fih

  • This topic has 12 stemmer and 37 svar.
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 38 i alt)
  • Indlæg
  • #129964
    Anonym

    PS til Forsigtig:

    Jeg bruger ALDRIG mere et strygejern, for de kunne godt have skrevet på, at man skal huske at slukke det efter brug. Hehe

    #129968
    Anonym

    Doom:

    Nej, det var ikke smart af mig – bare første gang i min naivitet, at jeg har aftalt indlån og renter i een de mange banker jeg bruger – og kommet galt af sted, fordi jeg ikke har læst betingelserne og måden man skal bruge FIH på. Når jeg laver aftaler med en bank får jeg et konto# som jeg overfører penge til – og så er den ikke længere for mig.

    Jeg bruger til dagligt et 2-cifret antal banker og der kører det bare, så jeg og FIH passer bare ikke sammen med min u’forsigtig’e måde at bruge banker på. At FIH så over i købet først tilskriver renter til nytår, det var så min anden og nok største fejl.

    Doom – du virker fuldstændig på samme nedladende måde som medarbejderen i FIH… :o( Og det var det, der fik mig til fatte pennen, ellers gider jeg ikke bruge tid på personer, der den indstilling til andre medmennesker.

    #129970
    Anonym

    “Doom – du virker fuldstændig på samme nedladende måde som medarbejderen i FIH… :o( Og det var det, der fik mig til fatte pennen, ellers gider jeg ikke bruge tid på personer, der den indstilling til andre medmennesker”

    Nedladenheden fik dig til at fatte pennen, men du gider ikke bruge tid på nedladende mennesker. Det er da en selvmodsigelse. Vil du fatte pennen, eller vil du ikke? Eftersom du skrev, så har du egentlig besvaret det 🙂

    I øvrigt: Du er velkommen til at kalde det nedladende. Helt ærligt, snup en kiks. Du skriver jo, at du ikke har gidet sætte dig ind i FIH’s principper, selvom det med, at du selv skal oprette konti, ikke ligefrem er noget der står med småt. Det fremgår endog af deres massive tv-kampagne, at du kan vælge forskellige løbetider på dine konti. Når du sådan stiller din trækken-på-skuldrene-holdning til dine ineståender til skue, så må du forvente lidt spanking; ikke mindst når du prøver at få det til at fremstå som om at det er banken, der er bad guy.

    #129990
    Anonym

    Har ikke set noget til tv-kampagne.

    Skrev også indlæg, fordi andre måske også kunne snuble over FIH’s “finesse” at gøre forretninger på og har ikke oplevet det før, på trods af, at jeg bruger mange banker. Men den ernormt dårlige og nedladende fjendske måde de behandlede mig på, gør at jeg ikke laver samme fejl igen ved FIH, for jeg vil ALDRIG ALDRIG BRUGE FIH IGEN!!!

    Doom: Du kan håne, nedgøre og bruge sarkasme, samt nedgøre – derfor skifter jeg ikke mening om FIH’s dårlige måde at behandle mig på. Jeg kan sagtens tåle nogle kølleslag, men din selvbestaltede og selvophøjede måde at skrive, kan kun tildrage et skuldertræk.

    #129992
    Anonym

    Du har da allerede brugt væsentlig mere energi end et skuldertræk 🙂

    #129994
    Jyden

    Aner selvfølgelig ikke hvordan “Forsigtig” er blevet behandlet af FIHs medarbejdere. Jeg er imidlertid af den opfattelse at FIHs koncept er fantasitsk godt med de mulgheder det giver for automatisk at placere penge med forskellige tidshorisonter.
    Jeg var selv enormt glad for Northern Rock og deres koncept med god rente uden bindinger af nogen art,og det var brand ærgeligt at de skulle moppes ud af Danmark, men da de nu er væk har jeg ikke fundet noget bedre end FIHs.

    #129996
    Michael01

    Lige mine ord, FIH er suveræne som afløser for Northern Rock

    #129998
    Anonym

    Godt være jeg spørger dumt, men hvis man ekselpelvis opretter en 1 måneds konto i dag (1 nov.) Får man så renten 1 dec. sammen med det indbetalte beløb eller får man kun det indbetalte beløb og så renten til nytår indbetalt på dag til dag kontoen ?

