Danske Bank slår Nordea på boliglån

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
  • Indlæg
  • #163068
    thsvForfatter

    Tillykke med det, gad vide, hvornår DB hæver renten de 0,2%, som Nordea meget ærligt allerede har gjort, efter de 2 seneste renteforhøjelser fra Nationalbanken.

    Eller jeres rente er måske rent variabel, så den grådige bank kan hæve den, som de selv ønsker. Ligesom Eik bank gjorde med deres boligprioritet.

    Men tilbage til parret, som jeg linkede til, et boliglån på 500.000 kr over 10 år i DB til 4,75% og i Nordea til 4,95% med 20.000 kr i gn.snitligt indestående på budgetkontoen, vil faktisk falde ud til Nordeas fordel, hvor parret sparer ca. 33 kr hver måned eller ca. 4.000 kr over de 10 år. hertil kommer så fordelen, når en stor regning skal betales, og man trække på kreditten uden nye gebyrer, skal vel sammenlignes med kassekreditrenten via DB 24/7.

    Jeg ville godt se eksempler på familier med et ordentligt rådighedsbeløb, som Nordea har afvist, jeg ser kun eksempler på DB-kunder, der opnår en højere rente end standardfiansieringsrenten angivet i salgsopstillingen fra mæglerne.

    #163098
    AnonymForfatter

    Bare lige til en start, så har jeg et vennepar, som dybt forundrede blev afvist boligprioritetslånet med baggrund i et månedligt rådighedsbeløb på 18.000 kr.

    Nordea kunne i stedet tilbyde dem et boliglån til 8,5% i rente.

    #163104
    thsvForfatter

    Nu arbejder jeg jo ikke i Nordea, men kontakt evt. Zhentillan på boligdebatten, han arbejder i Nordea, og kan sikkert fortælle dig, hvad der er galt med budgettet, for et eller andet stemmer ikke, hvis der foreligger et budget, der efter købet giver 18.000 kr i rådighedsbeløb.
    Måske et stort privatforbrug, der gør, at parret ikke forventes at kunne styre en kassekredit?

    Men læg mærke til, at Nordea er billigst, osse i forhold til din lidt bedre rente, da fordelen ved kassekredit-systemet let opvejer en lidt lavere rente.

    Og det tænkte eksempel med et boliglån på 500.000 kr koster 3.800 kr i oprettelse hos Nordea men hele 10.600 kr hos DB, der jo har 2% stiftelesprovision (op til 10.000 max.).
    http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Bolig/At-koebe-en-bolig/Ejerboliglaan/Boliglaan/Pages/Boliglaan.aspx?tab=2#tabanchor

    #163106
    AnonymForfatter

    Konklusion:

    Belån 80% med F1 uden afdrag og kom så selv med resten p.t. cirka 2% i rente inkl. bidrag.
    Bedst er dog 70% belåning og man kan få 20 år uden afdrag og 50 årigt lån stadig til cirka 2%

    Alt andet er hul i lommen (hovedet).

    Man skal ikke låne til alt muligt småtteri men sætte tæring efter næring, spare op og ikke sætte sig for hårdt.

    #163110
    AnonymForfatter

    Problemet er bare, igen igen, THSV, at Nordea Boligprioritet IKKE er noget alle Nordea kunder kan komme i betragtning.

    Sjovt nok bliverm mange Nordea kreditgodkendt til boligkøb, men må nøjes med den højere rente på boliglånet. De kan ikke opnå den billige boligprioritetsrente.

    #163116
    AnonymForfatter

    Hmm, syntes du nævnte i en anden tråd, at du kun fik tilbudt denne rente, i kraft af, at du smed et tilbud fra Nordea på bordet ?

    Så hvilken udtalelse er korrekt ? Den fra denne tråd, eller den anden ?

    #163120
    AnonymForfatter

    Begge dele.

    På det tidspunkt, hvor jeg forhandlede med Danske Bank, var Nordeas rente 4,75%

    Siden har Nordea hævet renten med 0,2%, men Danske Bank har fastholdt renten.

    #163126
    AnonymForfatter

    Så det vil sige, at DB tilbød dig en højere rente end Nordea tilbød – da du så viser DB, Nordea’s tilbud, bliver du tilbudt den samme rente af DB.

    Så tilbød DB dig vel også en højere rente end deres minimumspris, mens Nordea tilbød dig deres listepris.

    Så er dit indlæg omkring tilbud fra DB til dig som førstegangskøber heller ikke helt sand vel? og dine argumenter er derfor langt fra holdbare. Det kræver jo, at man så er villig til, at forsøge sig med forhandling af DB’s rente, hvor man i Nordea blot bliver tilbudt listeprisen.

    Så General Prier, moderer altså sine egne oplevelser, alt efter hvad der passer bedst som svar i diverse tråde.

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.