bankoverførelse fra udland

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Pernille (17)Forfatter
    Indlæg
  • #90105
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa jeg står i denne her situation at jeg havde solgt min playstation til en men viste sig så at den skulle sendes til udlandet da jeg havde givet personen mit reg og konto nr til overførelse af beløbet og at personen boede i usa og skulle overfører pengene via en amerikansk bank men nu er det sådan at jeg ville høre jer om de kan trække penge fra min konto ved brug af reg og kontonr kun ? har fået en mail fra dem at jeg ville få en mail senere som jeg så skal godkende via et link og at jeg så får pengene den vej men normalt skal man vel ikke godkende en overførelse fra udlandet vel ?

    #140970
    AnonymForfatter

    Han skal bruge dit IBAN og SWIFT kode, foruden hhv. bankens navn og adresse og dit navn og adresse. Din bank kan oplyse IBAN/SWIFT. Nogle gange skal der også bruges “Bank ID" eller “Bank code", det vil da være din filials reg.nr.

    #140972
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa oki godt så kan de ikke trække penge fra min konto kun ved mit reg og kontonr ? det er kun det de har fået og har så fået at vide jeg vil få en mail jeg skal godkende med et link så banken kan overfører pengene til min konto men man plejer jo ikke og skal godkende noget herhjemme ved en overførelse jo.

    #140974
    AnonymForfatter

    Du skal oplyse som tidligere nævnte Swift og IBAN som står på dit kontoudtog, gør du ikke det får du ikke pengene og så kan du lære heraf 😉

    #140976
    AnonymForfatter

    Hej

    Du skal ikke godkende noget !(det lyder næsten som QXL) , når dine penge står på din konto sender du varen (sådan er det)

    Hvis du sender før, ja så har du med sikkerhed tabt dine pange (ja, har været der. dyre lærepenge)

    #140978
    AnonymForfatter

    Helt enig…

    Undrer mig også meget over, at én person i USA vil købe en Playstation i DK. Det giver ingen mening, med de priser de har derovre!

    #140980
    Pernille (17)Forfatter

    jeg sender somsagt ikke noget før pengene er på min konto men undrede mig over at en fra usa vil have mig til at sende den til nigeria!

    #140982
    JydenForfatter

    Det er forhåbentlig ikk noget med Nigeria breve. Prøv og google “nigeria breve" og læs nærmere om dette fænomen.

    #140988
    AnonymForfatter

    Hej Pernille

    Drop dette salg – en mig bekendt, havde sat en maskine til salg på nettet og fik en henvendelse fra en “englænder" bosat i Norge, det sidste sladrede mobilen. Han ville købe maskinen. Herefter fik vedkommende en check i euro på mere end d.kr. 50.000,- hvad prisen var. Vedkommende gik omgående i banken, som oplyste, at checken var falsk og senere ringede “englænderen" og bad om at få differencen tilbagesendt. Istedet fik han en “balle" og under denne hidsige diskussion viste det sig, at han heller ikke var englænder.

    Det er som om, det kun gælder om at snyde.

    #141074
    JAPForfatter

    En mulig fortsættelse her kan også være at der bliver sat alt for mange penge ind på din konto. De beder dig derefter hæve de overskydende penge og sende dem med Western Union. Senere vil du finde ud af at pengene er stjålet – f.eks. fra en hacket dansk netbank og stå til ansvar for hele beløbet. Det er mit bud på hvad der er ved at ske. Nogle har brug for en dansk “mellemmand" for at få penge ud af landet. Hos bankerne ringer alle alarmer hvis en dansk konto vil lave en stor overførsel til Nigeria – på denne måde slipper de udenom.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.