lån trods rki

Viser 15 indlæg - 151 til 165 (af 263 i alt)
  • Indlæg
  • #117974
    MichaelForfatter

    9,5% ???!!!!!

    Tak for kaffe. Du betaler det dobbelte af markedsrenten. Hvis du synes det er en god forretning er det vist på tide med et VUC-kursus i matematik.

    Eller sagt på en anden måde: Med et almindelig realkreditlån kunne du bo i et dobbelt så dyrt hus for de samme penge, men ok: En RKI-registrering sætter selvfølgelig en effektiv stopper for det.

    Og hvordan mon dine indfrielsesvilkår så er??

    #117996
    kve2401Forfatter

    michal…. prøv at se med andre øjne på det og tag så et kursus selv… ja jeg betaler 9,5% hvor jeg kan trække halvdelen fra i skat…. det næste er jeg vil heller gi 5500kr om mån bruto for mine 110kvm ind 7000kr for de samme kvm hvis jeg skulle ha lejet det, så kan det sku da være lige meget at betale det mere i rente og så er huset “midt" og jeg kan gøre hvad jeg vil, det kunne jeg ikke hvis jeg hade lejet og jeg kunne heller ikke trække renten fra.
    ang indfrielsen så ligger den på 102% så 2% mere ind hvad jeg skylder men hvorfor indfri det, jeg kommer ikke ud af rki de næste 50 år, for bankerne er jo snu nok til at de kun sætter et skylderne i af gangen….

    min historie med starten af rki var en kone som skred med en anden og “glemte" vi hade et hus der skulle betalles samt andre regninger.
    og da jeg kom tilskade lige efter og ikke kunne arbejde i nogle måneder kunne jeg ikke betale det selv… så ikke alle er selv skyld i de står der….

    #118002
    MichaelForfatter

    Skatteværdien er kun knap 1/3 og ikke 50%. Det er meget længe siden det var tilfældet. Det er muligt du synes 9,5% er et godt tilbud, men jeg ser sådan på det: For et lån på 1 mill koster det ekstra ca. 3000 om måneden EFTER skat ifht. et almindeligt realkreditlån.

    Men “Finanseksperten" er da sikkert glad for de ekstra penge…

    #118004
    kve2401Forfatter

    hm du ved ikke så meget om det kan jeg høre finans experten formidler lånet til dansk pante brevs børs og ja de tjener lidt på det men ikke 3000kr

    #118010
    MichaelForfatter

    Fakta for et lån til 1 mill:

    Alm. realkreditlån til 5% = 50.000 om året i rente

    “Finansekspertens ågerlån ApS" til 9,5% = 95.000 om året i rente

    Forskel = 45.000 kr.
    Efter skat (1/3) = 30.000 kr.

    Forskel pr. måned efter skat: 2500 kr.

    Ok, det var så ikke 3000 som jeg skrev som slag på tasken, men 2500. Det ændrer dog ikke en dyt på min konklusion.

    Og så har vi ikke engang nævnt hvilken kurs du optog lånet til. Skal vi gætte på 90?

    #118014
    kve2401Forfatter

    til kurs 98….. og kan du sige mig forskælden på 7000kr i leje og 7000kr som ejer

    #118016
    MichaelForfatter

    Du glemmer lige at regne nogle ting med som ejer man ikke behøver spekulere på som lejer:

    1) Ejendomsskat
    2) Ejendomsværdiskat
    3) Fællesudgifter (hvis det er en lejlighed)
    4) Vedligeholdelse

    og i det nuværende marked: Risiko for værditab. Noget andet du ikke lige tænker på er fogedrettens mulighed for at gøre udlæg i din ejendom såfremt værdien skulle stige og du får friværdi. Eller sagt med andre ord: De kan tvinge dig til at sælge lejligheden og gå fra hus og hjem. Er det virkelig attraktivt??

    #118018
    AnonymForfatter

    Skal vi nu ikke lige bevare den gode tone 🙂

    Der er jo ikke nogen af de anførte risici som er forkerte, men med til billedet hører jo også:
    – Rentefradragsretten, som lejere ikke har.
    – Værdistigninger der på den lange bane følger lønudviklingen og således er med til at “afdrage huset" i reale termer.
    – Friheden til at kunne indrette sig frit
    – At man ikke mister 10-20.000 i depositum når man flytter, og man ikke risikerer at skulle flytte grundet forhold man ikke selv er herre over.
    – Muligheden for at kunne få billigere lån fordi man kan tage sikkerhed i boligen.
    – At man ikke er tvunget til at købe dyrt kabeltv gennem boligforeningen.

    etc.

