DanskeBank sætter udlånsrenten op endnu engang – 0,50%

Viser 15 indlæg - 151 til 165 (af 256 i alt)
  • Indlæg
  • #184622
    AnonymForfatter

    Det har sikkert ingen betydning, men hvis flere gjorde det samme, pressede deres rådgiver eller skiftede bank ville det få betydning.

    Hvis vi bare tier, så accepterer vi…

    #184624
    Palle Andersen (4)Forfatter

    Nej. Det er med garanti ikke sidste gang. De siger det er på grund af stigende udgifter m.m. Mon ikke det så var en ide at nedsæte udgifterne, som de beder deres kunder om der er i økonomiske vanskeligheder?
    Jeg kan jo ikke sige til min arbejdsgiver at jeg skal have flere penge i løn fordi mine udgifter stiger.
    Det værste af det hele er at vi ikke kan komme væk fra Danske Bank som kunder, da den andelsforening vi bor i har været så usmart at lave en renteswap i 2007. Det betyder at der ikke er nogle banker der vil have os som kunder, fordi vi efter deres udsagn (vi har talt med flere banker) ikke kan komme af med vores andel og derfor ikke kan realisere en værdi i denne. Det er for stor en risiko for dem hvorfor de også fraråder folk at købe andelsboliger med renteswap.
    Så vi kan ikke gøre andet end at betale de evigt stigende renter hos Danske Bank og dermed være stavnsbundet til dem.
    Så deres motto “Stå stærkere" har jeg svært ved at forstå. Det er vist dem der står stærkest.

    #184628
    Mr RForfatter

    Magkri

    Har jeg tit skrevet folk bare kan forlade banken :=) ?

    Det er vidst en fortolkning af virkeligheden jeg slet ikke er enig med dig i.

    Ja jeg er ikke enig med alle bankhaderne der florere her på forumet. Det er så nemt at skyde skylden for finanskrisen på en gruppe af almindelige mennesker der bare gør deres arbejde.

    #184630
    AnonymForfatter

    MR R

    Jamen, det er jo ikke en person-hetz der foregår herinde. Men moralen i bankverdenen og i dette tilfælde DB.

    Jeg har læst, at der er lavet en undersøgelse om, hvordan bankansatte har det med at vise at de er ansat i en bank. Og det viste sig, at 80 % af de bankansatte i dag ikke skildre på gaden at de er ansat i en bank, eller vise reklame for en bank. Og det er derfor jeg skrev det i mit sidste indlæg.

    Men hør,…der er en ledelse som lægger stilen for hvordan en bank skal være. Og det er disse jeg anfægter. Er klar over at ledelsens primære formål er at skaffe penge. Men nogle bankrådgivere, er simpelthen ikke deres titel værd.

    Og så mener jeg stadig, at det ikke er rimeligt, at renterne i den grad skrues op og op samtidigt med at jeg har været med til at betale 2 store bankpakker, for at redde deres R..! Det er ikke rimeligt.

    #184632
    AnonymForfatter

    Og det er lige præcis det jeg mener.

    De kunder som er stavnsbundet til den møg-bank, bliver ved med at betale højere og højere renter samtidigt med at vi har finansieret dem 2 gange via bankpakker.

    Det er sjofelt!!

    #184634
    AnonymForfatter

    Jamen, hvad hvis disse muligheder er udtømt…..hvad kan vi så gøre??????Ingen banker vil overtage, renten sættes op, rådgiver ikke til at forhandle med, renten sættes op….

    Det er skruen uden ende.

    Hvis alle stoppede med at betale, vi stod i samlet flok, så ville det have betydning…..:-))). Ikke før. En person kan ikke gøre en skid.

    Jeg kan træffe den beslutning, at stoppe mine betalinger og tage sagen til fogedretten, ja!

    #184636
    AnonymForfatter

    Magri:

    Jeg kender ikke din situation, men jeg er udemærket klar over alle ikke kan skifte bank.

