Danske Bank – Det bliver igen dyrere at være kunde

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 49 i alt)
  • Indlæg
  • #187958
    AnonymForfatter

    Jamen selvfølgelig General Quicklån – jeg er helt sikkert ansat i DB som rådgiver, ingen tvivl om det.. Det må jeg jo være, når jeg er uenig med dig!

    Lad os nu sige, at Vestas får vendt skuden i 2016 – vil du så komme tudende igen, når du finder ud af at DB f.eks. nægtede dem finansiering i dag?

    For scenariet er stort set det samme, som det var med Lego i 2004!

    #188018
    AnonymForfatter

    Jeg vil virkelig gerne væk fra Danske Bank – men vi har købt dyrt og lejligheden har ikke samme værdi som lånet. Jeg synes at danske bank “stjæler" mine penge og gør det meget svært at afdrage. Vi fik lagt lånet om for ca et år siden og fik der en “rimelig" rente, Der gik ca 2 måneder, så var renten steget til præcis det samme som tidligere. Nu havde jeg så også betalt for det, ved at omlægge lånet. Sørgeligt – men sandt.

    #188024
    AnonymForfatter

    Jeg kan godt forstå du gerne vil væk fra den landsskadelige rentestigningsbank.

    Dårligt har man skrevet under på boliglånet og er gået ud af døren, før Danske Banks rentetyveri og dødsyge underskyldninger om stigende fundingomkostninger begynder. Sandheden er jo, at det ikke er fundingomkostnignerne, der er problemet. Det er faldende! Nej, Danske Bansks problem er at man købte to fallerede irske banker, hvor man har måttet nedskrive mere end 30% af udlånet. Trods det vil ingen røre de irske banker med en ildtang.

    http://finans.borsen.dk/artikel/1/241798/analytiker_danske_bank_kan_ikke_saelge_irland-laan.html

    Trist at almindelige relativt solide bankkunder skal betale prisen for det! Jeg priser mig lykkelig for at vi har fået afviklet boliglånet og ikke længere skylder landsskadelige Danske Bank så meget som en krone!

    #188028
    AnonymForfatter

    Du skal ikke alene tro, dit hus er faldet helt vild i værdi bare fordi Danskebank siger det. For 2 siden var jeg kunde i DDB. De sagde til mig: Du er insolvent, blev rimelig kedafd det. Tog 2 andre tilbud fra andre banker. Der var jeg ikke insolvent. Men de kan jo presse deres hjemme digtede “Insolvente Kunder"

    #188034
    AnonymForfatter

    Ja det kan jeg da kun anbefale dig at gøre.
    Jeg er selv eks. Danske bank kunde og havde ingen problemer med at skifte

    Lad nu ikke banken lulle dig ind i den tro at du er en “Risiko kunde"
    og ikke kan skifte – gør som os andre – indhent tilbud fra flere forskellige banker
    så opdager du nok hvor mange tusinde kr du kan spare ifht. Danske banks ågertrip

    Danske bank – er ikke længere en bank men et quicklånsselskab som har startet en
    regulær udplyndring af det danske samfund (grundet tabene i sit storhedsvanvid i Irland)

    RKD er blevet “cirkus gebyr" fordi “infant horribilis’en" Ejvind Kolding hyler over sin
    rating og SIFI status.

    Danske bank landsskadelig – ja helt bestemt! – løb mens du kan !

    #188270
    AnonymForfatter

    I dag bekræfter en markedsundersøgelse, at Vbturbo og jeg langtfra er de eneste utilfredse kunder i Danske Bank.

    Danske Banks popularitet er helt i bund

    http://finanswatch.dk/secure/Finansnyt/Pengeinstitutter/Danske_Bank/article4856624.ece?1348915477433

    Landets største bank kæmper med utilfredse kunder. Faktisk er Danske Bank så upopulær, at den snart ville miste sin sidste kunde, hvis den var i en branche med større kundemobilitet.

    Kun 15 pct. af Danske Banks kunder er sikre på at være i banken om et år. Kunderne er samtidig mindre tilfredse med bankens services og ydelser end kunder i andre banker – her er kunder i lokalbankerne suverænt de mest tilfredse.

