DanskeBank sætter udlånsrenten op endnu engang – 0,50%

Viser 15 indlæg - 136 til 150 (af 256 i alt)
  • Indlæg
  • #184568
    AnonymForfatter

    test

    —-
    Ps du har helt sikkert fået udleveret kort bestemmelserne at du ikke læser dem er dit ansvar, at du vil brokke dig over det er latterligt med forlov.
    —-

    Henholder mig bare til hvad andre DB kunder har sagt og siger og tilslutter mig den konklusion

    En aftale med Danske Bank = ikke nogen aftale

    #184570
    AnonymForfatter

    test

    glemte dog at nævne at der tusindvis at kunder som ikke nyder det samme privilegium som dig mig og GP

    lav eller ingen gæld
    ingen forbrugslån
    intet billån

    Sidder nogenlunde godt i sadlen

    men husk de tusindvis af DB kunder som er fanget i DB’s rente karrussel eller indlåsning
    som hellere end gerne ville flytte hvis de kunne.

    Må insistere på at du ikke foragter dem , da jeg fornemmer et snert af arrogance i de sidste par indlæg du er kommet med.

    #184576
    testForfatter

    At rigtigt mange banker har tabt her under dB er helt klart men jeg ser ikke rigtigt noget belæg for at mene at dB skulle værre market være til at hæve renten ind andre eller virkeligt ret meget være til at drive forretning ind andre.

    Man skal købe sin sødmælk der hvor man selv mener at man får den bedste vare og faktisk er jeg selv eks danske bank kunde men nu tilbage. Hvorfor? Fordi bankens tilbud og mit behov har ændret sig.

    Sidste gp valgt bank mener jeg at husk at valget faldt på danske bank, de har så i mellemtiden bedt om mere for varen og er måske ikke længere det bedste valg, sådan er det bare.

    Det gør som sådan ikke danske bank til en bank der er på vej mod afgrunden. De overlevede da fint at jeg smuttede sidst og sikkert også at gp smutter nu.

    At danske bank generelt sku ha et problem med at leve op aftaler tillader jeg mig at tvivle på især ud fra det der skrives her. En variable rente er vel variable, man bør læse kortbestemmelser og jeg har aldrig hørt om man kan omlægge med en Tlf opringning

    #184580
    AnonymForfatter

    Det gør jeg på ingen måde!

    Jeg har faktisk ret indgående forsvaret de, der befinder sig i en fastlåst situation og pålægges ågerrenter bare fordi boligen er faldet i værdi eller jobindtægterne ikke er de samme som før.

    Dem jeg måske har knap så meget respekt for er de desværre alt for mange, som slet og ret er ligeglade og ikke gider forsøge at forhandle priser med banken, de som sagens kunne skifte og få bedre priser, men som i blind og misforstået tillider til banksælgeren, lapper sælgerens vildledning i sig.

    #184582
    AnonymForfatter

    For nu at blive i sødmælkseksemplet så svarer det jo til at mælken koster 6 kroner på prisskiltet når du tager den i kurven, mens butikken vil have 25 kr for mælken ved kasselinjen og samtidig oplyser at du pålægges et gebyr på 10 kr. såfremt du ønsker mælken stillet tilbage i køleren.

    Prisen på mælk er også variabel, men et eller andet sted må man vel regne med at prisen er fast fra man tager den i køleren til man kører varen gennem kasselinjen. Stigningen i marginalen på 3,95% i forhold til Nationalbanknes udlånsrente og 3,75% i forhold til diskontoen over en så kort periode, har karakter af de facto aftalebrud (de jure er aftale overholdt, men de facto er der tale om et løftebrud).

    En sådan forretningsførelse finder jeg ikke rimelig, og det er præcist det, der foregår i Danske Bank i øjeblikket.

    #184584
    AnonymForfatter

    test

    —-
    jeg har aldrig hørt om man kan omlægge med en Tlf opringning
    —-

    Man ringer ind banken og taler med sin rådgiver

    Rågiveren regner provenuet ud til dig

    Aftaler med rådgiveren om at låse til kursen – trykke på knappen samme dag.

    Aftaler med rådgiveren om at provenuet skal indgå i ens nye restgæld – istedetfor til udbetaling.

    Aftaler med rådgiveren om at fremsende nye låne dokumenter til underskrift snarest.

    Så ved jeg ikke hvad man som kunde så kan gøre mere.
    Jeg kunne selvfølgelig køre i banken næste dag og bede rådgiveren om at tømme sine aftaler
    og forlange dokumenterne udfærdiget med det samme!

