S og SF: skat på opsparede pensionsmidler!

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 58 i alt)
  • Indlæg
  • #161280
    testForfatter

    at man flytter opsparing ændre ikke på de danske skatte regler og at de stadig skal beskattes efter den skattepligt man har i DK.

    Er det overskudet fra Amanger bank halihalo flytter til lux? for ikke så længde side skrev personene at hele formuen var tabt i amagerbank aktier.

    #161284
    HalliHalloForfatter

    TPX, det eneste man gør er at henvende sig til et af 5-6 selskaber i udlandet, der er godkendt af skat. De ordner herefter alle formaliteterne.

    Og hvis man har adresse i Luxembourg har de beskatningsretten til private pensionsordninger, så fra fraflytningsdatoen efter det fyldte 60 år. har Danmark ikke krav på løbende oplysninger mere om noget som helt, og du kan ophæve dine ratepensioner uden beskatning, og i princippet flytte tilbage til Danmark umiddelbart efter.

    Jeg er i øvirgt bekendt med at der allerede er flyttet over 100 mennesker til det land for at udnytte dette favorable tilbud.

    #161288
    AnonymForfatter

    Hvor er det vidunderligt, at vort land er velsignet med folk som Forbrugeren. Det er den slags mennesker, der har mere end nok i sig selv. Tænk sig, han forstår og forsvarer, at Saxo Banks Lars Seier Christensen, der trods verdens højeste skattetryk har tjent i hundredevis af millioner, nu flygter i skattely, fordi han ikke vil betale til folk, der ikke har noget. Så fortsæt endelig, Forbruger, der er brug for fok som dig. Og den yderste højrefløj jubler over dine bemærkninger.

    #161292
    testForfatter

    moni… hvad er det i grunde du argumentere for? at vi skal benægte fakta?

    #161328
    ForbrugerenForfatter

    Først vil jeg sige til Moni, lær at læse. Citatet du hentyder til er “Hvad folk som du ikke kan forstå er, at hvis man øger skattetrykket, så vil folk arbejde mindre og dermed kommer der mindre ind i skatter og nogle af de bedst tjenende vil flytte til udlandet ligesom Lars Seier Christensen har gjort af frygt for hvad Helle og Villy vil gøre.", hvilket du heller ikke kunne finde ud af, at markere i dit svar. Der står intet om, at jeg er fuld af beundring for Lars S.C. Det er en kold konstatering af fakta. Prøv at orientere dig mod fakta, i stedet for at lave i din egen lille osteklokke. Prøv at læse interviewet med ham f.eks. her http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2099289.ece. Men fordi du i din misundelse over, at andre tjener mere end din bistandshjælp (hovsa der lavede jeg en Mone) ikke kan se, at Danmark er på vej til at blive affolket for dem, der skal være med til at betale for vores velfærdssamfund. Jeg er faktisk meget bekymret på Danmarks vegne, i modsætning til dig, som bare sidder og råber på, at dem som tjener mere end dig skal beskattes med mere end 100 % (hovsa der var sørme en ny Mone).

    Jeg vil foreslå dig, når du nu mener, at EL tilhører midten af dansk politik, at flytte til et land som Nordkorea eller Cuba. Fordelen er også, at der er der kun en familie som tjener mere end dig, nemlig hhv. familierne Kim (med overhoved Jong-il) og Castro. Så kunne vi også blive fri for nasserøve som dig (det var sørme også en Mone) og samtidig bevare velfærdsstaten i stedet for at den bliver afviklet.

    Til dem som undrer sig over hvad en Mone er, så er det, at man fordrejer sandheden og kommer med en udokumenteret påstand, opkaldt efter opfinderen Monesieur.

    #161332
    AnonymForfatter

    Som han dog kan, Forbrugeren. Pænt og høfligt sprogbrug. Og når man ikke har argumenterne, og man her ikke kan råbe højt, så kan man jo altid prøve at svine sin modpart til og komme med latterlige udtryk som “flyt til Nordkorea eller Cuba". Hvor har du dog lært at udtrykke dig så sprogligt elegant? På aftenskole måske, da du forsøgte at bestå den udvidede danskprøve på 8.klasseniveau?

    #161334
    ForbrugerenForfatter

    Og hvor mon jeg får det fra. Hvad er det nu man siger, man skal ikke kaste med sten når man bor i et glashus. Men i det mindste er mit uddannelsesniveau så i det mindste langt over dit. Har vi set bare ET sagligt argument fra din side?

