Vestjysk Bank og Århus Lokalbank

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92665
    AnonymForfatter

    Har fået et (luksus)problem. Har penge (kr. 750.000,00) bundet i såvel Vestjysk Bank som i Århus Lokalbank. Et problem, når de fusionerer sidst i næste måned, så mangler der dækning for kr. 750.000,00, hvis banken går ned. Hvordan er jura i denne forbindelse? Kan man forlange indskud hævet i utide, da der jo er opstået en ny situation. . . det havde jeg da ikke mulighed for at forudse

    #178856
    HalliHalloForfatter

    Du kan altid få dine penge udbetalt mod at betale dekort.

    Gør dog det, så er du på den sikre side, da General Prier ikke mener at den nye bank vil overleve.

    Samme spørgsmål blev også stillet da Max Bank blev købt af Sparekassen Sjælland, så prøv evt også at se i gamle svar.

    #178862
    PD 99Forfatter
    #178864
    PD 99Forfatter

    Prøver igen – Mybankers debatsystem kan åbenbart stadig ikke håndtere anførselstegn.

    Gælder påstanden om ‘ALTID’ også hvis det er aftaleindlån…?

    #178870
    JydenForfatter

    Det tror jeg ikke du skal regne med. Ofte er der en pasus om at der ikke kan ændres i aftalen eller disponeres over pengene i den aftalte periode.

    #178910
    ArnieForfatter

    Grib dog telefon og ring til en af bankerne eller begge.

    De ved jo hvordan pengene er bundet og kan sige dig hvordan du sikrer dem eller flytte dem.

    Det er da et meget relevant spørgsmål og de vil da gøre meget for at hjælpe hvis det skulle være et problem.

    #178916
    AnonymForfatter

    Jeg er i samme situation, mener at der i en sådanne situation må gælde almindelig aftaleret, og at man derfor vil kunne påråbe sig bristede forudsætninger.

    Jeg har skrevet ovenstående til både Aarhus Lokalbank og Vestjyske, har fået svar at man har bragt spørgsmålet videre, så hører nok noget.

    Agter at få pengeinstitutankenævnet til at vurdere spørgsmålet hvis ikke banken af sig selv kommer op men en omkostningsfri løsning

    #178922
    AnonymForfatter

    Jeg har kontaktet banken, men har ikke fået svar.

    #178924
    ArnieForfatter

    Bankerne er jo ikke fusioneret endnu – det skal aktionærene først godkende så indtil det er sket burde der ikke være problemmer med garani.

    Men forstår godt din bekymring og fint at du gør opmærksom på problemmet som andre måske ikke har tænkt over.

    Grunden til du ikke har fået svar er vel at bankerne skal undersøge sagen – de vil selvfølgelig gerne beholde dig som kunde da indlån jo er meget kærkommne. Så både for din skyld og deres egen vil de være 100% sikre.

    #178962
    JydenForfatter

    Ifølge Jyllands Posten idag vil bankerne udvise konduite med de kunder der kommer over 750.000 kr. i

    #178964
    AnonymForfatter

    Korrekt, har fået svar fra begge banker, indestående over grænsen for garantifondens dækning kan hæves uden dekort i periode 22 marts til 4 april

    #178966
    AnonymForfatter

    Nogen status på hvor hurtigt fusionen gennemføres?

    #178976
    HalliHalloForfatter

    Mon dog ikke det sker i forbindelse med afholdelse af generalforsamlingerne sidst i marts måned. Ellers ved jeg det ikke.

    Læste god artiklen og det oplystes, at kun godt 50 velhavere havde Susses problem, og at disse ville kunne hæve beløbene i en kortere periode, og det må være den en spørger har fået oplyst ved sin henvendelse.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.