NemID Fakta

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 133 i alt)
  • Indlæg
  • #165390
    AnonymForfatter

    Til Expat-UK
    Du kan prøve at undersøge PayPal, de bruger heller ikke papkort og andet til log ind, kun almindelige koder. Har bl.a. dem selv, har ikke fået undersøgt om hvor meget der kan flyttes derover.
    Du må gerne give et feedback til mig hvis du får det undersøgt.

    Kan kun give dig ret det er ærgerligt Danske Bank skrotter e-Safekey der bruger man USB nøgle til lock-in. Hvorfor skrotte noget der virker.

    Til alle dem der har fået NemID-Bank og NemID-offentlige, så slipper de også snart for koder og pap kort.

    Når DanID bliver hacket, så behøver de kun Google deres navn, så ligger alle deres Bank/ realkreditinstitut oplysninger og skole/Skatte-oplysninger Hospital/lægejournaler, osv. ude på The Pirate Bay eller WikiLeaks.

    Dem der har bestemt og udviklet NemID, ser i mine øjne verdens realiteter gennem materet glas.
    De 500 millioner bankerne har fået for at udvikle dette er spil af penge.

    #165394
    testForfatter

    for det første er sikkerheden noget der ikke er konstant. med mindre man konstant udvikler systemerne forsvinder sikkerheden. Du gør den fejl som mange andre at du glemmer de problemer der var med esafekey f.eks. ved pc ned brud og tab af nøgle filen. Så var man også uden net bank til man fik en ny midlertidig kode.

    faktum er at beslutningen om nemide er truffet. Hvilke problemer du eller dit alterego har med det har jeg svært ved at forstå.

    #165398
    AnonymForfatter

    Det er lidt modsaetningsfyldt det du siger om sikkerhed – kan du uddybe hvordan sikkerheden forsvinder ved at man konstant udvikler systemerne? Jeg vil mene det er lige omvendt – og det er vel ogsaa saadan antivirus industrien holder deres systemer ‘up to date’?

    Fejl og fejl… Jeg siger blot at jeg allerede nu har haft flere problemer med NemID end jeg nogensinde har haft med e-Safekey – og jeg siger tilmed at netop de problemer der saa har vaeret (for nogen – sikkert mange) er en af hovedaarsagerne til at Danske Bank skifter til NemID.

    Hvad mener du med ‘alterego’? Alene det at en beslutning er truffet goer den ikke mere sandfaerdig, ret eller meningsfuld – spoerg bare oppositionen paa Borgen – de er nok enige i det synspunkt.

    #165410
    testForfatter

    " med mindre man konstant udvikler systemerne forsvinder sikkerheden."
    jo netop derfor var esafekey ikke sikkernok. der har været masser af kunder der har fået deres konti tømt. nemide er udviklingen

    jeg har ingen problemer haft med nemide hverken på win 7 eller xp

    #165530
    AnonymForfatter

    Til Expat-UK
    ”På verdensplan har PayPal i dag mere end 80 millioner aktive konti og gennemførte i 2009 transaktioner til en samlet værdi af 71 mia.dollar svarende til en stigning på 19 pct. i forhold til året før.”
    Ifølge dette link: http://www.nationalbanken.dk/C1256BE2005737D3/side/Kvartalsoversigt_2010_1_kvartal/$file/kap07a.htm

    Så det er ingen lille børnehave som NemID.

    #165532
    AnonymForfatter

    Til Test
    Har du nogle links, eller artikler der kan underbygge din påstand om ” jo netop derfor var esafekey ikke sikkernok. der har været masser af kunder der har fået deres konti tømt. nemide er udviklingen”

    Jeg har selv brugt det meget. Har aldrig haft problemer, andet end, man skal huske at bruge en usb nøgle der har skrivebeskyttelse, da jeg prøvede at få virus på en netcafe på en usb nøgle, der ikke havde skrivebeskyttelse.

