NemID Fakta

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 133 i alt)
  • Indlæg
  • #166136
    AnonymForfatter

    Nej, jeg kan forsikre dig om, at “economics of scale" og “economics of scope" IKKE betyder det samme (lige som de gængse danske oversættelser, stordriftsfordele og breddefordele ikke er det samme). At blande begreberne sammen, udløser dumpekarakter!

    #166190
    AnonymForfatter

    Til Niels B
    Jeg kan kun give dig evig ret i det du skriver. Hvordan tosserne på Bogen har godkendte dette monopol, ligger helsidens fornuftens forstand. Tilmed uden folkelig debat, om befolkningen ville have dette misfoster.

    Så udtaler centerleder Palle H. Sørensen:
    Hos IT- og Telestyrelsen anser centerleder Palle H. Sørensen, som er ansvarlig for NemID-projektet, udrulningstempoet for at være »meget tilfredsstillende.«

    »Det går strygende. Særligt i forhold til den gamle Digitale Signatur, som det tog os syv år at få udbredt til 1,4 millioner. Det interessante er jo, at den brede befolkning har taget det til sig, og at løsningen er blevet brugt mere end 65 millioner gange, siden vi gik i luften,« siger Palle H. Sørensen.

    Tumpen fra IT- og Telestyrelsen centerleder Palle H. Sørensen udtaler, at det går »meget tilfredsstillende.« Det er et tvangsprodukt, hvor der intet valg eller alternativ er, andet end at framelde det. Hvad havde den imbecile tumpe forstillet sig, når det er et tvangsprodukt?
    Hvor finder Staten den slags tumper henne?

    Så udtaler Michael Juul Rugaard fra DanID:
    ”Men det er kun 2,2 millioner danskere, der har valgt at tage nøglekortsløsningen i brug. Det lave antal aktiverede bør dog ikke tages som udtryk for danskernes holdning til NemID.”
    Nå ikke!

    Han udtaler videre:
    Danskernes udbredte digitale træghed gør det nødvendigt at tage skrappe metoder i brug for at få den nye løsning udbredt.

    »Langt de fleste modtager NemID via deres banker, og de skal selv sørge for at tage løsningen i brug. For en dels vedkommende kan det sagtens være, at det først sker, når banken prikker dem på skulderen,« siger Michael Juul Rugaard.

    Monopol tumpen Michael Juul Rugaard fra DanID mener altså, folk skal bare bankes i hovedet med NemID, så kan de lære det. Det minder en om, da landet var besat af støvletrampende mænd i sorte læderfrakker.
    http://www.dinepenge.dk/bank/nu-bliver-du-snart-tvunget-til-nemid
    http://www.dinepenge.dk/bank/snart-kan-du-slippe-nemid-papkortet
    Husk at læse folks kommentarer!

    Man kan undres over, der endnu ikke er nogen i EU, der har regeret på dette monopol. De springer op om Microsoft, Google og andre der ikke må få monopol på en ydelse. DanID/NemID er ganske givet en overtrædelse af EU lovgivning om monopol dannelse!

    #166192
    AnonymForfatter

    Til General Prier
    Wikipedia skriver: Economies of scope are conceptually similar to economies of scale.
    Lader lige den stå der.

    #166202
    AnonymForfatter

    Jeg er tilfaeldigvis oekonom og kan garantere dig for at Economies of Scale and Economies of Scope IKKE er det samme. Husk paa at WikiPedia er skrevet af dem der gider – det er langt fra alt paa det site der er helt i overensstemmelse med sandheden/virkeligheden.

    #166280
    HJLForfatter

    Wikipedia står det vel ikke helt så galt til med det er nok snarrer googeltranslate der har snydt Godthumør.

    conceptually betyder begrebsmæssigt og resten af forklaringen oversættes således:

    Stordriftsfordele er begrebsmæssigt svarer til stordriftsfordele. Der henviser til »stordriftsfordele«for en virksomhed primært refererer til en reduktion i de gennemsnitlige omkostninger (cost per enhed) i forbindelse med at øge omfanget af produktionen for en enkelt varetype, “stordriftsfordele"refererer til at sænke gennemsnitlige omkostning for en virksomhed med produktion af to eller flere produkter. Udtrykket og konceptudvikling skyldes Panzar og Willig (1977, 1981

    I må selv googeltranslate teksten for at finde udaf hvad som er hvad.

    Stordriftsfordele er nu engang det samme som stordriftsfordele 🙂

    De beror blot i forskellige tiltag i produktionen.

    Den en stordriftsfordel går på antallet af 1 produkt.
    Den anden stordriftsfordel går på antallet af produkter i samme virksomhed.

    #166292
    AnonymForfatter

    Til HJL
    Nu er der ikke noget der lige har snydt mig, andet end de tumper der har tvangsindført NemID.

