Danske Bank slår Nordea på boliglån

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 38 i alt)
  • Indlæg
  • #162640
    thsvForfatter

    Og du misforstår mit indlæg!
    DB tilbyder ikke prioritetslån i 80-100% finansiering, som den del af svaret gik på.
    Ja, deres laveste rente er 4,5%, men med et interval op til 9,85%, hvor Nordea tilbyder alle 4,85% som prioritetslån.
    Havde vi blot haft muliggheden for sådant et lån som 1.gangskøbere havde det været meget lettere de første år med dyre reparationer i et gammelt hus.
    Alle huskøbere, der har finansiering over de 80% bør derfor vælge Nordea grundet deres prioritet princip fremfor DB idiotiske annuitetslån.

    Og nej, DB tilbyder ikke konkurrencedygtig rente, trods orden i økonomien og sikkerhed 0-30% i et parcelhus…. (og 6-cifret indestående på modkontoen).

    #162650
    AnonymForfatter

    Du føler dig virkelig berørt over din egen sag i banken med den tilbudte rente på finansering på 0-30% – det kunne være interessant at høre modparten (DB)!

    Ja, så har jeg misforstået det, men som du selv skriver tilbyder DB 4,5% som laveste rente i deres rentespænd på den finansiering.

    Jeg har kigget på Nordeas prisliste og kunne godt tænke mig at høre, hvordan nedenstående hænger sammen? Jeg er godt klar over de har boligkøb til 4,85%, 5,85% og 6,85% alt efter kundestatus, men hvis alle automatisk opnår en af disse renter, hvad bruger de så nedenstående til, hvis de ikke vurderer deres kunder ligesom DB? Det er jo bare en anden måde at stille et rentespænd op, hvilket åbenbart godt kan “snyde" nogle kunder-:)

    Boliglån
    – sikkerhed i 0-80% af handelsværdien
    6,75% (Fordel+)
    8,00% (Fordel)
    9,00% (Basis)

    #162694
    thsvForfatter

    Men jeg har mødt mange, der ikke kan opnå de 5% som var den gamle sats, så det er i mine øjne udelukkende et tal i prislisten. Læg mærke til den højeste sats hos DB: 9,85%.

    Hvis du læser Nordeas betingelser, så er der nogle krav for at blive fordel+kunde:
    Lønindgang el.lign.
    Engagement mindst 250.000 kr ialt (automatisk som boligejer)
    5 produkter ialt (automatisk med netbank, grundkonto, lønkonto, prioritet og realkredit f.eks.)

    Altså er alle boligejere, der ønsker boliglån automatisk fordel+kunder, og kan opnå de 4,85%.

    #162696
    ForbrugerenForfatter

    Det passer så ikke helt, for det er ikke alle, de ønsker at låne til, ellers hvis de vil, så kan de ikke få det lån, men et af de andre til en højere rente. Har selv været i den situation med Nordea for et par år siden og det var selvom vi var Fordel+ kunder hos dem, hvor BG Bank gerne ville have os som kunde, med deres bedste rentesatser, så derfor skiftede vi og det var mange tusinde kroner vi sparede om året på det. Der er en ting, som alle, der diskuterer om den ene eller den anden bank er bedst, glemmer. Det kommer meget an på hvilken banksælger, man kommer til at tale med, der afgør hvilket tilbud man får. Det hedder personlig kemi.

    #162986
    AnonymForfatter

    Dengang Nordea startede alt dette halløj med faste priser kontra antal produkter m.v. drillede jeg en god ven af familien der er Nordeaansat og tændt af den hellige ild ganske som thsv – det må være noget særlig svensk – jf. thsv træhus. 🙂

    Min pointe var at man kunne så blot tegne en hundeforsikring som 5. produkt og spare tusindvis af kroner. Det måtte han indrømme men blev lidt sur da jeg så spurgte om Nordea så rent faktisk kontrollerede om man havde en hund.

    Sluttus pruttus. Ahh du – fra jeg selv kunne kravle ned i banken med min lille pondus sparegris har jeg forlangt bedste rente på indlån og billigste rente på lån. Og har man en gang fået det ligger det ligesom i luften at det skal man da fortsætte med.

