Danske Bank – Det bliver igen dyrere at være kunde

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 49 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93195
    AnonymForfatter

    Så er landsskadelige Danske Bank igen på banen med nye forsøg på at køre virksomheder og private kunder i sænk.

    http://finanswatch.dk/secure/Finansnyt/Pengeinstitutter/article4846673.ece?1348162649809

    Det vil blive markant sværere og dyrere at få lån i banken fremover, mener direktør i Danske Bank Thomas Borgen.
    Han advarede om – stik i mod bankernes tidligere udmeldinger om, at der netop mangler rentable projekter – at selv gode projekter fremover sagtens kan risikere at få nej i banken.
    Ifølge Borgen vil bankerne i langt højere grad læne sig tilbage og vente på at virksomhederne byder sig til. Og de kan godt forberede sig på at der blive tale om en hård skønhedskonkurrence.

    Jammen så kender vi jo Danske Bank igen!

    De var der ikke da en af landets store virksomheder, LEGO, havde brug for dem i 2004. Og de svigter dansk erhvervsliv i dag. I stedet har landdsskadelige Danske Bank valgt at bruge al deres finansielle styrke på vanvidsinvesteringer i den Irske bobbeløkonomi, leasing og factoring fiduser samt forskellige former for hedging og derivatforretninger, swaps og andre eksotiske fidusforretninger.

    Så endnu engang kan jeg kun opfordre alle privatkunder og virksomheder til at søge væk fra denne landsskadelige ågerbank.

    #187746
    AnonymForfatter

    Forumsskadelige General Quicklån er igen på banen, med endnu et indlæg omkring Danske Bank!

    Skal vi lige tage den 1 gang til for den nye forum bruger?

    Generalen opretter et kviklån hos Ekspres Bank – dette finder DB ud af og sætter efterfølgende hans rente op som konsekvens af den øgede risikoprofil på han engagement.

    Generalen som tidligere har rost DB til skyerne og anbefalet dem vidt og bredt, især på dette forum bliver pigefornærmet og starter en vendetta mod DB på forummet..

    Og ja, vbturbo og General Quicklån er samme bruger!

    #187748
    AnonymForfatter

    Nu synes jeg Danske Bank klakøren, Grafit skal lukke røven!

    Beskyldningerne om at Vbturbo og jeg selv skulle være en og samme person er helt ude i skoven. Det kan Mybanker meget hurtigt tjekke ved at sammenligne de anvendte IP-adresser. Hvilket jeg da kun kan opfordre til.

    Foruden den usandhed, så er gengivelsen af det meget lille ekspresbanklån også falsk!

    Sagen var at vi kreditfinansierede et køb til ÅOP på 0,0% og indsatte beløbet på boliglånet, hvorved vi sparede 7,95%. Hvis Grafit ikke er i stand til at begribe fordelagtigheden heraf, så er han dummere end de fleste!

    Men hvad er egentlig Grafits interesse i Danske Bank.

    Er han endnu en frustreret Danske Bank sælger, der frygter at miste sit arbejde?

    Er han provisionslønnet formidler af investeringsprodukter?

    Eller hvad er motivet egentlig for at gå så kraftigt ind i et forsvar for ågerbanken?

    #187756
    AnonymForfatter

    General

    Ja det er vist en af de der intelligensbefriede og fustrede Danske Bank sælgere!
    Og manden kan jo ikke engang regne den ud med ÅOP på 0% (må virkelig være fustrerende-;)

    Grafit , få du nu MyBanker til at verificere at min og General Priers IP adresser er
    forskellige i stedetfor at blive ved med dit ævl.

    #187760
    AnonymForfatter

    Ja, der er ingen tvivl om, at de er i dyb panik i Danske Bank.

    Her havde man i koncernen regnet med at blive reddet af en “too big to fail" status.

    I stedet indfører EU nu fælles regler for alle.

    Og det indebærer, at også Danske Bank skal afbalancere indlån og udlån mod hinanden, hvilket jo unægteligt er noget vanskeligt, når indlånsrenten er tæt på 0,0% mens udlånsrenten for almindelig bankbelåning (ud over 80% af ejendomsværdien) koster 12-15%.

    Det der mest af alt skaber panikken er nok, at Danske Bank jo reelt har et indlånsunderskud på flere hundrede mia. kr., mens de nu kan se at Jyske Bank, Sydbank, Spar Nord og langt de fleste andre nu har balance mellem indlån og udlån.

