Dårlig service i Danske Bank – Hotlinien

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 44 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #90870
    HalliHalloForfatter

    Her i eftermiddags skulle jeg have genåbnet min netbank i DanskeBank, og jeg ringede til deres hotlinie for at få hjælp.

    Efter 1/2 time gav jeg op, og anmodede om at få dem til at ringe tilbage. Der blev ingengang oplyst hvad nr. jeg var i køen, men der blev blot uafbrudt oplyst – så jeg blev helt ør i hovedet – at de gerne ville ringe mig op.

    Det tog herefter banken over 1/2 time at ringe kontra, hvilket jeg ikke syntes er tilfredsstillende eller rettere: Dårlig service. Der burde ikke gå mere end 5-10 min. før man blev stillet igennem.

    #152512
    AnonymForfatter

    Nå så du vil genåbne dine konti i Danske Bank – den bank du ellers gør en dyd ud af at hade. Hmm… Mon du omsider har indset, at Amagerbanken har endegyldigt kurs mod krakket?

    Hvad forventer du dig egentlig, når du ringer til banken søndag eftermiddag? Hvor mange andre banker her i landet er det lige der kan håndtere en genåbning af netbanken på søn- og helligdage?

    #152530
    HalliHalloForfatter

    Nej, jeg vil aldring i livet anvende DanskeBank som min primære bank, hvilket der er et hav af grunde til. At have en bank med den allerlaveste image her i landet er i øvrigt heller ikke særligt sjovt. Hvis jeg nævner nogen steder at jeg har denne bank bliver jeg straks hånet eller ret ofte.

    Men at man ikke kan komme hurtigt i forbindelse med banken er bestemt ikke tilfredsstillende.

    Når jeg ringer til EIK-Bank er der straks en venlig person, der kan hjælpe mig. Og med deres netbank har jeg aldrig haft problemer, da deres systemer er noget mere intelligent opbygget end DanskeBanks.

    #155072
    AnonymForfatter

    Jeg kan slet ikke forstå, at nogen vil vælge Den Danske Bank. Jeg er selv kunde i banken og har ikke noget positivt at sige om den bank overhovedet.
    Man kan aldrig komme igennem til en rådgiver, man kan sidde og vente på at de ringer tilbage hele dagen og hvis man er rigtig heldig sker det samme dag.
    De giver oplysninger som ikke stemmer overens med virkeligheden. Og så er de generelt bare sløve til at få behandlet de sager der er.
    Jeg er på bankshopping

    #155076
    AnonymForfatter

    Jeg er også kunde i Danske Bank, og vil sige, at jeg genrelt oplever fremragende service fra engagerede og dygtige medarbejdere.

    Jeg kan så absolut anbefale banken, især fordi Danske Bank prismæssigt er særdeles konkurrencedygtig med andre banker. Lokalbankerne kan slet ikke stå distancen på prisen!

    #155078
    AnonymForfatter

    Det kan jeg tilslutte mig, er yderst tilfreds med Danske Bank. Kunne ikke drømme om at skifte. Men det skal siges at jeg kun ringer til dem eller skal ind i en filial meget sjældent.

    #155080
    testForfatter

    Morsomt eller latterligt? Det var vel udmærket service at man ringede retur inden for 30min, men gør den parametre virkelig en bank til god eller dårlig? Den bank jeg har nu er slet ikke hurtig til at svare mig men det er da ikke et problem

    #155088
    AnonymForfatter

    Hvis du er utilfreds med at de ringede tilbage efter en halv time på en søndag, må du hellere skifte bank. Det er heller ikke rart at blive ør i hovedet. Det må have været en barsk oplevelse.

    #155090
    testForfatter

    Ku i grunden være sjovt at høre om hvorfor det hastede så meget?

    #155094
    HalliHalloForfatter

    Så lang tid banken ikke har indført månedligt kontogebyr, så bliver jeg i banken, da de er meget dytigte til at behandle og overføre kontantebeløb.

    Ellers er banken i mine øjne alt, alt for dyre, tag f.eks handel med værdipapirer og udlån. Banken har nu et rentespænd fra over 10% til 16,3%. Det må da vist være danmarksrekort. Selv Jyske Bank er nu billigere.

    Så til personer der overvejer at flytte til Danske Bank: Overvej det meget, meget grundigt, personligt ville jeg aldrig anbefale nogen at vælge en så dyr bank.

    Jeg er godt klar over at den har været meget uheldige med sine udlånsportefølje, hvilket nu den lille mand skal betale i form af højere renter og gebyrer.

    #155096
    HalliHalloForfatter

    Undskyld stavefejlene, og lad mig så være fri for at høre mere om den berømte 24/7 konto, der kun er for de meget velhavende kunder.

    #155102
    AnonymForfatter

    Jeg er superglad for den hjælp, jeg fik af Danske Banks hotline til netbanken forleden.

    Kunne ikke åbne de vedhæftede pdf-filer – til betalingerne – i netbanken (jeg kunne heller ikke åbne dem på tastselv-på SKATs hjemmeside). Skat har aldrig villet hjælpe mig trods flere henvendelser – deres svar var bare, at jeg bare måtte læse i en manual til windows. Vidste godt, at det sikkert var windows på min pc’er – der spærrede, men jeg er ikke en ørn til windows, så jeg vidste slet ikke, hvad jeg skulle kigge efter på min pc’er. Men så tænkte jeg på, om måske Danske Banks hotline i netbanken kunne hjælpe mig. Og det kunne de – og jeg blev hurtigt gelejdet igennem på min pc’er – og under kyndig vejledning fik jeg fundet stedet i windows, der gav kvaler for mig. Hle samtalen tog 5 min. Så nu kan jeg både læse min pdf-filer i netbanken og i tastselv på SKATs hjemmeside. Så jo – jeg er superglad for Danske Banks hotline, og det offentlige kunne lære ret meget af Danske Banks kundeservice.