    Og mindre end 5 pct. af de kunder, som vil skifte bank inden længe, peger på Danske Bank som deres ønskebank. Samtidig stiger andelen af de danskere, som svarer, at de aldrig nogensinde ønsker at træde ind gennem filialdørene til en Danske Bank som kunder, fra 19 pct. for et år siden til 21,5 pct. i dag.

    #188280
    AnonymForfatter

    Ja Trend kurven på kundeflugten i Danske Bank er i stejl opadgående retning.

    En lidt sær analyse i Finanswatch over hvad der er årsagen til kunde flugten
    synes jeg.

    Det behøver vi da ikke være phd eller akademiker for at ræsonnere os frem til.

    LAD nu FS gøre sit arbejde og lad os få samfundsskadelige Danske bank afviklet.
    Den er jo defacto at betragte som værende konkurs ! altså hvis banken havde skulle operere under normale forretningsvilkår.

    Intellektet og intelligensniveauet hos politkerne, Finanstilsynet ja selv Nationalbanken
    Synes at måtte være “clue < 0"
    "nu hvor Danske Bank henter 20 Mia kr. som de siger de ikke har brug for"

    Danske vil per i dag ingen kunder have ! hvis dens indlåsning havde været ulovlig

    Før eller siden så kommer afklapsningen til banken (fra de resterende kunder i dag)
    De vil huske bankens Mafia metoder som vil stå printet ind deres hukommelse den dag
    de kan se lyset for enden af tunnelen. (selv hvis banken tror at kunderne husker kort – når den i dens desperation prøver at sænke priserne)

    GP – vær nu forsigtig med din DB aktie beholdning , kunne jo lægge et skelet i skabet som i Vestjysk Bank

    #188284
    AnonymForfatter

    Enig.

    Danske Bank burde ikke udnytte situationen så kraftigt til at optimere kortsigtet overfor de fastlåste kunder, og banken burde være der for produktions- og eksportvirksomhederne i Danmark, nu hvor konjunkturerne er hårde. For der er ingen tvivl om, at både privatkunder og virksomheder husker den dårlige behandling!

    Men som vi også har talt om mange gange, så skifter kunderne ikke sådan lige over natten. Det for for besværligt. Og der er mange, der aktuelt er indlåste af de lån man har og ikke mindst af de store fald i boligpriserne.

    Jeg har en kraftig formodning om, at der over en årrække sker en alvorlig kundedestillation. De gode kunder søger gradvist væk, når der kommer begivenheder, som gør det relevant at se sig om efter en ny bank. Det kan fx være i forbindelse med køb af en ny bil eller bolig – og her vil valget næppe falde på Danske Bank. Det samme gør de kunder, der lige nu karakteriseres som dårlige kunder, når de igen er kommet ovenpå. Og samtidig gør imageproblemet det vanskeligt for banken at tiltrække nye gode kunder.

    Det får mig til at konkludere, at jeg skal ud af den aktieposition inden konjunkturerne for alvor vender og kundeflowet og konkurrencen bliver mere fri.

    #188286
    AnonymForfatter

    Nu får vi måske en lign. som i Århus sparekasse (bankens og privat personers økonomi)

    http://finanswatch.dk/Finansnyt/article4856129.ece

    Ikke engang formår man at holde stien ren på direktionsgangene og blander nu pærer og bannaner

    Citat:

    Ledelse låner for let

    Og så får Danske Banks bestyrelse ifølge Finanstilsynet ikke nok at vide om kollegerne eller bankens direktion, inden man siger til at låne dem penge:

    ——————

    Quicklåns selskab og kammerateri !!! og kunderne har bare af at betale

    #188288
    AnonymForfatter

    Et er at den slags foregår i små banker og sparekasser, der er uprofessionelt ledet og har vanskeligt ved at gennemskue – og leve op til – den komplekse lovgivning.

    Men at sådan noget foregår i landets største Danske Bank, det chokerer mig!

    #188290
    JydenForfatter

    Det har du ret i.
    Hele undersøgelsen om Danske Banks popularitet – eller mangel på samme findes i lørdagsudgaven (29.september 2012) over en dobbeltside i Jyllands Postens erhvertillæg (papirudgaven) for dem der ikke måtte have adgang til Finans Watch.

