Boligkøb med lønindeholdelse?

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
  • Indlæg
  • #126492
    AnonymForfatter

    Jeg synes lige jeg vil følge op af hensyn til dem, der finder emnet interessant.

    Efter en pludselig indskydelse besluttede jeg mig for at prøve at opnå dialog med Skat for gud ved hvilken gang, egentlig uden nogen forventning om at opnå noget som helst. men tænk engang – jeg fik denne gang fat i en sød og forstående seniormedarbejder, der rent faktisk gad høre på mig – og det hele endte såmænd med, at lønindeholdelsen trækkes tilbage, og at jeg i stedet får en afdragsordning. Det kan altså betale sig at være stædig og ikke give op. Selvom Skat er et stort og tungt system, er der forskel på medarbejderne – de er lige så forskellige mennesker som vi andre, så til andre i samme situation: Bliv ved tild er kommer et resultat. Bliver i afvist den ene uge, så kontakt dem igen næste uge, og bliv ved med det indtil der kommer et resultat. I den sidste ende betaler indsatsen sig. 😉

    #126498
    AnonymForfatter

    Tillykke:-)

    Kom i tanke om, at der vist var en tommelfingerregel omkring gældsfaktor overfor andelsboliglån men kan ikke huske om den er 1 eller 1,5 x indkomst (eller andet).

    #126504
    AnonymForfatter

    Hvordan med ejerboliglån, ved du det?

    #126512
    AnonymForfatter

    I krisetider gælder tommelfingerregler sjældent!

    Tidligere kunne man optage realkreditlån på 3 gange ens bruttoindkomst.

    #127156
    AnonymForfatter

    Det har nu heller ikke været det store problem, at optage lån til både 3½ og 4 gange indkomst men det kommer selvfølgelig an på hvilke udgifter man har ved siden af. Selv Nykredit som ellers har haft en forholdsvis stram kreditpolitik (det forstår man så nu) har været med på den slags.
    Det er da bare at spørge dem, ingen herinde kan give dig svaret medmindre du fremlægger hele din privatøkonomi.

    #127158
    AnonymForfatter

    Nej, men tråden har så også været død i en uge, så det går nok. 😉

    #127538
    AnonymForfatter

    Kunne du så ikke delagtiggøre os andre i udfaldet?

    Hvad gjorde du og hvad blev resultatet?

    #127544
    AnonymForfatter

    Jeg gik ned i AL, og blev rådet til lige at se tingene an, mens boligmarkedet finder sit stabiliseringsniveau. 😉

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.