Er Jyske Bank presset af Finanskrisen ? “Jyske Bank i frontalangreb på Mybanker”

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Michael01Forfatter
    Indlæg
  • #89745
    Michael01Forfatter
    #136902
    AnonymForfatter
    #136930
    JydenForfatter

    Jeg ved ikke om de er presset, men Jyske Bank himler jo op, når der er noget der ikke passer dem. Hvis ikke jeg husker meget forkert, så mener jeg de tidligere har haft problemer med hvad der kom ud af oplysningerne om dem på pengepriser.dk.
    Og prøv og husk tilbage om hvordan de himlede op i Northern Rock sagen, ved evt. at få det genopfrisket på tråden “Heksejagt på Northern Rock" og “Indlånsrente. Manipulationen er begyndt"
    Jeg har været kunde i Jyske Bank for år tilbage – den havde en periode hvor der var en rigtig god og kundevenlig bank, men det ligger godt nok langt tilbage, og jeg har lavet de sidste forretninger med dem for 6 år siden, og forladt dem efter dårlig behandling og dårlige priser.
    Men det lyder som om rønnebærrene er godt sure i mybanker sagen. Jeg siger blot, hvad skulle vi gøre uden Mybanker.

    #136948
    AnonymForfatter

    Hvad skulle vi gøre Mybanker?? Bruge hovedet selv måske!
    Bankvæsen er en virksomhed som alle andre og ikke en offentlig indstans. Der skal tjenes penge som alle andre steder. Rentesatser mv. vil altid variere fordi kunderne og deres afspejlede risici er forskellige.
    Ofte handler det jo også om kundernes evne og villighed til at forhandle sig frem til en god pris. Der er f.eks. ikke mange, der i dag betaler listepris for en ny bil eller en ny vaskemaskine. Så derfor vil der også være forskel på prisen for det samme produkt fra kunde til kunde.
    Jeg har svært ved at se anvendeligheden af prissammenligningerne – brug i stedet din sunde fornuft og sørg selv for at sætte dig ind i tingene.

    #136992
    JydenForfatter

    Hvorfor godkender “pmpmpm" ikke sin mailadresse,så vi rigtigt kan se hvad han skriver.?

    #136996
    Michael01Forfatter

    Hvorfor kan man skrive, inden man godkender sin email adresse, ville gøre det hele meget nemmere

    #137026
    AnonymForfatter

    Mon ikke bare, at han/hun blot er ansat i Jyske Bank.

    MBH/Nuser 🙂

    #137082
    LMAForfatter

    Jeg tror bestemt ikke Jyske Bank er presset af finanskrisen, i det hele taget har Jyske Banks frustrationer vel intet med finanskrisen at gøre.

    Først og fremmest må jeg hellere slå fast, at jeg ikke er ansat i Jyske Bank.

    Jeg har dog forståelse for Jyske Banks frustrationer, men er også ganske uening i Jyske Banks måde og håndtere frustrationerne på. De har helt klart brug for en spin-doktor.

    Jyske Banks problem er jo, at de ikke er en discount-bank, og deres umiddelbare segment er således ikke den prisbevidste forbruger. Jyske Bank har qua deres strategi med runde borde og bordfodbold valgt og differentiere sig fra de billigere internet banker m.fl.
    Dvs. Jyske Bank anvender ikke prisparameteren når de forsøger og skaffe kunder, de fokuserer på deres alternative fremfærd – herunder indretning, men ligeledes den deres personlige rådgivning, deres brede produktpalet m.m. (Se de 7’er – Product, Price, Place, Promotion m.fl.)

    Er man ikke interesseret i den differentierede bank – må man blot finde en anden bank. Det er et valg, og det er fuldt legalt – tror faktisk heller ikke Jyske Bank ønsker en markedsandel på 100%.

    I og med Jyske Banks strategi ikke vedrører discount-priser, skulle de derfor have brugt deres TV-tid på og fortælle hvorfor de er dyrere end andre banker, og eventuelt fokusere på deres gennemsnitssatser blandt almindelige danske privatkunder.

    Rentespændet er et udtryk for, at de med god samvittighed kan kræve hele 18-20% fra deres dårligste og mindst kreditværdige kunder. Det er formodentlig en meget begrænset gruppe kunder der betaler denne sats, og kendetegnet ved dem er sikkert at de er nødlidende, RKI-registreret m.m.

    Hvad angår Mybanker, og deres prissammenligningsdatabase, da vil jeg give Jyske Bank ret i, at der er plads til forbedringer. Det er useriøst og reelt ubrugeligt og opgøre en banks priser med baggrund i et rentespænd. Igen bør man tage udgangspunkt i den gennemsnitlige danske privatkunde – og finde ud af hvad der rent faktisk betales.

    Men alt i alt – Jyske Bank har brug for en spin-doktor.

    #137094
    JydenForfatter

    Det har du ret i. Jyske Banks optræden var direkte pinlig. Men vi har jo før set mærklige ting også fra Anders Dam, hvor de optræder meget markant, som nævnt tidligere i tråden.
    Men hvis Jyske Bank selv vil lægge navn til deres optræden, så dem om det.

    #137160
    JydenForfatter

    Det er iøvrigt fantastisk som Jyske Bank interesserer sig for folks tidligere erhverv – men det er måske en ny tendens -.

    I den lokale sprøjte -Fredericia Dagblad – var der i mandags en artikel “Fra bonde til bankmand" — I ti år gik han og fodrede og mugede ud. Nu er xxxx xxxxxx, 30, chef for 10 mand i Jyske Banks….

    Bonde, brugtvogsforhandler – er Jyske Bank i gang med dem med B, så er alfabetet jo langt, så der må jo komme meget i den kommende tid fra deres side.

    #137358
    JydenForfatter

    Selvfølgelig skal man sætte sig ind i tingene, men prissammeligningen gør det ulige meget nemmere og finde ud af hvor man skal søge, istedet for at skulle ind på over 100 bankers hjemmeside.
    Desværre er der også en række kunder der af forskellige grunde ikke forhandler om priser.

    #137466
    JydenForfatter

    Nu er det nok DRs Kontant der skal have på puklen af Jyske Bank efter denne aftens udsendelse om de 10.000 kunder der har sat 800.000.000 kr. til. Men fantastisk så arrogante bankens direktører er i deres udtalelser.

    #139442
    JydenForfatter

    Ifølge Jyllands Posten idag ser Finanstilsynet nu på Jyske Banks prisskiltning med rentesatser, samtidig med at banken er gået igang med at revidere dem. Måske har banken lært lidt af debatten den selv skabte med sin uhyrlige optræden.

    #139484
    JydenForfatter

    Vedrørende dette emne kan det også være værd og læse Lars Nielsens blog i Jyllands Posten
    og de 46 kommentarer
    http://blogs.jp.dkaconto/2009/03/25sa-naede-jyske-bank-bunden

    #139490
    JydenForfatter

    Der var en fejl i linket, det rigtige bør være

    http://blogs.jp.dk/aconto/2009/03/25/sa-naede-jyske-bank-bunden

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.