    På tak for hjælpen.

    #130002
    Anonym

    du faar din rente udbetalt i samme oejeblik aftaleinskuddet frigives

    har du eks. den 1 oktober sat 100k ind til 1 maaneds binding, saa kan du haeve de 100k + renten den 1 november.

    #130004
    Anonym

    JPUSA:

    Som Sigillum skriver, får du renten ved udløb. Din forvirring er forståelig, for det er også korrekt, hvad Forsigtig skriver. Det skyldes, at Forsigtig – som du kan læse længere oppe – glemte at oprette et aftale-indlån men blot lod pengene stå på sin standard-konto hos FIH (den konto, som alle FIH-kunder får, og som er udgangspunktet for dine transaktioner hos dem). En standard-konto får selvsagt først tilskrevet rente pr årsskiftet, således som det er tilfældet i næsten alle banker.

    Der er også en anden god grund til, at din forvirring er helt berettiget: Når du opretter et aftaleindlån via din netbank i FIH, så får du under oprettelsen besked om, at renten tilskrives årligt 31/12. Hvis man opretter et aftaleindlån, der løber hen over årsskiftet, kommer man således til at tro, at rente fra oprettelsen til årsskiftet skttemæssigt tilskrives 31/12, mens resten af renten (1/1 til udløb) tilskrives ved udløb. Men det er altså forkert. Jeg har ringet og spurgt FIH om det, fordi det var vigtigt for mig pga. skat, og de sagde, at hele renten tilskrives ved udløb, og at der således ikke; modsat hvad der står; indberettes rente til Skat for perioden inden 31/12 særskilt. Med andre ord: Hvis du opretter et etårigt aftaleindlån den 2/2 2008, så indberettes (næsten) hele renten i skatteåret 2009, selvom (næsten) hele renten reelt er tjent i 2008. Det modsatte ville dog kunne give en urimelig situation: Hvis du oprettede et etårigt aftaleindlån på fx. 5 mio. den 1/7, så skulle du i slutningen af året svare skat af 175.000 (svarende et halvt års rente sat til 7%), som du slet ikke havde set skyggen af men først ville få ½ år senere.

    Det var en lang historie om en meget lille ting 🙂

    #130020
    Anonym

    Jyden:

    Jeg gjorde, som jeg plejer i de andre banker, når jeg overfører penge. Jeg havde ikkke fulgt FIH’s måde at gøre det på. Fint nok, men jeg mener ikke, det giver FIH ret til opføre sig nedtalende, nedladende og uhøfligt over for mig.

    Jeg er selv specialist på et andet felt med stor kundeflade. Jeg forsøger efter bedste evne at hjælpe og ikke klandre mine kunder, hvis noget går skævt for dem – derfor kommer de ofte tilbage, så det ikke bliver et engangssalg. Nogle af mine banker har af egen drift kontaktet mig, hvis de mente, jeg/banken kunne placere pengene på anden måde. Jeg har fået skrabet en hel del “guld” sammen, og har stor fornøjelse af de fleste samarbejdende banker, jeg har forretninger med. Men FIH ALDRIG NOGENSINDE IGEN!

    #130024
    Anonym

    Ja men det er en meget relevant historie, som kreditorerne i FIH skal være opmærksomme på.

    Af skattemæssige årsager har jeg kun mulighed for at oprette en 1 måneds konto.(Har samlet negativ kapitalindkomst)

    Blev også forvirret over at der står renten tilskrives 31/12. Jeg mener faktisk det er meget MISVISENDE!!! For det kunne opfattes som at den “ikke tilskrevne rente” blev overført til dag-til-dag kontoen 31/12.

    Så til andre der også er lidt forvirret. Kapitalindkomsten tilskrives i det år lånet udløber!!!

    Tak for ovenstående svar 🙂

    #130032
    Jyden

    Forsigtig:

    Nej selvfølgelig opfører man sig ordentligt, også selvom man ikke er enig.