    Måske jeg skulle være kørt ind til RD’s hovedsæde istedet , ha ha
    Sorry men niveauet i banken er bare uprofessionelt og jeg deler desværre ikke din kunde tilfredshed

    En aftale med Danske Bank = ikke nogen aftale

    Men som jeg har nævnt tidligere , som er det i små tings afdelingen ifht. DB’s adfærd i dag som er grotesk.

    #184586
    AnonymForfatter

    GP

    det var nu ikke med reference til dig!

    vbturbo skrev:
    Må insistere på at du ikke foragter dem , da jeg fornemmer et snert af arrogance i de sidste par indlæg du er kommet med.

    synes da du synliggør tingene som de reelt forholder sig – man kan jo ikke tvinge hesten til truget.

    #184588
    AnonymForfatter

    test

    hvis man skulle læse hver eneste betingelse i alt hvad vi foretager os kunne vi jo ikke lave andet

    man bør læse kortbestemmelser

    ja det har du ret i , men tog for “nul gebyrer for pålydene" blev så meget klogere men 600 kr. fattigere

    #184592
    Mr RForfatter

    vbturbo hvis man indgår en fastkursaftale er handlen allerede fundet sted. Så det kan du ikke have haft en aftale om hvis dit scenarie ellers skulle passe.

    #184608
    AnonymForfatter

    TIl MR. R.

    Tag dog de skyklapper af mand!!

    Kunder finder sig sgu ikke i de vilkår de har i deres bank og bliver ikke fordi de har blind tillid.

    DE BLIVER FORDI INGEN ANDRE VIL HAVE DEM!!!!!!!!!!!!!! Og så kan man påvise at man altid har betalt sine udestående, altid har været en god kunde. Det er andre banker da ligeglade med.

    Fakta er, at det ligesom det er arbejdsgivers marked lige nu også er bankernes marked. De kan skide på folk med store lån og tjene en masse penge, fordi de ved at man ikke kan skifte bank.

    Prøv dog for søren at vågne op. Det er ikke alle der har mange tusinder stående på kontoen eller har fast ejendom!!!!!!

    Men den dag jeg arver en masse penge, så skal du se en leflen for mig. Klamt, men rigtigt.

    Jeg kan godt forstå, at det i dag ikke længere er så “på mode" at skilte med at man er ansat i en bank. Det ville jeg vist også gå stille med dørene med!

    #184610
    testForfatter

    Humm en lille kommentar til det sidste indlæg. Da jeg var ung var det go latin at ha de 20% selv. Senere var det god latin at købe uden udbetaling plus en forbrugsgæld på flere 100 tusinde oven i. De mennesker der har købt efterset sidste koncept er nu i lommerne på bankerne plus at de udgør en meget rel mulighed kr tab. Nu fokuserer der nu hos disse forurettede meget på om renten er 12 eller 16 og på bankens ansvar. Tilsvarende lidt deres eget ansvar og en plan til løsning af problemet. Og nej man kan ikke længere konvertere sine forbrugslån ind i den stigende friværdi som jeg kender en de har finasiiret sidt overforbrug de sidste 10 år med.

    Så nå vi nu kommer til næste opgangsti så husk de i lærte her, man skal ikke bringe sig i en situation hvor man er afhængi af bankerne

    #184614
    Mr RForfatter

    Magkri

    Jeg ved ikke hvad du taler om. Er det en besvarelse på hvad ?

    #184616
    AnonymForfatter

    Til MR.R

    Det er en konstatering.

    Nu har jeg været herinde i nogle dage og jeg ser bare så tit, at du skriver, folk bare kan forlade banken, hvis de ikke kan li duften i bageriet.

    SÅ min kommentar var et svar på det!!!

    #184618
    AnonymForfatter

    TIL General P.

    Der er mange der læser dine indlæg og jeg deler til fulde dit syn på Danske Bank og det er noget der bliver diskuteret ved familiebordet.

    Jeg opfordrer alle DB kunder til at klage over de prisstigninger, som de bliver præsenteret for og jeg kan oplyse, at jeg sender et anbefalet brev til Ejvind Kolding, hvor han kan læse om, hvor absurd det er at være kunde i DB.

    #184620
    AnonymForfatter

    Og så må vi håbe, det har bare en lille betydning!

Viser 15 indlæg - 136 til 150 (af 256 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.