hale i det her.

    Din bedstemor har et fritidshus/et kolonihavehus, som du har fået tilbudt at købe for et symbolsk beløb.

    Du håber så på, at du kan få dette hus så billigt, at du kan optage lån i det, for at kunne få lagt de ca. 300.000. under det, for at få en billigere rente?

    Nu ved jeg ikke hvad du har af rnete nu, men for hver renteprocent du sparer, så snakker vi cirka 2000 efter skat (årlig rentetilskrivning 🙂 ).

    Du skal så holde det op mod de gebyrer/omkostninger du kommer til at betale og at du nok skal optage yderligere gæld for at få huset. Der kan gå år før du tjener noget hjem på det og der er jo risiko for du skal af med huset her-og-nu, også skal tage et stort tab, også alligevel ender med at skulle betale en høj rente…

    Har du ellers en ejerbolig eller bor du til leje uden nogle former for sikkerhed?
    Jeg er ikke ret positiv for du skal igang med dette, men i sidste ende er det jo bankerne som bestemmer om de vil give dig lov til det.

    #166870
    AnonymForfatter

    Om et halvt år kommer der en ny tråd med overskriften:

    Barnebarn stjal kolonihavehus – tvangsauktion 🙁

    Det er 100 % korrekt hvad TEST skriver, mere gæld skaber ikke overblik eller gør det billigere – tro mig, jeg har selv praktiseret den form for rådighedsbeløbstiltag..

    Lån lidt mere, for så er der jo masser af luft i budgettet – også til afdrag, lige indtil man har brugt al luften, så går gassen som bekendt af ballonen.

    Flyt ind på et værelse til 1500 – 2000kr. om måneden alt inklusiv i et par år, tag så meget arbejde som muligt og puf, i løbet af et par år ser det langt bedre ud. Det vil samtidig give dig en god samvittighed, i stedet for blot at nasse på bedstemor og risikere hendes kolonihavehus.

    #166876
    testForfatter

    kære lottelarsen

    Hvis du ikke betaler dine afdrag til tiden ryger pantet i det her tilfælde huset som jo ikke må ryge.

    Tak for din physokoanalyse, 🙂 men faktisk er jeg aldrig blevet snydt af andet ind et par kunder der ikke har betalt deres regninger til det firma vi en gang hvad. Samlet tab ca. 400 kroner.

    Mit eneste formål med min kommentar var at advarede dig mod det morads du er på vej ud i.

    men held og lykke med det.

    #166882
    AnonymForfatter

    Hvad er det der ikke er til at forstå, jeg er ikke interesseret i at købe noget som ikke kan lade sig gøre, jeg rådfører mig…

    Dette er en debat side ikke en aktion!!!

    #166888
    AnonymForfatter

    Sådan starter du jo ikke dit debatindlæg. Du spørger til hvordan / mulighed for at ligge en forbrugsgæld på 300.000 ind i en bolig, for at nedbringe renten.

    Du starter i Øst og nu snakker du i vest – Hvad vil du?

    Mit svar på hvad du vil: Du vil være smart, optage mere gæld, men samtidig få en lidt lavere rente, fordi du nu kan tilbyde sikkerhed i et kolonihavehus.

    Men rend i en bank og spørg – og spørg der hvor du har din gæld på 300.000. Når du har gjort det, så kan du jo vende tilbage med svaret, så skal vi nok hjælpe dig videre derfra.

    #166898
    thsvForfatter

    Reminder om oplægget i denne tråd!

    Nej, det kan ikke lade sig gøre, at omlægge et forbrugslån, så der er pant i et kolonihavehus!

    #166900
    MichaelForfatter

    Trådstarter kan jo også lige læse her:

    http://www.al-bank.dk/default.asp?id=39

    og specielt formuleringen: “Du kan låne op til 200.000 kr. – lånet kan dog ikke overstige dine udgifter"

    Eftersom lånet ikke kan overstige udgifterne er begrebet “friværdi" ikke en mulighed her. Købes huset for 10.000 kr. så kan der lånes 10.000 kr.

    Så fokusér nu på den forbrugsgæld og lav en seriøs afviklingsplan! Der er ingen genveje til gældsfrihed.

    #166912
    AnonymForfatter

    Naar Lotte faktisk faar mulighed for at “arve" et fritishus til maaske 300-400t. kr. – og dermed komme til at eje et loesoere aktiv – der overstiger hendes gaeld – saa vil banken sikkert betragte hende som en god kunde i fremtiden.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.