    Men ifølge udtalelser fra Danske Bank (Tommy Thierry Andersen) tager man ikke undersøgelsen særlig alvorligt da sådanne undersøgelser jo går op og ned. Det minder mig meget om en holdning i en virksomhed og branche jeg var ansat i for nogle år siden. Vi var stort set i samme situation om finanssektoren og Danske Bank er i nu, men den adm.direktør kunne ikke tage sig af disse målinger om image da de var uretfærdige efter hans synspunkt – og det var de nok også på nogle punkter, men det var omverdenens syn på dette tidspunkt, og jeg husker tydeligt hvordan salgs- og marketingdirektøren og den adm.direktør skæntes om dette på et møde på et stort hotel på Amager hvor hele landets ledere var samlet. Først da vi fik udpeget et par repræsentanter for dem ude i samfundet og fik dem foretræde for den adm. direktør og forklare omverdenens syn på virksomheden og branchen – samtidig med at vi var nogle stykker der udviste civil ulydighed begyndte der at ske noget i den rigtige retning, selvom der tog år inden vi var tilbage ved et nogenlunde image. Jeg føler den dårlige situation vi havde ligner den i Danske Bank idag.

    #188304
    AnonymForfatter

    Hej jeg har et boliglån i danske bank der er sat op til 12.1% og vi er nu fanget , fordi vi kæmper med at afbetale vores gæld … De hævede renten med 2 % i løbet af 9 mdr .. Har haft danske bank i 20 år , men vil gerne væk nu ….

    #188960
    mr. umuligtForfatter

    Grafit du forsvarer en politik hvor man automatisk sætter en højere risikoprofil pga af Quick – lån, jeg kan desværre ikke følge den tankegang, og må indrømme at der da sørgeligt hvis det er den tankegang bankansatte har. Skal bankansatte da overhovedet ikke tænke selv? i så tilfælde kunne der spares meget nemt i bankerne. Jeg foreslår massefyringer. Jeg kan overhovedet ikke se nødvendigheden af længevarende uddannelse til bank ansatte og hertil høje lønkrav. Vi skal jo princippet kun bruge folk med 9 års skolegang som kan læse og regne.

    #188962
    mr. umuligtForfatter

    fordele quciklån: fastforrentede, du ved hvad du har med at gøre.
    Jeg skylder under 30.000 til min bank, det er sandsynligvis også sidste gang jeg optager et lån til variabel rente. Jeg vil hellere betale 2 % ekstra til et quicklån og så ikke blive på tvunget en eller anden ekstraudgift, som feks forsikring mv.

    banken har allerede været ude og give mig nye tilbud, men nej de har ikke regnet den ud endnu, jeg er på vej væk, de skal ikke nyde plussene på mine konti.

    #189688
    AnonymForfatter

    Danske Bank meddelte onsdag, at man lukker kasserne i 131 filialer landet over. Her er de filialer, der går fri:

    Det drejer sig om afdelingerne Holmens Kanal, Nørreport, Vesterport, Amagerbrogade og Frederikssundsvej i København, Københavns Lufthavn, Frederiksberg, Glostrup, Rødovre Centrum, Hvidovre, Vanløse, Ballerup, Lyngby Hovedgade, Charlottenlund, Hørsholm, Helsingør, Hillerød, Frederikssund, Rønne, Roskilde, Ringsted, Slagelse, Holbæk, Kalundborg, Køge, Næstved, Nykøbing F, Odense, Tarup, Svendborg, Nyborg, Kolding, Haderslev, Tønder, Padborg, Sønderborg, Vejen, Esbjerg, Fredericia vest, Vejle, Herning, Holstebro, Thisted, Rådhus/Aarhus C, Viby, Grenaa, Silkeborg, Skanderborg, Horsens, Viborg, Randers, Aalborg, Hobro, Hjørring og Frederikshavn

    Hvor meget sparer DB ikke i forsikringer ? af mgl. kassebeholdninger i de 131 tidligere filialer ?

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 49 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.