    #161340
    HalliHalloForfatter

    Monesieur, du skal ikke tage dig af denne mand, da han også i tide og utide spiller bedrevidende overfor mig, ligesom jeg bliver svinet til.

    Mon ikke denne mand har noget med Mybanker at gøre, for ellers var han da nok blevet ekskluderet for længst. For sådan skriver man ikke til folk på, det minder næsten helt om generalens skrivemåde.

    Nå, det var bare min uforbeholdne mening.

    #161346
    ForbrugerenForfatter

    Monesieur, du skal ikke tage dig af denne mand, da han også i tide og utide spiller bedrevidende overfor mig, ligesom jeg bliver svinet til.

    Mon ikke denne mand har noget med Mybanker at gøre, for ellers var han da nok blevet ekskluderet for længst. For sådan skriver man ikke til folk på, det minder næsten helt om generalens skrivemåde.

    Nå, det var bare min uforbeholdne mening. Og her henviser du til denne tråd http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?id=4766&debat_side=1, hvor du helt bevist taler mod bedrevidende og hvor der er flere debatører, som siger, at du taler mod bedrevidende. Jeg faktisk stod du rent alene med dine synspunkter om, hvad der var påkrævet i Danske 24/7.

    Det er spændende at se, hvilken af dine to aliaser der svarer næste gang.

    #161350
    HalliHalloForfatter

    Nej kammerat, denne sag har jeg desværre ikke haft tid til at undersøge nærmere endnu, men jeg skal nok gøre det ved lejlighed. Jeg er ikke, som dig, den store DanskeBankfan, så for mig haster det ikke.

    #161352
    HalliHalloForfatter

    Min kæphest er, at indkomstskatten skal ned på 0, registreringsafgiften på biler skal væk, ligesom PAL-afgiften.

    Dette ville give mange nye arbejdspladser samt vækst, vækst og atter vækst i samfundet.

    Når det kan lade sig gøre i Monaca, hvorfor så ikke i Danmark.

    #161360
    ForbrugerenForfatter

    Jamen det glæder jeg mig til.

    Og nej jeg er ikke fan af nogle specielle banker, jeg har bare for tiden et godt tilbud på en bestemt konto fra banken. Hvis der er en anden bank, som om f.eks. to år kan give mig bedre vilkår, skifter jeg uden problemer. Hvis man læser vores indlæg, så er det vist dig, der er den store fan af visse banker. Du ved selv hvilke 😉

    #161368
    testForfatter

    monesieur: spørgsmålet er jo ikke om venstre eller højre fløjen klapper af det ene eller andet. Eller om jeg er egoist eller ikke. Faktisk tror jeg du har svært ved at forhold dig til det jeg skriver. Jeg skriver jo ikke at jeg ønsker et samfund hvor folk dør på gaden.
    Men omvendt er spørgsmålet til dig og dine holdninger hvor meget skatten må ha lov at sige? I al den tid jeg har arbejdet er skatte trykket kun steget og selv om den offentlige sektor desvære er vokset med raket fart under det “borgerlige" styre taler S-SF konstant om at væksten i den sektoren skal øges enu mere og “nedskæringerne" skal rulles tilbage.

    Det er også et fakta om vi kan lide det eller ej at vi ser at de unge rejser mere ud, hvilket er godt, men de kommer som før ikke retur. Så hvad gør vi for at sikre velfærdren i dk? hvor meget mere kan vi hæve skatten? 100%? Og nå vi har nået 100% hvad gør vi så? Og skal vi diskutere det her ved 60-70-70 eller 90% skatte tryk? Vi kan vel være enige om at lønne eller forskellen på disponibel løn er en incitament til handling?

    Forbruger: Jeg er gået over til bare at more mig over de indlæg.

    #161374
    ForbrugerenForfatter

    Jeg gider heller ikke svare på HalliHallo’s og Monesieur’s indlæg i tråden mere. Det sidste svar, gav jeg kun, fordi HalliHallo lovede, at undersøge DB sagen. Jeg kan se, at han nu har indrømmet, at der var fejl i Nordea’s fordelsberegner. Men jeg vil da gerne give en anerkendelse til HalliHallo for at have fundet fejlen i Nordea’s fordelsberegner.

    #161378
    testForfatter

    argh at gå så vidt som et jeg ikke vil svare? nej det vil jeg ikke. nu er jeg så også pt. sat til at kukkelure her bag skærmen i dagtimerne også. Da jeg pt er mellem jobs efter eget valg.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 58 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.