Heksejagt på Northern Rock

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 62 i alt)
  • Indlæg
  • #119316
    AnonymForfatter

    Nordea er måske delvist statsejet, men de funder sig som en alm. bank. NR har fået en statsgaranti som jeg har læst. Og er den svenske stat ikke igang med at undersøge mulighederne for et frasalg?

    #119326
    AnonymForfatter

    Synes da ellers jeg gjorde opmærksom på det.

    Jeg gentager:

    Nykredit: 3,75%. BRF 4,5% uden gebyrer.

    Se bare her:

    “På en Højrentekonto i BRFbank får du 4,50% p.a. i rente af indestående op til 2.000.000 kr. Og så er det muligt at få tilknyttet både Visa/Dankort og netbank.

    Kontoen er åben for alle privatkunder og kan bruges som løn-, budget- og opsparingskonto.
    Intet opsigelsesvarsel – hæv, når du har lyst
    Ingen gebyrer"

    Er der noget at tage fejl af?

    For øvrigt tilbyder de nu 5% rente, hvis man binder et beløb i ét år.

    Ikke fordi jeg skal reklamere for netop dette pengeinstitut. Men når du nu spørger, så se her:

    http://www.brf.dk/412568AB004B8B51/alldocs/DOCJAJN-4HUA8F?OpenDocument&ALTURL=/412568B30049A81F/alldocs/DOCURAN-5JELPY

    Hilsen Jerry

    #119328
    AnonymForfatter

    Dette mit indlæg var et forsøg på besvarelse af:

    “Gode råd:
    Jerrt – hvilke konto er det du snakker om?"

    Men åbenbart fungerer citatkommandoen ikke. Men o.k., vi klarer vel kommunikationen uden hjælp fra en invalid tekstblogger (eller hvad nu den slags internetkommunikation kaldes).

    Hilsen
    Jerry

    (Jerrt – resultat at en tastefejl.)

    #119346
    JydenForfatter

    Har først idag set papirudgaven af Berlingske fra i fredags og det kan Finansrådet da ikke slippe godt fra – de burde sætte sig ind i tingene. De burde også opfordre deres danske medlemmer til at tage sig sammen og tage konkurrencen op, istedet for at sætte sig ned og pive og lave smædekampagner mod Northern Rock.

    Jeg har været ansat i en stor dansk virksomhed på et tidspunkt, der også havde svært ved at acceptere at der kom konkurrence efter at man i mange år havde været næsten enerådende, og når der kom imagemålinger mente man de var uretfærdige fordi de var dårlige. Selvom salgsdirektøren sagde til direktionen at det var folks billede af virksomheden og at konkurrence var kommet for at blive. De ville helst prøve at klare det som danske banker nu gør – og spille fornærmede. Virksomheden har det ikke godt idag.

    Danske banker tag jer sammen og behandl kunderne rimeligt,

    og til Northern Rock siger jeg længe leve Northern Rock og tak for den konkurrnce og dermed rimelige rente I er med til at skaffe danskerne uaset om de er kunde hos Northern Rock eller andetsteds.

    #119354
    AnonymForfatter

    Hej Jyden

    Det bliver værre endnu. De danske banker har s’gu fået en særdeles villig håndlanger i Børsen. Samme dag som Rocks direktør i avisen skriver et læserbrev med fakta om, hvad banken er underlagt af restriktioner af de britiske myndigheder i f.m. nationaliseringen, laver en Børsen-journalist en artikel, hvor han får et britisk parlamentsmedlem til at hidse sig voldsomt op. Problemet er bare, at Børsen beder parlamentsmedlemmet forholde sig til, at Northern Rock aggressivt markedsfører den britiske statsgaranti, og at banken tilbyder nye kunder 5,5% i rente. Begge dele er forkert, og det fremgår af læserbrevet.

    Man må undre sig over, hvad Børsen har gang i (her er en kort webversion http://borsen.dk/finans/nyhed/126705/). De store banker er selvfølgelig store annoncører, men det kan vel for f…. ikke passe, at ….. Men det er s’gu tankevækkende, at bladet forsøger at gøre konkurrencen i DK til et politisk spørgsmål i UK. Umiddelbart svært at se, hvorfor det er specielt relevant for danske læsere.

    #119356
    JydenForfatter

    Det må jo være som at vinde i lotteriet for de danske banker og få en sådan hjælp fra en engelsk politiker – og så på dette tidspunkt hvor de selv fremturer!!! Gad vide om den engelske politiker også kærer sig om Northern Rocks afdeling i Irland ???

    Men der er kommet en kommentar på http://borsen.dk/finans/nyhed/126737/
    “Northern Rock-direktør afviser anklager"

    #119358
    AnonymForfatter

    Ja – så fik han lejlighed til at gentage, hvad han allerede havde skrevet i læserbrevet. Gad vide om Børsen, så har forstået det nu…

    #119362
    AnonymForfatter

    Hvad giver de da i rente i Irland, hvis man sammenligner Irland renteniveau og DK´s niveau?

    #119396
    JydenForfatter

    Ifølge deres irske hjemmeside giver de også der 5 % i rente. Så vidt jeg ved er det over normale irske forhold, men det er jo det de er baseret på der og i Danmark.I England giver de over 6 % så jeg da jeg var i London for en måneds tid siden.

    Da jeg var i Irland for et års tid siden læste jeg i en avis derovre, at Danske Banks bank i Irland var med i rentekrig derovre og i den høje ende på nogle former for opsparing. Herhjemme er Danske Bank noget mere tilbageholdende.

    #124094
    JydenForfatter

    Finansrådet, Danske Bank og Jyske Bank og alle de andre der himlede op over støtten til Northern Rock, hvordan er det lige de reagerer på Roskilde Bank ??? Var der nogen der sagde dobbeltmoral ??

    #124096
    AnonymForfatter

    Men nu har Roskilde Bank jo heller ikke ødelagt de store bankers cashcow: private indlån. Så vi skal ikke forvente nogen kritisk reaktion fra Finansrådet i den her sag.

    #125926
    JydenForfatter

    Hej Due,
    Har du hørt noget om hvordan Anders Dam og Horwitz synes om denne sag ?

    #125930
    AnonymForfatter

    Næh, men du kunne s’gu være sjovt at høre, hvad Horwitz har at sige nu, hvor han selv er med til at lave en bank med et uudtømmeligt kapitalberedskab. Men da RB i modsætning til Northern Rock ikke er en trussel for de fire stores indtjening, ser han formentlig heller ingen grund til at være alt for principfast i denne sag. Faktisk kan det meget vel tænkes, at bankernes deltagelse i redningen via ‘det private beredskab’ primært skal sikre dem selv imod en dominoeffekt. Derfor tror jeg heller ikke, vi vil se noget korstog fra Silkeborg i denne omgang.

    #125976
    JydenForfatter

    Hej Due,

    Så kom den, og du har fuldstændig ret.

    Se Horwitz udtalelser på

    http://www.business.dk/article/20080826/finans/708260045

    #125978
    AnonymForfatter

    De er s’gu søde. Vi kan kun håbe på, at der kommer en ny fræk dreng på markedet, som kan sparke til de store, så de ikke bare kan vende tilbage til at malke kunderne, fordi der ikke er alternativer……

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 62 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.