fih

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 38 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89066
    AnonymForfatter

    Jeg er i tvivl om jeg skal oprette en 3 mdr konto til 6,9% hos FIH. Det drejer sig om et større beløb.
    I dag kan jeg læse negative nyheder om FIH:
    FIH Erhvervsbank nedjusterer forventningerne til helårets resultatet fra 800 – 1000 mio. kr. til nu 600-700 mio. kr. Årets hidtidige resultat efter skat lyder på 471 mio. kr., hvilket er 417 mio. kr. lavere end samme periode sidste år.

    Flere store banker i Norden har mistet interessen for at købe den islandske Kaupthing-ejede FIH Erhvervsbank. Svenske SEB skulle angiveligt være den eneste tilbageværende interesserede. Det skriver Børsen.

    Førhen lød vurderingsprisen på FIH på omkring 7 mia. kr., men med den betydeligt indsnævrede interesse er prisen nu nærmere et leje på 2 mia. kr., vurderer JP Morgan.

    Er FIH på samme vej som Sterling?

    #129794
    Michael01Forfatter

    Kan ikke sammenlignes.

    Iøvrigt går der rygter om at ATP vil købe en endnu større del af banken, iflg Børsen

    #129796
    AnonymForfatter

    Der er statsgaranti for hele dit indskud, så hvorfor ikke ?

    #129806
    AnonymForfatter

    Jeg håber fandeme, at statsgarantien dækker FIH, for jeg har 6½ mio. i 3 mdr. aftaleindlån, heraf en meget stor del i FIH 🙂

    Jeg har svært ved at se, at den ikke skulle dække. FIH Erhvervsbank A/S har tiltrådt det Private Beredskab

    http://www.finansraadet.dk/danish/menu/omkundeforhold/detprivateberedskab/Medlemmer/

    og den toårige statsgaranti dækker beredskabets medlemmer

    http://www.finansraadet.dk/danish/menu/omkundeforhold/detprivateberedskab/Medlemskab+af+Det+Private+Beredskab/

    #129808
    AnonymForfatter

    Se i øvrigt

    http://www.business.dk/article/20081030/finans/81030108/0/.ogkvind/

    jf. det som Michael skriver…

    #129810
    AnonymForfatter

    Jeg tænker tit på om folk med en formue som din og højere kan nå at bruge pengene inden de afgår ved døden ?

    Jeg ved at kommunerne står på nakken af hinanden for at få del i dødsboskatten, der ikke skal udlignes mellem rige og fattige kommuner. Et år fik en kommune så mange penge at de kunne bygge et helt koncerthus, hvilket flere kommuner har gjort i de senere år for dødsboskatten 🙂

    #129812
    AnonymForfatter

    Med mindre jeg bliver kørt over indenfor de næste par år, så skal de nok få ben at gå på. Jeg vil købe mit hus kontant, men jeg venter lige lidt på yderligere prisfald. Men derefter får jeg gavn af dem i form af: intet realkreditlån i boligen. Jeg har i øvrigt ikke arvet; jeg har arbejdet hårdt og derudover naturligvis reddet lidt med på ejerbolighysteriet i årene 2000-2006 🙂

    #129816
    AnonymForfatter

    DocDoom – Er nysgerrig efter at vide om du er læge? (jvf. dit navn)

    Jeg vil også lige smide et par kroner i FIH 3 mdrs aftale, så snart jeg får oprettet kontoen!

    #129826
    AnonymForfatter

    No doc! Det er mit gamle graffiti-navn fra 80’erne 🙂

    #129938
    AnonymForfatter

    Jeg ser lige tiden an med at oprette en 3 mdr. konto i FIH.
    Deuden stiger renten i næste uge. Eik bank hæver renten d. 7. november. Mon ikke de andre banker følger efter.
    Måske vil jeg hellere sætte nogle af pengene ind på min toprentekonto hos Morsø Sparekasse til 6,41 %. Her er jeg især glad for månedlig rente som Northern Rock havde. Og du skal ikke binde pengene i en bestemt periode. Men jeg har også set, at Morsø Sparekasse er i farezonen.

    #129940
    AnonymForfatter

    Jeg har lige haft et elendigt indlån hos FIH i tre mdr.

    Her skal man lige være lidt mere vågen end jeg. Fik ikke den rente, jeg troede. Man skal selv sørge for at flytte pengene til en konto med f.eks. 3 mdr. binding. Ellers får man bare en almindelig rente tilskrevet og det først d. 31.12. Så nu er jeg godt og grundigt kureret for FIH :o(

    Skal lige sige, at jeg bruger flere banker, uden den lille såkaldte “finesse"…

    #129942
    AnonymForfatter

    Det ved jeg, du skal have 2 konti hos FIH. Har 2 gange indsat 300.000 på 3 mdr.

    #129944
    AnonymForfatter

    Vrøvl det der med 2×300.000

    FIH har tilsluttet sig statsgarantiordningen, og det betyder statskassen ubegrænset dækker indskydernes penge.

    Over and out!

    #129956
    AnonymForfatter

    General: Du taler fuldstændig i vildelse hér 🙂 Han skriver da intet om, at man skal indsætte 2x 300.000. Han skriver, at han to gange har haft 300.000 stående i tre måneder, og at han havde to konti. (En dag-til-dag konto, som giver lavere rente, og en aftalekonto, der giver højere rente, hvor det er sidstnævnte, som han to gange har indskudt på.)

    #129958
    AnonymForfatter

    Forsigtig skrev: “Jeg har lige haft et elendigt indlån hos FIH i tre mdr.

    Her skal man lige være lidt mere vågen end jeg. Fik ikke den rente, jeg troede. Man skal selv sørge for at flytte pengene til en konto med f.eks. 3 mdr. binding. Ellers får man bare en almindelig rente tilskrevet og det først d. 31.12. Så nu er jeg godt og grundigt kureret for FIH :o(

    Skal lige sige, at jeg bruger flere banker, uden den lille såkaldte “finesse"…"

    Øh, dit navn passer ikke så godt til dig. Du er godt og grundigt kureret for brug af FIH, fordi du ikke var opmærksom på, at du skulle sætte pengene over på en højrente-konto med bindingsperiode. Nu må jeg le højt, ja, undskyld 😀 Det giver da sig selv, og det fremgår også meget tydeligt af kontovilkårene. Det gælder da i øvrigt de fleste banker, at man har en standard-konto, der er lavt forrentet, og at man derefter kan få andre produkter, fx. en højrente-konto med binding. Dén kan du altså ikke skyde FIH i skoene, hr. u-forsigtig, eller i hvert fald hr. u-grundig. Hehe

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.