    Det er ligesom med forsikringer. Vend dem engang imellem og se om du samlet set kan spare penge ved et skift.

    Problemet er selvfølgelig nu ved en tilbagevenden til almindelig sund fornuft i bankerne at mange kommer i klemme med manglende evne til at overskue egen økonomisk formåen.

    #162992
    AnonymForfatter

    100.001,- ? :-))

    Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med kassekredit og annuitetslån. I DB fungerer det sådan at du har et lån og en modkonto med samme rente.
    Er det hos Nordea det hele på en konto, altså “rigtig" kassekredit.?
    Grunden til jeg spørger er fordi det i nogen sammenhænge vil være smart. F.eks indskydergarantifonden, pensionist sociale ydelser m.v.

    #162994
    thsvForfatter

    Nej, du opnår ikke prioritetslån 80-100% hos Danske Bank, kun som lån med fast månedlig ydelse, der dog ændres når renten ændres. det er et annuitetslån!
    Og det var boliglånet tråden handler om, altså finansiering over 80%.

    Boligkøbsprioriteten hos Nordea fungerer derimod som en kassekredit, hvor du opnår 4,95% på modkontoen, der benyttes som budget/opsparing.

    Vores SDO-baserede lån er på 2 konti, og stående kredit i 30 år, hvor Skandia/Eikbank kørte med afdrag.

    Jeg mener at den normale prioritetskonto til 2,8% 0-80% er samme konto, som en tradiotionel kassekredit, men spørg i banken.

    #162996
    thsvForfatter

    Næh, vi overvejede skam osse Nordea dengang vi købte 1. gang, men da opfattede jeg det som fordel minus program!
    Træhus! Ja, men en ukyndig betragter ville kalde det en pudset bungalow, men konstruktionen giver bedre indeklima.

    Vores nuværende mus er officielt et murstenshus, men det er reelt kun gavle og tilbygning, der er murede, selve facaderne er faktisk træskelet med en lang bærende drager og kun træstolper mellem vinduerne.
    Fra vindue og ned, er der så en halvmur med sålbænk.

    #163006
    AnonymForfatter

    Udemærket THSV.

    Du er ude i en ren tilståelsessag.

    Jeg hilser med tilfredshed, at vi nu får en klar indrømmelse af at ikke alle kunder hos Nordea kan få den billige rente til 4,75% – præcist lige som ikke alle kunder får det billigste boliglån til 4,5% hos Danske Bank og præcist som at ikke alle får den billigste boliglånsrente i Jyske Bank – var det 5,0%.

    Mange Nordea kunder får tilbudt boliglån til en rente på 8,0% – og ja, jeg har kendskab til ikke så få endda. Personer som har en ganske solid privatøkonomi.

    Så THSV, det ville være klædeligt om du stoppede dine løgnagtigheder om at alle Nordea kunder kan få renten på 4,75%. Det kan de ikke ! Den sag er krystal klar!

    #163010
    HalliHalloForfatter

    Med andre ord – hvis man skal låne penge:

    Og ikke er en særdeles god kunde, så hold fingrene fra både Nordea og Danske Bank.

    Så er det bedre at vælge de institutter, der låner ud til samme rentesats, hvad enten du er rig eller fattig.

    #163016
    ForbrugerenForfatter

    Og det er der nok så stort set ingen som gør. De gør det bare på forskellige måder. Desuden de banker som gør det, vil altid være dyre for alle. De banker som differentierer vil være billigere for de rige og være dyre for de fattige. Sagen er, at det er dyrt at være fattig. Det er derfor, at det er vigtigt, at komme med nogle penge selv(dvs. spare noget op først), hvis man vil have det billigst muligt.