    Jeg har også været ude for, at 2 af mine børn på 14 dages (rundrejse) ferie i Spanien – mens min mand og jeg var på ferie i Frankrig selv – mistede al deres baggage (det kom ikke med flyet fra København), og derfor havde de behov for at få penge til at købe nyt tøj m.v. for. Og jeg ringede fortvivlet til Danske Banks hotline for at få overført nogle penge til deres konti (i Danske Bank), så de kunne få købt nogle ting. Og det var kl. 21.00 om aftenen. Faktisk talte jeg med Danske Bank endnu engang et par dage senere, for deres baggage dukkede først på på den 10.ende feriedag, så jeg fik overført penge 2 gange til deres konti. Og begge gange sørgede Danske Bank bare for at få overført pengene i en ruf – og mine børns ferie blev reddet. Det kan man da kalde service. Så jo, jeg er dyb af beundring for deres professionelle måde at være på.

    MVH/Nuser

    #155104
    AnonymForfatter

    Det er squ da noget forfærdeligt vrøvl!

    For det første er 24-7 absolut ikke kun for velhavende kunder. Det er for ganske almindelige kunder, og langt de fleste kan komme i betragtning til kontoformen.

    Dernæst så viser forbrugerrådets prissammenligninger og mange andre prissammenligninger at danske bank ligger i top 10. Så vidt jeg husker, var Danske Bank nr. 1 på prisen når det gælder en gennemsnitlig lejer og nr. 3 når det gælder en gennemsnitlig ejer.

    Dit vås Hallo Hallo bunder i en ting, og alene een ting, som er, at du er sur over jeg berettiget har kritiseret den fallerede Amagerbanken. Du kan ikke aflede opmærksomheden fra fallentbanken ved at kritisere Danske Bank. Amagerbanken er en rotterede og banken vil forblive en rotterede ind til det tidspunkt (forhåbenligt snart) hvor Amagerbanknen bliver en afviklingsbank under Finansiel Stabilitet.

    Senest har Finanstilsynet advaret om at der venter mange flere tab i ejendomssektoren og at det vil føre til bankkrak. Denne advarsel har direkte adresse til Amagerbanken.

    Så snart renten stiger markant, kan ejerne af ejendomme ikke overholde deres betalingsforpligtelser, og så krakker Amagerbanken. Fjolserne i Amagerbanken har jo sat alt på et bræt og samlet hele omkring 45% af udlånet i ejendomssektoren.

    #155106
    HalliHalloForfatter

    At alle MYBANKERS BRUGERE stort set kun kan være på nakken/skrive dårligt om AmBk er desværre langtfra noget nyt. Man undrer sig lidt over at en så lille regionalbank på Amager med en markedsandel på noget under 1% kan få så megen omtale på MYBANKER.

    Hele horden af Mybankers tilfredse DanskeBank kunder undrer mig ligeledes en del.

    Det korte af det lange r imidlertid, at DanskeBank efter min opfattelse har været mildest talt elendig til at håndtere eller mestre den financielle krise. Se bare de mange enkeltsager, der har været fremme i medierne, hvor der er begået elementære fejl.

    Dette sammenholdt med dens lidet kompetente evne til at vurdere risici på udlånskunder og de svimlende summer den har brugt på eventyr-fejlopkøb, f.eks i Irland har naturligvis været medvirkende til at banken har tabt image og ligger mig bekendt nu som nummer sjok (eller næsten).

    Dermed FÅR DanskeBank LØN SOM FORSKYLDT!

    #155108
    AnonymForfatter

    Den Danske Bank er vist hverken værre eller bedre end andre. Jeg har bestemt haft mine problemer med den bank, men har også oplevet at de gør noget ved problemerne.
    Da jeg skiftede væk fra Windows på min computer skulle jeg bruge deres Activecard til netbanking. Jeg gik i den lokale afd. som tilsendte papierer beskrev at jeg skulle, hvis kortet meldte om at det var låst. I den afd. kendte man imidlertid intet til denne form for netbanking og skønt jeg fremviste dem papierne insisterede de på, at jeg skulle gå hjem igen og ringe til kundeservice. Jeg forsøgte at få dem til at ringe op, men de sagde at det ikke var deres bord og nægtede. Jeg tog hjem og ringede til kundeservice. De sagde at jeg havde ret og at det er den lokale afd. der skal låse det op. Jeg måtte så tilbage til afd. og efter 15 minutters diskussion om at jeg vitterligt lige havde talt med kundeservice gik de endelig med til at ringe op. Her fik de at vide, at det er deres bord og de fik også at vide hvordan de skal gøre det.
    Mit kort blev låst op, men da jeg kom hjem sendte jeg en klage til Den Danske Bank over internettet. Dagen efter blev jeg ringet op og fik at vide, at hele den pågældende afd. nu havde været til et møde hvor de blev instrueret i denne form for netbanking. De to medarbejdere der ikke var til stede den dag ville få besked næste gang de mødte på arbejde. Selvom jeg stadig mener at de burde have kendt deres eget produkt er jeg dog glad for at man i Danske Bank reagerede så prompte på min klage.

    Vedr. 24/7 så er det altså ikke korrekt at det kun er for velhavende. Man bliver afvist hvis man ikke er i arbejde – og hvis man er selvstændig. Men derudover har jeg ikke hørt nogen blive afvist.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 44 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.