    Altså må Danske Bank fortsat geare ned, mens de andre så småt kan begynde at låne ud igen. Det må være frustrerende for banksælgerne at sidde og se på de andre banker tager kunder, alt i mens Danske Bank lukker 100 filialer eller mere alene i Danmark.

    #187762
    pppedeForfatter

    Om GP og vturbo er én og samme person er vel underordnet. De skriver jo alligevel stort set det samme. Mybanker kan have svært ved at af- eller bekræfte anklagen om deres fælles identitet, da alle vel efterhånden har adgang til nettet gennem både telefon og computer – og så er der også alle mulige andre finurligheder.

    Når det så er sagt, så melder jeg mig også ud af jeres debatklub. Når man har så stor antipati for Danske Bank, så bliver det hurtigt unuanceret og kedeligt – især når det er det samme der gentages igen og igen. At kaste Lego ind i legen igen er direkte tåbeligt. Kreditvurderinger er aldrig sort hvidt. Noget går godt og noget går dårligt. Danske Bank kan selvfølgelig ærgre sig, men sådan er det jo. Der er jo givet rigtig mange solstrålehistorier, men de er bare ikke helt så spændende vel?

    Irland var en fuser og det lider banken under i dag. Faktum er bare, at Danske Banks stadig er konkurrencedygtige på priser, tilgængelighed og produkter. Kunder med orden i økonomien er ikke stavnsbundet og kan sagtens finde sig et nyt pengeinstitut, hvis de er utilfredse, hvor de er.

    #187766
    AnonymForfatter

    Hvorfor fokuserer Danske Bank ikke på almindelig bankdrift – at modtage indlån og låne penge ud til virksomheder og privatkunder, i stedet for alle mulige mærkelige tossestreger i kapitalmarkederne?

    Hold jer dog til sund bankdrift i stedet for at investere avancerede derivater og strukturerede produkter som ingen mand på jord – end ikke de dygtigste økonomer i Danske Bank – kan gennemskue den fulde risiko af og afkastpotentiale i.

    CDS’er, CDO’er og andre flere andre ABS’er er landsskadelige!!!

    Den styrke man bruger på tosserierne i kapitalmarkeder dræner udlånskapaciteten, som skulle være rettet mod erhvervsvirksomhederne.

    Og så lige til banksælgerne og andre selvbestaltede klakører. Der er vel dybest set ikke nogen af jer der aner, hvad der foregår længere inde bagved i banken i markedsafdelingerne. Så blot til venlig orientering, så står CDS for Credit Default Swap, CDO for Credit Default Obligation og ABS for Asset-backed Security.

    #187768
    AnonymForfatter

    Og det er så det vi gør!

    Og udsivningen af de gode kunder, som kan få bedre priser i andet steds, er lige præcist det der er Danske Banks problem.

    For boligudlån til 80-100% segmentet er lukrativt for bankerne, og derfor er det naturligvis ærgerligt for banken, når kunderne i dette segment siver over til billigere banker så som Nordea, Handelsbanken og Arbejdernes Landsbank.

    #187770
    AnonymForfatter

    Lol General Quicklån

    Havde det ikke været for CDS’er var DB gået konkurs for længe siden!

    Ydermere udviser du igen ignorance, da CDO rent faktisk står for “Collateralized Debt Obligation"

    Så lad nu være med at tro, at du er verdens klogeste mand, endvidere klogere end andre på dette forum! Dette har du allerede bevist ved at optage kviklån og derved få ændret din rentesats jf. en øget risikoprofil direkte afhængig af yderligere gældsættelse…

    #187774
    AnonymForfatter

    Ja nu er Generalen som bekendt en rimelig sofistikeret og kompentent økonomisk analytiker
    som faktisk highlighter faktuelle problemer i den financielle sektor
    Og nu forholder det sig jo sådan at vi ikke alle er Danske Bank klakkører

    Jeg antager at Generalen ikke er i stand til at spoofe IP/MAC adresser og det er vist heller ikke indsatsen værd for at manipulere med en bruger identitet her(så er det vist hermed slået fast at der er tale om 2 forskellige identiteter)

    Så stik venligst piben ind

    PS. Jeg er eks Danske Bank kunde – men har da brækfornemmelser og Dansk Banks forretningsmodel – altså voldtægten af svage sagesløse kunder

    #187782
    AnonymForfatter

    Grafit du beviser da om nogen en ufattelig dumhed, ved det faktum at du ikke kan overskue at 0,0% er lavere end 7,95%.

