Danske Bank slår Nordea på boliglån

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 38 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91530
    AnonymForfatter

    Så er Danske Bank blevet billigere end Nordea på den yderste finansering af boligen. 4.5% mod Nordeas 4,85%(hvis man selvfølgelig kan opnå de priser!) – fås det billigere andre steder?

    #162226
    thsvForfatter

    Hej Fugl

    Du nævner jo selv problemet med DB!
    Det er ikke alle, der opnår den lave rente.
    Vores tilud hos DB på Prioritet plus lå en hel procent over Nordeas sats til fordel+kunder, og vores belåning er kun 30% af den nuværende off. vurdering, som er en forsigtig handelspris.

    Ligeledes skal fordelen ved prioritetsdelen hos Nordea huskes, blot et ekstra forbrugslån til en reparation, og hele rentefordelen hos DBs klassiske annuitetslån er tabt.

    Og man slipper for den stupide forhandling om renten, som mange ikke er gode til.

    #162228
    AnonymForfatter

    Nu er jeg jo jyde og kan godt lide at forhandle! Jeg kan se på Nordea priser på SDO og Ejerbolig ligger over DB på 2,4% på prioritet (som er den laveste rente på DB prioritet). Jeg kender ikke til jeres økonomi, men kan konstatere at vi opnår de mindste renter i DB, hvilket også er muligt for andre med en solid og velfungerende økonomi.

    Det kræver jo heller ikke mere end at spørge, hvad der skal til for at opnå den laveste rente i banken.

    Jeg er ikke i tvivl om, at Nordea og Danske Bank er de bedste og billigeste banker i DK, hvilket alle undersøgelser også peger på (der er bare mange som ikke ved det!)

    #162250
    AnonymForfatter

    Nu er det heller ikke alle, der kan få en Nordea Boligprioritet, idet Nordea stiller visse krav til kundens økonomi.

    Jeg har hørt om flere der ikke kunne få en boligprioritet, men derimod godt kunne få et dyrt boliglån til 8,5% i Nordea.

    #162252
    AnonymForfatter

    Jeg har kun hørt om en person, der gang på gang snakker dårligt om konkurrenterne – hver gang personens bank bliver nævnt herinde..

    Gæt selv hvem ?

    #162256
    AnonymForfatter

    Går udfra at I taler om bolig-prioritetslån…

    Noget tyder på at begge de store bliver slået af Danmarks tredje største – Jyske Bank’s rente starter ved 2,27%.

    #162258
    AnonymForfatter

    Nej, det er almindeligt boliglån. På prioritet ligger DB på 2,4% og Nordea også i det område. Vi har dog prioritet i DB til 2,1%, da det er optaget før – nogle har vist endda 1,8%…

    #162260
    thsvForfatter

    Ja, det er boliglå¨net over de 80:, her starter JB på 5,0% og op til 8,5%.

    For øvrigt er det jo ikke alle der kan opnå den laveste rentesats hos JB, ligesom hos DB.

    Generalens sludder kan jeg ikke bruge til noget, for selvfølgelig vurderer Nordea osse deres kunders økonomi, men man slipper for at forhandle om renten, da alle op når de 4,75% på boligfinansiering 80-100%, og de 2,4% 0-80%, dog som 1. prioritet.

    Kan man ikke opnå den lave rente, er man jo i bankens en dårklig kunde, hvorfor risikoen er højere.

    #162264
    AnonymForfatter

    Jeg kan egentlig gode lide Nordeas faste priser, men at alle opnår den laveste pris 4,85% på boliglån er ikke rigtigt. Jeg har et familiemedlem, som er ansat i Nordea og det er altså faktuelt forkert at alle kunder opnår 4,85% på deres boliglån. Ligesom i DB er der forskellige muligheder alt efter den enkeltes kunde økonomi.

    #162266
    thsvForfatter

    Ja, jeg glemte den lille tilføjelse:
    Alle, hvis økonomi Nordea kan godkende, opnår deres lave rente.

    Selvfølgelig vil et par med et for lavt rådighedsbeløb ikke kunne opnå lånet på fordelagtige vilkår, men er økonomien i orden, så opnår man de 4,85%.

    Bemærk, at Nordea har tilpasset deres rentesatser til den nye rentesats, det har DB endnu ikke…

    #162268
    AnonymForfatter

    Til thsv:

    Nu vrøvler du vidst… DB har jo netop nedsat renten på boliglån, så det nu hedder fra 4,50%.

    Se iøvrigt artikel fra epn.dk – den indeholder dog en fejl (typisk journalister – ingen korrektur mere), da de skriver med virkning fra torsdag 14/11 – det må være 14/10!

    http://epn.dk/privat/bolig/article2214865.ece

    #162272
    AnonymForfatter

    Det er korrekt, at DB har sænket renten. De forklarer det med konkurrence og det er uden tvivl fra Nordea. Jeg har ikke kendskab til andre banker som ligger så lavt på den 80-100% af boligfinansieringen.

    #162612
    thsvForfatter

    Spørgsmålet er blot, hvor mange, der reellt opnår en rente, der er lavere end Nordeas takst.
    DB har nu rettet deres Boligprioritet plus til 2,4% som minimum, og da Nordea tilbyder 2,5% til alle (uden forhandling af renten), er mit valg let.
    Og bemærk, at Nordea lån er en prioritet (kassekredit), hvor DB kun tilbyder standard annuitetslån endnu.

    jeg ville derfor til enhver tid foretrække Nordeas model, hvor man slipper for den opslidende forhandling om renten, når man blot er bankkunde.

    Jeg er glaf for mine forsikringer hos Fair, som er klart billigst med de ialt 20% rabat, f.eks. 3.000 kr/årligt for fuld kasko på bil med 1 friskade trods bopæl i StorKøbenhavn.

    #162620
    AnonymForfatter

    Har du fået Nordea til at udfærdige forsikringstilbud til dig i Tryg?

    Jeg har skiftet til Tryg, da jeg som senior fik mine forsikringer væsentlig billigere end før, men som senior gælder visse regler.

    #162624
    AnonymForfatter

    Thsv: Det er ikke korrekt. Danske Bank Prioritet Plus fungerer som en kassekredit i boligen. Jeg ved ikke, hvor opslidende det er, at sprøge om, hvad der skal til for at opnå den laveste rente! Hvis du har orden i økonomien er det ret nemt at opnå, men som jeg tidligere har sagt, har jeg da sympati for Nordeas måde at sætte priserne på – det er simplere og lettere end en “forhandling".

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.