Heksejagt på Northern Rock

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 62 i alt)
  • Indlæg
  • #126216
    JydenForfatter

    Jeg tror der kommer et par rigtig frække drenge i fremtiden, og det er jo godt vi f.eks har FIH så længe selvom det er med bindinger.
    Jeg er lige kommet hjem efter en tur til England, og svarer derfor først på dit indlæg nu. Derovre er der “krig" om pengene med rigtig gode indlånsrenter – jeg så op til 10 % p.a.
    PS.
    Hvordan tror du da Anders Dam og Horwitz har det efter at Fannie og Freddie nu er blevet statsejede. Eller er de glade for at danske banker har reddet sig for evt. tab på indskud der ?

    #126218
    AnonymForfatter

    Og hvad tror du så udlånsrenten er når indlånsrenten er 10%?

    #126220
    fk2001Forfatter

    Dette kunne være interessant på baggrund af GB£ kraftige fald pt.

    Kan vi åbne en konto i England? De er jo trods alt en EU-stat selvom de ikke deltager i Euroen.

    #126224
    JydenForfatter

    Dette kunne være interessant på baggrund af GB£ kraftige fald pt.

    Kan vi åbne en konto i England? De er jo trods alt en EU-stat selvom de ikke deltager i Euroen.Ja, det er jo bestemt ikke ligemeget om 1 £ står til 9,25 kr. eller 12 kr..
    Jeg har ikke undersøgt om det er muligt at åbne en konto, da det var søndag i det indre Birmingham der var reklamer i bankernes vinduer med op til 10 %. En Northern Rock filial jeg kom forbi havde skilte med 6,1 % så vidt jeg husker, Barclays med 7,75 % og så ellers spring mellem ca. 5,75 % 0g de 10 %, men hvad der står med småt om de enkelte konti ved jeg ikke.Lige i dagene har jeg ikke tid til at undersøge mulighedene nærmere, men ingen tvivl om at der var krig om indlånsmidlerne.

    #128576
    JydenForfatter

    Nu har de jo så fået deres støtteklub, og Danske Bank må have ændret deres syn meget på det det sidste halve år. Og ifølge business.dk her i formiddag under overskriften “Danske skatteydere og bankkunder risikerer at betale for irske garantier", så så er Danske Bank klar til at trække på den i Irland. Jonas Torp, og Peter Strårup fra Danske Bank må have en kort hukommelse eller ???

    Og i går udtalte Peter Strårup at hjælpepakken kom for sent… utroligt som man kan få nye holdninger.

    #130380
    JydenForfatter

    Hej Due,

    Ja, dengang var det med Danske Bank og Jyske bank i spidsen man lavede hetz og moppede Northern Rock ud af Danmark.

    Prøv og se på borsen.dk/invester/nyhed/144573 fra i eftermiddags under overskriften
    Nyhedsbrev: Udløste Straarup redningspakken ?

    Det er nyhedsbrev for bestyrelser der mener at Danske Bank havde vanskeligt ved at hente likviditet og derfor fik fremskyndet den danske redningspakke.

    Det er et lystigt foretagende.

    #132648
    JydenForfatter

    Hvis der er nogen der ønsker at læse mere om den chikane de banker der gav højere indlånsrenter end “den etablerede bankverden" blev udsat for, er der for nylig udkommet en bog “BRASK – manden der ville købe Nørrebrogade" der giver et udmærket billede af dette.

    #134320
    JydenForfatter

    Hej igen Due,

    Prøv at se holdningen og udtalelser idag – i forbindelse med bankpakkerne – både fra Finansrådet og de danske pengeinstitutter, den er vendt 100 % på under det år der er gået siden de moppede Northern Rock ud af landet.

    Det burde jo være afviklings banker den ene efter den anden i Danmark, hvis man skulle følge hvad de sagde i februar 2008.

    #134330
    AnonymForfatter

    Ja, dobbeltmoralen kender ingen grænser. Men det mest groteske er, at de gudhjælp’me får kastet 100 mia. i nakken, uden man ved, om de har tænkt sig at gøre andet end at polstre sig. Og de afviser al tale om yderligere regulering i f.t. gennemskuelighed m.v. – utroligt, at de slipper af sted med det. Især i en situation, hvor det er blevet afsløret, at de ikke er dygtige til kreditvurdering og investeringer, som de ellers bryster sig af. Grådigheden havde i hvert fald taget over, men den eneste ændring er selvfølgelig, at den er blevet synlig for alle. De er også godt i gang med at ekspandere rentemarginalen i grotesk grad, så ikke nok med, at man kommer til at betale over skattebilletten – de pelser også én direkte.

    Tænkte du i øvrigt på nogle bestemte udtalelser i dag – har ikke fulgt så meget med de seneste dage.

    #134356
    AnonymForfatter

    q

    #135332
    JydenForfatter

    Ser først dette idag, da jeg synes tråden har været væk. Lige de udtalelser jeg tænke på den dag skal jeg ikke genoplive.
    Men prøv og se på business.dk
    Danske Bank er nul kroner værd (fra onsdag den 18.1.2009.)

    http://www.business.dk/article/20090218/finans/90218108.

    Der er sket noget på det år der er gået siden du startede på denne tråd.

    #135346
    Michael01Forfatter

    Måske køber Sampo Bank Danske Bank 🙂

    #138994
    JydenForfatter

    Ja, hvem ved !!!!
    Prøv oglæs papirudgaven af Jyllands Posten idag. Den har en kæmpe analyse af Danske Bank – eller Danske Syge som overskriften er. Desværre tror jeg ikke analysen findes på nettet endnu.
    Den viser hvordan Danske Bank har været helt ude i tovene. Man burde nok ikke have kastet med sten når man bor i et glashus.

    #147584
    JydenForfatter

    Til orientering er der i Jyllands Posten idag den 12.11.2009 er der et tema om bankpakke 2, og bl.a. de statspenge den danske stat har skudt i Danske Bank.

    #148434
    JydenForfatter

    Børsen den 30.11.2009 fortæller nu at i Danmark er Staten er medejer af hveranden bank, dvs. 19 børsnoterede banker, 7 andelskasser og 39 garantsparekasser.
    Det er helt utroligt at tænke tilbage på Horwitz og Finansrådets udfald mod Northern Rock.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 62 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.