    Jeg har også haft med salg af serviceydelser og gøre i mange år, og jeg har altid sagt til mine sælgere – det er ikke torvet lørdag formiddag dette her, men spørgsmålet om at opnå relationer og et langvarigt forhold med gensalg og gensalg. Desværre er der mange firmaer der kun tænker på nye kunder – skidt med de gamle.

    Hvis du har adgang til Jyllands Posten for idag søndag den 2.11. så prøv og læs et indlæg af fremtidsforskeren Rolf Jensen , Dream company der handler om banker

    “Når rollerne byttes om, går det galt” …
    “Lad os tage rollerne i storytelling som de bør se ud i banksektoren: Hovedpersonen er kunden. Hjælperen er banken, der er loyal overfor kunden. Krisen viser , at rollerne er byttet om.”…………….

    Det er jo godt vi lever i et samfund så vi selv kan bestemme hvem vi vil bruge. Du har “fyret” FIH. Jeg har “fyret” Danske Bank for ca. 10 mdr. siden da de talte nedladende om en af deres konkurrenter Northern Rock, og dermed mig ,der bl.a havde valgt dem som delvis bank.
    I øjeblikket overvejer jeg at fyre en sparekasse her i Østjylland, der ikke lever op til mine forventninger i deres måde at behandle mig på.

    #130048
    Anonym

    Forsigtig:

    Nej selvfølgelig opfører man sig ordentligt, også selvom man ikke er enig.

    Jeg har også haft med salg af serviceydelser og gøre i mange år, og jeg har altid sagt til mine sælgere – det er ikke torvet lørdag formiddag dette her, men spørgsmålet om at opnå relationer og et langvarigt forhold med gensalg og gensalg. Desværre er der mange firmaer der kun tænker på nye kunder – skidt med de gamle.

    Hvis du har adgang til Jyllands Posten for idag søndag den 2.11. så prøv og læs et indlæg af fremtidsforskeren Rolf Jensen , Dream company der handler om banker

    “Når rollerne byttes om, går det galt” …
    “Lad os tage rollerne i storytelling som de bør se ud i banksektoren: Hovedpersonen er kunden. Hjælperen er banken, der er loyal overfor kunden. Krisen viser , at rollerne er byttet om.”…………….

    Det er jo godt vi lever i et samfund så vi selv kan bestemme hvem vi vil bruge. Du har “fyret” FIH. Jeg har “fyret” Danske Bank for ca. 10 mdr. siden da de talte nedladende om en af deres konkurrenter Northern Rock, og dermed mig ,der bl.a havde valgt dem som delvis bank.
    I øjeblikket overvejer jeg at fyre en sparekasse her i Østjylland, der ikke lever op til mine forventninger i deres måde at behandle mig på.

    Kunne ikke få adgang, da jp’s registrering åbenbart ikke virkede, men overskriften siger en del om din pointe.

    Lyder som bruger en fornuftig forretningsstil, du bruger i din virksomhed – den kan kunderne kun være tilfreds med. Jeg bruger selv, når jeg erkunde, at komme med en reklamation på en god måde, da det i langt de fleste tilfælde giver det bedste resultat for begge parter.

    Dygtige forretningsfolk kan vende en reklamation til en god reklame med lidt omtanke. Bare synd FIH ikke forstår det… stod i hvert fald med den fornemmelse/tanke, at FIH mener, at kunderne er til for dem

    #130052
    Anonym

    Til potentielle FIH-brugere:

    Jeg kan kun sige godt om FIH og deres meget tilgængelige måde, hvorpå man selv opretter sine aftaleindlån. Helt super.

    Jeg har også været i kontakt med deres kundecenter nogle gange og har fået en pæn og professionel behandling.

    Hvis man – som Forsigtig åbenbart har været så uheldig at gøre – skulle ramme ind i en Karl Smart i deres kundecenter, så må man jo vælge, om man vil have 7% i rente og leve med Karl Smart eller 5 % og røvslik 🙂

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.