    Altså når man som bankansat eller bankklakør end ikke fatter det, jammen så bliver al kommunikation umulig.

    Men jo, jeg forstår da godt din ærgelse over at kunderne vælger produkter til 0,0% i stedet for (som i mit tilfælde at betale 7,95%) eller for mange andre, der finansierer med et forbruglån i banken til 12-15%. At denne ellers lukrative forretning nu går forbi Danske Bank og til finansieringsselskaberne, det har jeg da fuld forståelse for er en bet for jer. Men ikke desto mindre, så kommer der mere trafik den vej, med de ågerpriser først og som prislederen Danske Bank fører hele sektoren ind i.

    #187794
    AnonymForfatter

    Hold kæft det her er underholdende.

    Der var en gang hvor jeg debatterede som jer, men så kom jeg i 3. klasse, hvorefter det gik over af sig selv…

    Prøv lige at lukke computeren i 30 min og gå en tur. Kom herefter tilbage prøv at læse hvad det egentligt er I skriver.

    Hvis I snakker til andre mennesker, som I skriver her, ender i sgu med at blive ensomme på sigt, for der er da ikke nogen, der gider at høre på det i længden.

    GP:
    Der er ingen der bestrider at det isoleret set er fornuftigt at låne penge til 0,0 ÅOP frem for at trække på en kreditfacilitet til 7,95.
    Det folk bestrider er om det er nødvendigt at starte et sandt vendetta mod Danske Bank med baggrund i at de har sat din rente op. Hvis ikke du er tilfreds med rentestigningen er der jo kun en ting at gøre. SKIFT BANK.
    Dit vendetta forpester snart alle tråde herinde og det er de samme ting der bliver diskuteret af de samme personer. Argumenterne bliver efterhånden mere og mere ulødige fra begge lejre.

    Der bliver kastet rundt med fine ord og vendinger og hver en lejlighed bliver efterhånden brugt på at svine alle folk i banksektoren til.
    Det kan jo undre meget at du ikke er blevet til noget i bankverdenen når du mener at det er piece of cake at kreditvurdere, kapitalforvalte,likviditetsfremskaffe eller generelt bare drive en bank.

    Sandsynligheden for, at jeg nu får skudt i hovedet, at jeg ikke ved hvad jeg snakker om, eller alternativt bare er en dum banksælger i Danske Bank er nok til stede.
    Jeg skal derfor allerede nu fratager jer alle glæden ved spekulationen og fortælle at jeg er
    BankRÅDGIVER i en at de banker GP efter sin konflikt er begyndt at rose til skyerne.

    Jeg får ikke mere i lønposen ved at anbefale det ene produkt frem for det andet.
    Jeg vil gerne lave forretninger med mine kunder, da jeg selvfølgelig er ansat et sted der skal betale min løn. jeg er dog også bevidst om at hvis jeg laver dårlige forretninger med mine kunder, har jeg dem ikke i særligt lang tid. Derfor er det vigtigt at jeg RÅDGIVER dem, så det er den rigtige forretning vi får lavet.

    Ovenstående vil jeg tro er den absolut gængse indgangsvinkel for alle dem i så frejdigt kalder banksælgere her på forum.

    #187796
    BangeeForfatter

    GP et simpelt spørgsmål

    Hvorfor er det er du helt automatisk og nærmest af princip stempler alle som vover at være uenig med dig med (skælds)ordet “banksælger" ?

    #187798
    AnonymForfatter

    Lego igen! Seriøst… Kan der brygges mere på den GP? For øllet må da godt nok være blevet småtyndt efterhånden! Kan der evt. opfordres til at Mybanker opretter et underforum som hedder “GP’s og Vbturbos fortsættende sure opstød om DB"?

    Så kan vi andre som tidligere syntes Mybanker var en spændende debatside slippe for ævlet igen. Eller kan DB måske overtales til at tage GP tilbage i banken på rigtige fordelagtige vilkår, du var da knap så uudholdelig da du var MEGET glad DB kunde…

    #187812
    AnonymForfatter

    Hvis du synes jeg er hård ved banksektoren og i særdeles Danske Bank, så er det vand i forhold til hvad der ellers siges i andre debatfora.

    http://oekonomidebatten.6forum.biz/t125-danske-banks-ddedans

    Danske Bank har bragt sig selv i en situation, hvor de fortjener kritik, og det er det, de får nu!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 49 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.