Stop for indløsning af garantikapital

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 34 i alt)
  • Indlæg
  • #130568
    JydenForfatter

    Kan du løfte sløret for om du fik noget fornuftigt ud af din kontakt med sparekassen ?

    #130592
    AnonymForfatter

    Jeg har talt med banken og fået forklaret, at deres indgreb skyldes solidaritet med de øvrige sparekasser…

    For at kompensere for de låste midler, har sparekassen gjort det muligt, at låne det tilsvarende beløb, som er bundet i garantbeviser. (renten på lånet modsvarer den rente, som garantbeviserne trækker – det skulle altså gå i nul den dag, garantbeviserne bliver frigivet igen)

    Om der er nogle ulemper ved den ordning har jeg svært ved at gennemskue?

    #130624
    JydenForfatter

    Det ser ud som om der ikke er enighed blandt spareksserne. Så vidt jeg er orienteret indløser Sparekasserne Hobro, Balling og Kronjylland deres garantbeviser – sidstnævnte dog med 3 dages varsel.

    Sparekasserne kan jo tage og give en ordentlig rente der afspejler risikoen, så kan det jo være kunderne lader garantkapitalen stå, men herhjemme har pengeinstituterne jo været forkælet ved ikke at give noget særlig høj rente for indlån.

    #130710
    JydenForfatter

    Garantkapital / garantikaptal er tilsyneladende et område der sejler og kommunikationen er vidt forskellig fra sparekasse til sparekasse når man ser på deres hjemmesider. Det eneste der stort set går igen er den enkelte sparekasse ikke har det store behov for garantkapitalen men af hensyn til solidariteten med de andre…..

    Det lyder meget hult.

    Der trænger i den grad til kommunikation i denne sag, og hvad man har tænkt sig.

    #131474
    AnonymForfatter

    se hvad svineri de laver i Løkken Sparekasse de går bare ind og ændre vedtægter og
    det med en bestyrelse der går af den 31 dec.
    kan man bare ændre vedtægter og indbetale “mine" og andres garanti indskud og hvad betynder
    det for mig og andre der har været så dumme skyde penge ind.
    p.s – se pressemed.fra løkken sparekasse på deres hjemmeside ( ude i højre side )

    #131494
    hakon larsenForfatter

    Nu skriver Løkken sparekasse jo, at man kan låne samme beløb som man har i garanti beviser,og det til samme rente som de giver på garantibeviserne.
    Men hvis nu sparekassen går konkurs.
    Taber man så ikke sine garantibeviser, plus at man stadig skal betale sit lån ?

    #131500
    AnonymForfatter

    Kan opplyse om at klager som Morsø Bank har behandlet i forbindelse med Sparekassen Mors’ krakk er behandlet, og penge bliver retuneret!!!! (men også flere avslag)

    Les mer på Garantforeningens hjemmeside: garantforeningen.dk

    #133008
    JydenForfatter

    Ja, det er ment at sige, men jeg efterlyser stadig information fra sparekasserne om hvad de har tænkt sig. Man kan vel ikke forlange at få støtte uden information. Jeg har ikke fået et eneste brev fra min sparekasse om hvad man har tænkt sig.
    Man kan sidde og læse om forskellige ordniger på de forskellige sparekasses hjemmesider, og det er tilsyneladende vidt forskelligt hvad man gør, men informationsmæssigt er dette en skandale. Det eneste der går igen fra den ene sparekasse til den anden er at de faktisk kunne undvære garantkapitalen, men i solidaritetens ………..bla. bla. bla…

    #133276
    AnonymForfatter

    ja, du har helt ret i det du skriver i sidste indlæg, og helt ærlig hvor mange kunder smutter ikke når de får åbnet for deres penge igen, jeg gøre helt sikker.
    jeg har prøvet hårdt at gøre min sparekasse klart at jeg aldrig fik noget at vide om at de penge kunne komme i fare, jeg fik endda vide at der var altid dækning p.g.a den bankgaranti på op til 300000.-
    jeg føler snydt og har slet ingen tillid til den sparekasse længere, nu vil jeg bruge de 150.- og gå vidre med en klage.

    #133446
    JydenForfatter

    Det bliver spændende at høre hvad du får ud af det. Muligvis har de et stykke henad vejen juridisk ret, men tilliden til sparekasserne har lidt et knæk. Min sparekasse reklamerede stadig med at garantkapital kunne hæves fra dag til dag efter at de havde lukket for udbetaling, så markedsføringen har de heller ikke styr på.

    #133630
    JydenForfatter

    Er der nogen der ved om de sparekasser der har indført ventelister på udbetaling – således at de udbetaler garantkapital når de har fået nye garanter, har foretaget udbetalinger til dem på ventelisten ?
    Min sparekasse vil ikke oplyse hvordan det går med deres venteliste.

    #133658
    Michael01Forfatter

    Mon ikke det er svært at få nye garanter i øjeblikket samt aktionærer i de små banker ?

    #133660
    AnonymForfatter

    Det er ikke sikkert… mange eldre, som f.eks. ikke har internett, kun følger med på riksnyhetene og har en ‘sympatisk’ bankrådgiver å forholde seg til, kan fort gå på en smell.

    Derfor er Garantforeningen dannet… ikke bare for ofre fra Spar Mors, men for hele landet.. Jeg anbefaler alle å registrere seg og ta samme diskusjonene der, så kan vi kanskje tvinge rikspressen til å vise mer interesse for en sinnsyk ordning som setter privatøkonomien til veldig mange i fare…

    #133770
    JydenForfatter

    Det er også derfor jeg er ude efter om det bare er “gas" når en sparekassedirektør står og fortæller, at der igen er interesse for at blive garant.
    Hvis det er rigtigt må det jo rykke for dem der er på venteliste for at få udbetalt garantindskud.

    #134816
    JydenForfatter

    Jeg kan se på Middelfart sparekasses hjemmeside at de er tilbage til normale tilstande med indløsning af garantkapital, da der ikke er udsigt til noget politisk indgreb som man havde forventet.
    Man må håbe at øvrige sparekasser følger efter.

    Jeg er på venteliste i min sparekasse for udbetaling af garantkapital, men hører intet fra dem, og hvordan skal man kunne følge med i om de får nye garanter så dem der ønsker den indløst kan få sine penge ?? Når de ikke vil oplyse noget kan de jo skalte og valte som de selv vil.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 34 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.