Horrible hævegebyrer i Danske Bank

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 87 i alt)
  • Indlæg
  • #157804
    JydenForfatter

    Nu er det jo Danske Bank der fastsætter priserne på giroindbetalingskort, både dem der indbetales på posthusene og i Danske Bank egne filialer.

    #157808
    JydenForfatter

    Det er selvfølgelig også derfor at Danske Bank har en billigere pris på posthusene end i egne filialer – men gider ikke have folk ind i filialerne med slige ting til behandling af bankpersonale til en kæmpe løn – derfor udlicitering til posthuse.

    #157812
    testForfatter

    tillader mig lige at spørge igen da jeg vist ikke fik svar.
    1. er der tale om at man ikke længere kan få et dankort i danske bank?
    2. kan man ikke bruge mastercardet som hæve kort hos danske bank på samme vilkår som hævekortet?
    3. er mastercarded så ikke bare en ekstra mulighed?

    #157814
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig kan man stadig få et Dankort hos Danske Bank ligeosm man kan bruge sit Mastercard Direct ligesom et almindeligt hævekort i bankens automater uden gebyr.

    Ønsker man at bruge nogle af de ekstra muligheder der ligger i et Mastercard Direct kommer man til at betale de priser som banken nu engang har fastsat for disse.

    Trådstarter er vel i bund og grund sur over at han nu har nogle ekstra muligheder, men at de ikke er gratis. Men sådan fungerer verden nu engang – vil man have mere skal man også oftest acceptere at betale mere… 🙂

    Vh. Michael
    Der ikke er ansat i Danske Bank, men hos en af de andre…

    #157822
    testForfatter

    ok tak for svaret. Ja det har du helt ret i.

    PS jeg har ikke dansekbank som primær bank og hverken jeg eller nogen i min nærmest familie er ansat i den.

    #157846
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig er jeg sur over de høje gebyrer i Danske Bank, men jeg er allermest sur over at banken tvinger mig til aftage kortet eller rettere ikke gør det frivilligt om man ønsker sådan et.

    Endvidere er jeg sur over, at man ikke kan disponere over sit indestående til enhver en tid.

    Og nu stiger gebyret nok til 15 kr., da jeg lige har læst at Danske igen er blevet fuppet for 150 millioner kr. i Sverige. En sag der ligner Stein B.-sagen

    Og selvfølgelig er jeg sur over at jeg skal fmt. skal være med til at betale dette også.

    Jeg har dog endnu ikke fået taget mig sammen til at skifte bank.

    #157878
    ahkForfatter

    Bingo! Din værste frygt, din mest paranoide tanke, er §1 i bankernes forretningsplan og for dem blot søvnig business as usual. De kloge (eller de skruppelløse) narer de mindre kloge (eller de tillidsfulde).

    #157888
    testForfatter

    at du er sur over gebyrene forstå jeg godt men hvorfor undgår du dem ikke bare med et dankort?

    #157920
    HalliHalloForfatter

    Voodoo, hvis du har mulighed for det, så søg over i Amagerbanken. Der får man en rigtig god betjening og behandling.

    Ellers er der 117 andre banker at vælge.

    Som jeg tidligere har skrevet før, så er Danske Bank simpelthen for dyr for almindelig kunder.

    Jeg ved godt at banken herinde ofte bliver lovprist til skyerne, men det er nok velhaverne, der får særfordele i banken.

    #157944
    AnonymForfatter

    Jeg kunne såmænd godt få et Dan-kort, men det er mere et princip for mig, at jeg ikke ønsker den slags betalings- og kreditkort.

    Danske Bank ville også prakke mig en 24/7 pakke på, men jeg afviste. Man kunne ikke blot vælge Visa-kortet – men skulle tage 2-3 andre kort også, hvis jeg skulle have det gratis. Ellers skulle det koste 150 kr. (Noget som vist er gratis i ret mange banker i dag).

    Alt i alt virker Danske Bank meget ufleksibel med deres produkter.

    Nej, jeg vil prøve at gå ind i Jyske Bank og få en snak med dem.

    #157950
    ahkForfatter

    Min strategi er at have et flydende engagement i diverse banker. Jeg har p.t. konti i 5 banker. Jeg surfer rundt mellem bankerne alt afhængigt af om de har et produkt som for mig er interessant. Jeg kan kun opfordre andre til at gøre noget tilsvarende, da de nuværende dårlige forhold for os kunder jo netop skyldes at folk finder sig i hvad som helst. I øvrigt har jeg kun sat mine ben i en enkelt af de 5 banker som jeg nu har et engagement med. Jeg har vist været i filialen i alt 4 eller 5 gange. Jeg har dog intet som helst tilhørsforhold til denne bank eller nogen anden. Jeg er kold som is når det kommer til banker. Skift, baby, skift – det kan ikke gå hurtigt nok! 🙂

    #157996
    HalliHalloForfatter

    Nu har PostDanmark sammen med Danske Bank skruet på gebyrerne igen, så det nu skal koste 25 kr. at foretage en indbetaling på posthuset.

    Nu er det blevet for meget for nogle politikere, så de kræver en redegørelse.

    Er spændt på om de bliver tvunget til annullere forhøjelsen igen.

    #157998
    Michael01Forfatter

    De fik lov til at hæve portoern til 8,- fra 5,50 pga at det var omkostningedn for at dele et brev ud. pga faldende mængde. Og der er kun een til at betale, det er den pågældende kunde

    Ligeledes har man sagt, at de 25,- er omkostningen pga faldende mængde, så jeg tror det ikke.

    #158000
    testForfatter

    konkurrence rådet har sidst undladt at gribe ind med den simple begrundelse at der jo ikke er tale om noget monopol. Der findes så mange andre måder at betale en regning på så dem der brokker sig over dette er i samme kategori som den der brokker sig over gratis at have fået en mastercard i stedet for et hævekort. Det bemærkes at man kan aflevere sine giro kort i banken billigere ind på posthuset og at man som danske bank kunde kan bruge sit danske bank mastercard som et hæve kort i danske bank.

    så hvad er problemet? Giro systemet er forældet og ikke noget nogen tjener penge på.

    #158016
    ahkForfatter

    Ja, og det er en interessant udvikling, for den afslører med al tydelighed at ledelsen i Postdanmark er komplet ligeglad med at virksomhedens endeligt er nært foreslående. Hvorfor? Fordi 5,50 => 8,00 må siges at betegne en stejl kurve, som kun forstærkes yderligere af samme prisstigning. Vi taler om en ond spiral, en virksomhed i selvsving, eller anderledes sagt: frit fald!

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 87 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.