    #165548
    AnonymForfatter

    til GodtHumør
    Ham der kalder sig Test her deltager i mange debatter om DanID´s system.
    Man kan hurtig genkende ham. Lidt arrogant. Ingen relevant bidrag til en debat.
    Og så hans yndingsudtryk “konspirationsteori".
    Tror han har ikke læst en eneste artikel omkring sikkerheds- og/eller tekniske
    problemer ang. en hvilken som-helst IT-system, nok omkring de samfundsmæssige og
    økonomiske betingelser+problemer, der er forbundet med centrale/globale systemer.
    Han er bare frustreret over et eller andet og læsser den frustration af ved
    at deltage irrelevant i diverse fora.
    Det bedste, du kan gøre, er at ignorere hans replikker.

    #165552
    testForfatter

    Konspirationsteorier og konspirationsteoretikere er noget og noget jeg har beskæftiget mig iforbindelse med 911 debetten der kørte på dr.læst om det har jeg i bøger og på nettet.
    Nemide debatten har jeg kun deltager i her og så har jeg læst en enkelt tråd på et andet forum om nogle mac specifikke problemer. Esafkey er kun så sikker som din pc.og der er folk der har fået tømt deres konti via diverse angreb. Det har jeg læst artikler i trykte medier om og man kan sikkert også finde det på nettet. Søg og du skal finde. Med nemide flyttes en del af din kode uden for din pc og bruges kun en gang til logon. En ny men ikke umulig opgave

    #165554
    AnonymForfatter

    Til GodtHumør,
    jeg kan sagtens følge dig med dine intryk og tanker, som betegnes af
    andre som “lang smøre".
    Om en stat udvikler sig til en diktatur afhænger af flere faktorer,
    men også tilstedeværelse af en enkelt faktor bør observeres kritisk.
    En af mine venner mente til det nye påtvungne system med alle de
    uhyggelige konsekvenser og indbyggede farer – “stasi-metoder".

    Når man nu ikke kan lide sammenligninger med diktaturer, så forbliver
    dog spørgsmålet, hvorfor skal man være så dum, at man først engang
    skal lære budskabet om forskellige passwords – pga. datasikerheden –
    og pludselig glemme alt om det????
    “Diverse sikkerhedseksperter har udtalt, at man under ingen omstændigheder må bruge den samme kode til flere forskellige internet steder, hvad gør man præcis i Nem-ID (Bank, Skat, Kommune osv. samme kode)."

    Ja – og korrekt: det er et absolut berettiget spørgsmål, hvorfor bankerne ikke
    fortsat tilbyder flere slags login-metoder, når de nu i mange, mange år
    kørte parallel. Økonomisk kan det ikke være begrundet.

    Du citerer diverse steder, jeg vil gerne tilføje
    http://nejtilnemid.dk/underskriv

    Du kom iøvrigt med en interessant ord-konstruktion Nem-idioti.

    Det vrimler efterhånden med alt det der “Nem".
    Nemkonto (hvad er det for noget?), NemPost, NemID.

    Er det mening, at borger ikke skal vide, hvad han/hun har med at gøre?
    NemKonto bruges med NemId af NemIdiot.

    Antal underskrifter vokser langsomt, men konstant.

    #165562
    testForfatter

    “Når man nu ikke kan lide sammenligninger med diktaturer, så forbliver
    dog spørgsmålet, hvorfor skal man være så dum, at man først engang
    skal lære budskabet om forskellige passwords – pga. datasikerheden –
    og pludselig glemme alt om det????"

    det er netop sådan en sammenligning der gør jer til konspirationstodser.
    hvad har nemide med om et land er demokratisk eller ej at gøre? sammenligningen er forrygte. intet mindre.

    så citer du noget med sikkerheds eksperter. Jo men tror du slet ikke der har været sikkerhedseksperter med til nemide og du bruger jo netop IKKE samme login. Du bruger hvergang et login fra det kort som du har fået tilsendt.

    nå ja og så sku min person også mistænkliggøres. mon ikke jeg arbejder for nemide og mossad?

