indlånsrente

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • henrik666Forfatter
    Indlæg
  • #90834
    henrik666Forfatter

    jeg har lige fået 1,4 mil i erstatning ,som jeg skal have fundet et nyt hjem til.
    Hvor får man den højeste rente hvis man binder pengene ½ år ??? hvor får man den højeste rente hvis man binder dem i 3 år ???

    Jeg har tænkt på at fordele pengene i 3-4 banker med de 2 bindingsperioder.

    Er der nogen som har nogle gode forslag ???

    mvh henrik

    #152110
    AnonymForfatter

    Nykredit har en Formuekonto, hvor du kan placere pengene i 3 år- fast binding og du får 3% rente. EIK bank har også en af de “højforentede" konti, men lige der ville jeg nok ikke placere pengene.

    Har du ikke noget gæld du kan betale af /indfri! På denne mådeslipper du for de høje renter, der er tilknyttet lånet!

    #152150
    henrik666Forfatter

    Århus lokalbank vil give 4% hvis jeg binder 350000 kr der i 3,5 år

    cantobanken vil give 3,3% hvis jeg binder dem 2 år

    Ingen højer ?? mvh henrik

    #152152
    testForfatter

    måske kunne du også låne dem ud til nogen af dem der vil ud af rki? måske gp kunne hælpe med et opkrævningsystem? nå dårlig vits

    synes din plan lyder meget fornuftgit. hvornår forventer du at skulle bruge pengende? måske kunne obligaioner også være en ide

    #152160
    JydenForfatter

    Man kunne også udbyde nogle portioner via mybanker.biz med forskellig løbetid og se hvad det giver.
    Jeg har iøvrigt ikke nogen problemer med at bruge nogen de danske banker bare beløbet er indenfor indskydergaratifondens beløb på ca. 740.000 kr. fra efteråret.

    #152182
    AnonymForfatter

    Er det ikke for lang tid at binde pengene, da man må gå ud fra at renten er stigende i årene frem over?
    Stine

    #152210
    AnonymForfatter

    Jeg vil ikke anbefale at binde pengene mere end 1 år, da renteniveauet ultimo 2010 formentlig vil stige i takt med at økonomierne kommer sig, ligesom statsgarantiens ubegrænsede dækning jo udløber 1/10, hvilket må betyde at de mindre banker hæver deres rentesatser i frygt for at miste indlån.

    #152282
    RedaktionenForfatter

    Husk at for sikret dine penge som erstatning med kreditorbeskyttelse. Det er i tilfælde af erstatning for skade på din person

    Når du har modtaget invalidtetsbeløbet, så skal banken også se dokumentation for, hvorfra beløbet kommer. Og det er ikke nok at sige mundtligt, at det er “min erstatning fra arbejdsskadestyrelsen eller andet". Når banken har set dokumentationen, så laver den en § 513 – erklæring, og der sættes en påtegning på kontoen om, at den er kreditbeskyttet.

    Derved at du sikret at din erstatning ikke kan hentes af kreditorer.

    Med venlig hilsen

    John Norden

    John Norden

    #152290
    AnonymForfatter

    Jeg har selv sat penge i cantobanken til 2,5% for ½ år og i lokalbanken til 2,3% i ½ år.

    Husk nu ikke at smide flere penge i banken end 100.000 euro, så du ikke kommer i klemme når indskydergarantien udløber (okt)

    #152330
    henrik666Forfatter

    hej og tak for de gode råd.

    Jeg er p.t lidt i vildrede med de penge . Ville allerhelst bare have dem anbragt hurtigst mugligt ,men jeg kan også lugte højre bankrenter om 9-12 måneder . Hvordan er det nu med kortløbende obligationer er det værd at røre ved såsom 6-9 måneder.

    mvh henrik

    #152382
    AnonymForfatter

    Eik Bank ville jeg af flere forskellige årsager forsøge at undgå – men mindre de virkelig er markant bedre på renten

    #152618
    henrik666Forfatter

    Hej.

    Det er et problem ,at få få de internetbanker til at oprette en kreditorbeskyttet konto §513, har allerede fået afslag fra 2.De siger det ikke er en del af produkt aftalen eller lignende .

    Er der nogen som har erfaring med bankmedhjertet.dk ,den giver 1.95% i rente og man kan hæve som man har lyst.

    mvh henrik666

    #152620
    AnonymForfatter

    Vær lige opmærksom på, at hvis du får anden offentlig støtte i forbindelse med din arbejdsskade, så kan der ske modregning af store dele af din renteindtægt.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.