    Nu skal du nok vare dig med at bruge translate.google til denne form for oversættelse.

    Wikipedia skriver:
    »Economies of scope are conceptually similar to economies of scale«.
    Hvis det skal oversættes, så bliver det til:
    Omfangsfordel er begrebsmæssige lignende stordriftsfordele

    Det jeg skriver er, at det betyder så og sige det samme.

    Wikipedia skriver ydermere, at økonomer ikke er enige om, der er nogen fordele forbundet med det.

    #166298
    testForfatter

    sikke da en tåbelig diskussion. prøv nu at læs hvad der står i wipidia i stedet for hvad de tror der står. Stordriftsfordele kan opnås på flere områder ikke kun et. Det gør ikke at allestordrifts fordele bare er de samme.

    men hvad helvede har det med nemid og din konsirationsteori at gøre. Det her er godt den mest tåbelige diskusion

    #166312
    AnonymForfatter

    “similar" betyder “lignende".

    Economies of scope are conceptually similar to economies of scale. “conceptually similar" betyder “idemæssigt ligende".

    De er derfor ikke ens, men ligner hinanden.

    #166314
    AnonymForfatter

    Til Test
    Der er noget vi kan være enig om, hvorfor spærme en tråd med ligegyldige engelske termologier.

    #166316
    AnonymForfatter

    Til whatever
    Jeg ser gerne vi stopper oversættelse sandkassen her, så tråden ikke bliver spoleret.

    #166320
    testForfatter

    tak for det gode grin. Det gav mig godt humør.

    hvad er der at spolere? At du ikke kan læse engelsk og ikke har forstand på økonomi har vi forstået 🙂

    Jeg tror også det er forstået at det gyselige nemide passer ind i den verdens om spændende konspiration der gør at Nordkorea kommer til at kontrollere alt. Hvem han så en er 🙂

    nemide fakta mig i ****n

    god weekend og sov trygt

    #166326
    AnonymForfatter

    Til Test
    Der kom jeg desværre til at tænde din lampe. Det glæder mig der skal så lidt til at more dig. Find en anden tråd at spærme. Du bidrager ikke med noget brugbart. God tur til krogen.

    #166328
    AnonymForfatter

    Nu skriver
    http://www.berlingske.dk/techogviden/nemid-er-svaerid
    Det der skulle være så ”nemt” men volder folk store kvaler. Gud hvor må NemID være smart!

    Jeg læst på et andet fora, at i Tyskland havde de et ligene NemID for 15 år siden, det hed »Pin & Tan« !

    Staten har så betalt bankerne 500 millioner for en kopi af et skrottet tysk NemID!

    Nu skriver:
    http://www.dinepenge.dk/bank/nemid-paa-vej-med-mobilbank
    En mobil telefon er nok det mest usikre elektroniske apparat der findes. Det kan undre mig at der er nogen der vil risiker at kører deres netbank fra en mobiltelefon. Mig bekendt, findes der ikke nogle brugbare virus programmer kun beta versioner, der kan beskytte en mod trojanske heste og andet der kan forhindre alle data fra mobilen stjæles.
    http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/mobil/article1480901.ece

    Ydermere lægges DanID’s snifferfil ned på mobilen, så de kan læse alle sms’er og telefonnummer, billedere, osv. hvis de vil.

    #166340
    testForfatter

    Yes og ku de ikke lige sende noget af det skuffet hen forbi kroen eller skal det først på krogen i Nordkorea på en storskala.
    Helt seriøst Godthåb drink noget øl, ta noget medicin og få dig et liv. Nå ja og så mel dig til nemid. Det virker sku helt fint

    #166342
    AnonymForfatter

    @Expat-UK

    Jeg har Danske Bank i Sverige som udenlandsk bank og i DK som hjemland. I Sverige kører Danske Bank med E-Sec og i øvrigt alternativt en nøgledims svarende til SlemID. Har de haft hensidan i mange år også før E-Sec og i øvrigt gratis. Andre banker i Sverige har kun nøgledims. Jeg så nøgledimsen første gang derovre for 8 år siden. Jeg valgte E-sec i Sverige og har stadig dette.

    Det du skal gøre er at få Danske Bank i England som hovedbankforbindelse og så i DK som udenlandsk bankforbindelse. Så får du den løsning man har i England og E-sec i DK. Danske Bank kan vist ikke køre med SlemID for udenlandskdanskere og andre med konti i DK men ikke CPR/CVR registrering i DK som fastboende.

    Det kræver altså blot at du får hovedkonto i England. Ring ind til hovedsædet og tal med udenlands afdelingen eller evt. juridisk afdeling. De er vældig skrappe. Jeg fik dem engang til at banke Svenskerne på plads. 🙂
    I øvrigt er Danske Banks IT-platform verdensomspændende.

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 133 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.