Udenlandsk Check

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Indlæg
  • #231548
    Jette2000Forfatter

    Kender i et sted man kan tjekke om et låne dokument fra udlandet er falsk eller reelt ? Det er fra top credit finance

    #231551
    testForfatter

    Hvis nogen fra udlandet jette2000 vil lån en privat person i dk penge kan du gå ud fra at det er svindel.

    #397422
    LadifackingdaForfatter

    Hvis nogen fra udlandet, vil låne penge til en privat person i Danmark hvordan skulle de så kunne svindle dig med den information du måtte opgive i god tro. bare nysgerrig..

    #397560
    morsdrengForfatter

    Man skal være meget skeptisk når udlændinge (private eller Pengeinstitutter) tilbyder at udlåne penge til en privat person i Danmark.

    Långivers kendskab til danske forhold og sprog må formodes at være ringe eller IKKE eksisterende, hvilket gør en kreditvurdering af låntager vanskelig eller umulig. Betaler låntager ikke sin gæld, er den udenlandske långiver uden kendskab til sine inddrivelsesmuligheder i Danmark, som først kan ske, når en dansk dom har dømt dig til at betale gælden til udlændingen

    Ofte går hele ”øvelsen” ud på, at låntager skal betale diverse gebyrer til långiver i forbindelse med lånebe- handlingen og inden lånet kan udbetales. Om låntager nogen sinde får udbetalt lånebeløbet er tvivlsomt.

    Vil du låne penge hos en dansk långiver, skal du typisk oplyse dit cpr-nummer, identificere dig med billed- legitimation eller MIT-ID, oplyse om din indkomst f.eks. ved fuldmagt til at långiver kan hente dine skatte- oplysninger via E-skat, dit budget m.m. Få oplysninger vil betyde en dårligere kvalitet af kreditvurdering, som långiver vil kompensere for meden højere rente.

    Du må selv afgøre, om du finder det betrykkende at en ubekendt udenlandsk långiver er i besiddelse af dit cpr. nummer, kopi af billede legitimation samt diverse oplysninger om dig. Jeg går ud fra, at du er bekendt med risikoen ved at give andre oplysninger om din PIN-koder og/eller koderne til NEM-ID eller MIT-ID.

     

     

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.