    Det man skal gøre er, at kontakte forskellige pengeinstitutter, måske fire-fem stykker og så vælge det som giver den bedste løsning til en. Og med bedste mener jeg, det som passer bedst ud fra de kriterier man har. Det kan være pris, det kan være serviceniveau eller noget helt tredie eller en kombination heraf, afhængig af hvad man lægger vægt på. Og hvis man i den kommende bank har kontakt til en banksælger er det essentielt, at kemien er der. For rene internetbanker betyder det sidste dog intet, da man ikke har kontakt med banksælgeren.

    #163052
    thsvForfatter

    Tilståelsessagen er fra din side, hr. General!

    Der er nemlig ingen, der kan opnå de 4,75% hos Nordea mere!
    Renten er 4,95% nu, og det er for alle fordel+kunder jvf. Nordeas prisliste.
    Hertil kommer fordelen ved prioritetsprincippet, som for en husejer er betydeligt.

    DBs rentesats fastsættes i intervallet 4,5-9,85%, men de færreste opnår en bedre rente end Nordeas standardtakst, på boligdebatten er der endnu et eksempel med et par der skal købe til 3 millioner, og Nordea til byder 4,95% i rente og DB 7,95%, altså hele 3% mere, det bliver til en del penge, hvis banklånet er på 500.000 kr og skal afdrages på 10 år er mer renten på 92.569 kr, eller en merydelse på over 770 kr hver måned i 10 år.
    Link:
    http://www.boligdebatten.dk/finansiering/12344-nordea-prioritet-boligkob-en-god-ide.html
    Og fordelen ved prioritetsprincippet skal osse medregnes, er gennemsnitssaldoen blot 20.000 kr på den tilkoblede konto er det yderligere 82 kroner sparet i renter hver måned.

    #163054
    thsvForfatter

    Hvorfor dog det?

    Nordea tilbyder da sin lave rentesats på 4,95%, blot økonomien er i orden, og det er Danmarks bedste boliglån i 80-100% intervallet.
    Derimod er DB grådige, og skilter med en teoretisk mindstepris, der er marginalt lavere, men som de færreste reelt kan opnå (kalder man ikke det falsk markedsføring), lidt ligesom supermarkedernes slagtilbud, der sjovt nok altid er udsolgt, når man vil købe det.
    9 udaf 10 kunder vil få et billigere lån med Nordeas faste priser, fremfor DB og JBs version med forhandling af renten i et interval.

    Bemærk, vi er kun skiftet til Nordea, fordi Skandiabanken ikke mere eksisterer i Danmark, DB fik chancen, men tilbød en rente, der var 0,3% højere end Eik og 1,0% højere end Nordea, på trods af, de modtog samme papirer.
    Så DB: Lev op til jeres reklamer: Gør det i er bedst til!
    Nemlig bankforretninger, og lad kundens økonomi være afgørende ikke hvor meget crap i kan sælge til dem!

    #163056
    thsvForfatter

    Netop det gør jo Nordea, blot din økonomi kan godkendes til lånet, alle fordel+kunder får samme rentesats.
    Og BRF og Nykredit bank m.fl., så unge kunder med lånebehov: Søg over i de banker, der tilbyder ens rente til alle med samme lånebehov, og vis de klassiske banker at de lever i fortiden!

    #163064
    AnonymForfatter

    Det er noget forløjet sludder, THSV.

    Jeg kan konstatere at vi som førstegangskøbere uden en kæmpe sikkerhed fik en rente på 4,75% Danske Bank, hvilekt så med den nye rente Nordea kører er 0,2% bedre.

    Hvis det skulle være så enkelt at få de gode priser i Nordea – så forstår jeg ikke, hvorfor jeg kender og hører om så mange der får afslag på Nordea Prioritet, men derimod får tilbudt det meget dyrere boliglån i Nordea? Nej vel, det giver jo ingen mening!

    Jeg kender adskillige med en udemærket privatøkonomi (de er solvente, og de har begge gode faste indtægter) som ikke kan få Nordea Boligprioritet. Alligevel vil Nordea gerne kreditgodkende dem til et boligkøb når blot de tager et almindeligt “dyrt boliglån".

    Så det holder ganske enkelt ikke det du siger THSV. Jeg konkluderer, at det er noget forløjet sludder!

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.