    Min pointe er bare jo flere der gør noget og skriver til dem og klager (herunder de kunder som kan skifte bank) jo større betydning får det.

    Måske vi kunne pulje vores bankforretninger for at stå stærkere overfor banken i forhandling..

    #184638
    BertelsenForfatter

    Til Palle:

    At din andelsboligforening har lavet en renteswapaftale med DB, kan du altså kun takke din forening for. Men det er jo altid nemmest at skyde skylden på banken!

    Mht. nedbringelse af omkostningerne – så bestiller DB ikke andet for tiden. Bare spørg de mange bankansatte som for tiden får en fyreseddel.

    #184648
    testForfatter

    Kursen er ikke bankens skyld ej heller de bank ansatttet. Opture har altid været aflyst af kriser.

    At man låner over evne har udelukkende ens egen skyld.

    Magen til hylekor.

    #184650
    AnonymForfatter

    Det er jo lidt komisk, at når private kunder egentlig bare følger kreditekspansionstrenden i samfundet, køber boligerne dyrere end de burde være og belåner boligerne mere end man burde, så hænger den private kunde på Danske Banks ågerprisstigninger.

    Når Danske Bank derimod i 2004-2008 påtog sig større risici end der var varsvarligt og lånte mere ud end hvad det viste sig man kunne funde i 2008, så var det pludselig statens og skatteydernes problem.

    Jeg tror grundlæggende det er det, kunderne har svært ved at forstå.

    Bankerne bør selvfølgelig tage en rimelige risikopræmie, som afspejler de risici der er i kundegruppen, men 15% på almindelige og forsvarlige forbrugslån og boliglån til teknisk insolvetne boligejere er simpelthen groft ågerkaleri.

    #184652
    AnonymForfatter

    test

    —-
    At man låner over evne har udelukkende ens egen skyld.
    —-

    Det kaldes også indlåsning og stavnsbinding i rente karrusselen (gælder specielt de svageste)

    sagde tidligere til dig at der var et begyndende snert af arrogance i dine indlæg
    Det må siges at det nu er ved at være udtalt nu.

    Fint nok du sidder godt i sadlen (så er det jo godt du kan få et par gratis omgange her i tråden)

    Resten af os er måske nok deltagere i et hylekor

    Lille univers = små problemer (begrænset intellekt)
    Stort univers = store intellektuelle problemer

    Mon ikke du høre i den første kategori

    #184654
    testForfatter

    Magen til undskyldning for egene tåbeligheder skal man lede længe efter.

    #184656
    AnonymForfatter

    test !

    Man skal ikke transfere fragmenter af geologisk oprindelse når man residere i et domicil af skrøbelig struktur

    #184658
    AnonymForfatter

    beklager ! der skulle have stået

    Man skal ikke transfere fragmenter af geologisk oprindelse når man selv residerer i et domicil af skrøbelig struktur

    #184660
    Mr RForfatter

    General Prier

    Der er ikke tale om almindelige og forsvarlige lån når du taler om 15 %.

    jvf. deres rentespænd.
    http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Daglig-oekonomi/Priser-og-vilkaar/Priser/Pages/Rentesatser-paa-udlaan.aspx#andelsboligkredit

    Ser du at på en helt alm. løn konto er krediten 10,2% uden nogen forhandling.
    Andelskredit helt ned til 6,1 % dog op til 11,6%.

    De klage sange der kommer her i tråden handler da tydeligt om folk der har sat sig for hårdt og nu er i problemer selvom der selvfølgelig i alle indlæggene er tale om folk med god og solid økonomi så tillader jeg mig alligevel at stille spørgsmåls tegn ved dette. Der skal findes et sted at lægge skylden. Det nemmeste er at give banken skylden i stedet for at kigge indad.

    Selvfølgelig er Danske Bank langt fra perfekt, de laver også fejl. De er på mange måder også en kold og beregnene økonomimaskine og det kan jeg godt forstå er frustrende.

Viser 15 indlæg - 151 til 165 (af 256 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.