    #118064
    kve2401Forfatter

    ja nu må jeg smile lidt tak G.P for de fine ord…
    til michal jeg har selvfølgelig ikke huset ståene i midt navn men i min kones men gælden i vores bække navne og har en fri værdi på ca 200.000kr og ja hun kan smide mig i morgen også har jeg kun gælden men jeg kan også blive køret over for rødt.

    #118066
    MichaelForfatter

    Hvis din kone har friværdi og gæld, så er det kun et spørgsmål om tid inden fogedretten gør udlæg i ejendommen.

    #118098
    kve2401Forfatter

    michal der er vist noget du ikke ved,,,,, når et hus står i kones navn kan de ikke røre friværedien eller huset de kan ingen gang gøre udlæg i det:-) du er så god til at regen prøv at regne ud hvor mange huse der er i dk og hvor mange “dårlige" betaler der er…. hvis ikke de kunne “eje" så skulle vi ha to huse vær eller mer men du kan jo regne på det….. så har du også lidt at lave.

    #118106
    AnonymForfatter

    Jeg syntes at disse debatter altid løber ud i sandet og jeg begriber det ikke. Det er da meget “sjovt" at følge med, og jeg er enig i en del af argumenterne, både fra RKI registrede og andre debattører, men en ting som falder mig for brystet er folks “interesse" i at belære og moralprædike..

    Man kan ikke redde alle folk fra deres gæld, trods gode og velmenende/velargumenterede råd.

    En anden ting der falder mig for brystet er at halvdelen siger man godt kan, men til urimelige renter, men nævner ikke HVOR(nogen gør ikke), andre siger man ikke kan…?

    Hvorfor ikke bare give folk svaret på det de spørger om, i stedet for at prædike for dem? Hvis I kan sige man kan låne steder, uden friværdi og trods RKI, må I da også kunne nævne stederne? Så slipper man måske for en afsporet debat?

    #118120
    AnonymForfatter

    Kan dog give alle RKI eller DebitorRegistret, registrerede denne håndskrækning, som virker, i og med min bror har gjort det, og jeg har en veninde som arbejder hos en inkasso.

    Det I gør er at I skriver et brev til hver af dem som har registreret Jer i rki plus dr.

    I brevet skriver I at I ikke er enige i gældens størrelse. Disse breve sender I anbefalet til dem der har fået Jer i rki og dr. Inden I sender dem tager I dog lige kopi af dem både til Jer selv og til rki og dr.

    Så længe I er uenige med dem der har fået Jer registreret må I nemlig ikke stå registreret og så skal de slette Jer og dette giver Jer mulighed for ganske kortvarigt at kunne gå til en bank eller lignende og låne beløbet og betale dem ud I skylder penge. Nu kan det være svært for Jer at vide hvornår de så har slettet Jeres registreringer og hvornår I så skal skynde Jer i banken og få det ordnet men dette kan I enten få oplyst ved at ringe til rki og dr efter I har sendt brevene.

    Det er selvfølgeligt en kort frist men hvis I bruger den som tiltænkt til at låne pengene i banken og betale dem ud så sker der ikke noget, men betaler I dem ikke ud ryger I selvfølgelig i retten og bliver registreret igen.

    Jeg vil tro der går nogle dage fra de har modtaget det til I er slettet og så har I nok max en uge til I står der igen vil jeg tro men muligvis længere tid. Men den dag I er slettet er det bare om at komme afsted og få det på plads så de ikke når at hive Jer i retten.

    #118138
    AnonymForfatter

    Hej

    Det er ikke rigtigt, at der ikke kan røres ved huset eller friværdien. Hvis kreditor kan påvise, at der er tale om kreditorly (konen kan f.eks. ikke betale huslejen alene, eller fordi manden reelt har købt huset og har ladet konens navn står på skødet), så kan der gøres udlæg. Men bevisbyrden kan være tung af løfte. Der er også omstødelsesregler i konkursloven, så en “næsten" konkursramt ikke kan nå at “overflytte" sine sikkerhedsværdier til anden side – og for nærtstående er omstødelsestiden faktisk ret lang.

    Med venlig hilsen
    Nuser

    #118160
    kve2401Forfatter

    hej nuser jeg kan sige de har prøvet ved mig og min kone men kan ikke røre det…. det heder sær eje men det kræver en tur til en advokat hvis man hvil være helt sikker….

Viser 15 indlæg - 151 til 165 (af 263 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.