    nå ja også var de tidligere netbank systemer jo helt sikkert og havde slet ikke nogen sikkerheds-problemer

    http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1112615.ece

    ja og jeg havde garantere aldrig læst om noget som helst.

    men som sagt fordem der er interesseret i fakta er sikkerheden i nemide baseret på et nøgle kort for man indtaster en engangskode. Det er netop nemlig det. ikke idioti men ret smart faktisk

    #165564
    testForfatter
    #165566
    testForfatter
    #165568
    testForfatter
    #165572
    AnonymForfatter

    Til Test
    Jeg kan ikke lige finde noget der siger, at det er Danske Bank e-Safekey kunder der havde fået tømt deres konti. Det kan godt være du har læst noget, men så har du bare ikke forstået det du læste.

    Sparbank skriver: http://www.sparbank.dk/sparbank-privat/netbank/sikkerhed-i-netbank
    ”Det sker med jævne mellemrum, at der i medierne fortælles om indbrud i netbanker, og at problemet er stigende. Set i lyset af, at 3,3 mio. danskere ordner deres pengesager på nettet, så er det imidlertid en forsvindende lille andel (under 0,05 promille), der bliver ramt af netbankindbrud.”

    EB skriver: ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1113409.ece
    ”9,2 millioner i alt fordelt på 156 netbank-tyverier.”

    Kilde: http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1113409.ece#ixzz18Viocb1R
    Det vil sige, man bruger over 500 millioner kroner (det staten har betalt Bankerne for NemID) på at reducerer svindel på under 10 millioner om året.
    Det er logik for burhøns, at det må betragtes som en dårlig forretning.

    Dr.dk skriver: http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/04/07/145210.htm
    – Hackerangreb sker via firmaernes computere, og vi kan ikke tjekke, om små firmaer formår at holde deres computere opdaterede og sikre. Vi kan kun have ansvaret for sikkerheden hos os selv.

    Det vil sige, mange hackerangreb skyldes folk ikke gider holde deres PC opdateret. Hvis man lægger sin pung på bordet, så må man forvente den forsvinder en dag.

    #165574
    ForbrugerenForfatter

    Der er f.eks. http://www.danskebank.dk/da-dk/Erhverv/Mindre-erhverv/Netbank/Sikkerhed/Mistanke-om-misbrug/Pages/Mistanke-om-misbrug.aspx og http://lokalavisen.dk/politiet-advarer-mod-indbrud-i-din-netbank-/20081031/artikler/192327237, hvor der står “Jonas Torp understreger, at indbrud i netbanken ikke er kundens problem, men bankens problem. Danske Bank har, i lighed med de andre banker, valgt at dække de tab, som kunderne lider ved indbrud i netbank."

    Et helt anden ting er, at ingen bank stiller sig frivilligt frem og siger, at vi har haft x antal indbrud i vores netbank, hvor der blev stjålet for y mio.

    Det er så samtidig rigtig, at de fleste netbank indbrud ville være forhindret, hvis folk opdaterede softwaren på deres pc. Det kan være en stor opgave, derfor er der også lavet et program, som kan hjælpe med det. Det hedder Secunia PSI og er lavet af et dansk firma og er gratis at bruge for privat personer. Programmet kan hentes her http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

    Baggrunden for Nemid er, at bankerne vandt udbudet om, at afløse den digitale signatur. Denne blev aldrig særlig udbredt, fordi den ikke kunne bruges i bankerne, da bankerne blandt andet af konkurrencehensyn ikke ville tillade, at et system som ikke var udviklet af bankerne blev brugt til login i bankerne.

    Personlig havde jeg foretrukket, at man kunne fortsætte med de gamle login løsninger, da man så slap for, at skulle have denne lap pap, hvor man skal aflæse koden. Da jeg blandt andet via ovennævnte program sørger for, at holde min pc beskyttet og opdateret, så har jeg ikke samme problem som så mange andre har, med uopdateret software.

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 133 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.