Horrible hævegebyrer i Danske Bank

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 87 i alt)
  • Indlæg
  • #158342
    AnonymForfatter

    Du får samme rente af HELE indestående på Netopsparingen såfremt der står min. 40.000,-

    Og igen – det fremgår ganske tydeligt af DB’s hjemmeside!

    Og vedr. depotet: De små beløb du fabler om er sikkert gebyr ved beholdningsændring (12,50 /stk). Disse bliver faktisk meddelt i særskilt afregningsnota som banken sender til dig. Men den har du nok ligesom meget andet ikke læst…

    #158350
    thsvForfatter

    Du kan som ung få Netopsparing Ung, her er grænsen 10.000, men du skal være 18-27 år.
    Og max. indskud på 40.000 kr.

    Men godt nok nogle tunge vilkår for blot at få 1,25% i rente….

    Kan man opspare 40.000 kr, kan man nok osse binde dem i f.eks. 3 måneder til 1,75% hos FIH.

    #158382
    AnonymForfatter

    Når man har mastercard er det ikke muligt at hæve ekstra i forretningerne, kun i bankerne eller hæveautomat.

    #158406
    AnonymForfatter

    Ja, man kan ikke hæve over med et MasterCard, hvilket jeg selv har erfaret.

    Jeg ville som nævnt gerne væk fra Danske Bank, men vil overveje den endnu engang. Eller supplere med en konto i Jyske Bank.

    Hvordan fungerer det hvis jeg får en 24/7-konto? “Kører" alle de mange kort på en og samme konto? For jeg ønkser ikke miste overblikket med hele 3 konti.

    Kan jeg evt. bare klippe de 2 overflødelige kreditkort i stykker?

    #158408
    AnonymForfatter

    Ja 24/7 er en konto hvortil disse kort er tilknyttet (obligatorisk). Og ja de kort du ikke ønsker at bruge kan du klippe over – men altid godt at have et supplement til Visadankortet hvis du f.eks. er ude at rejse.

    #158418
    AnonymForfatter

    Kan man virkelig styre det hele over en konto, når der er forskellige trækningsret/lånebeløb?

    Hvis jeg klipper kortene i stykker kan jeg så alligevel trække 50.000 kr. på kontoen? Altså hvis jeg ikke bruger de kort, jeg ikke ønsker.

    #158440
    HalliHalloForfatter

    Det kan du kun efter aftale med banken.

    Iøvrigt er beløbet ikke 50.000 kr. længere. 20.000 kr. på en kassekredit. 10.000 kr. på et masterkort og 10.000 på et American-Card.

    Så her ses det også at det går tilbage for banken, og at man ikke mere tør give for store kreditter til kunderne, da banken i de sidste par år har haft meget, meget store tab på udlån.

    Så en opstramning har nok været nødvendig.

    #158476
    ForbrugerenForfatter

    Jeg vil skrive som du selv har skrevet flere gange (mere end 1) i tråden “Skifte bank til udlandet", din viden om emnet lader meget tilbage at ønske.

    Jeg har selv fornylig fået en 24/7 og der var limit på kassekredit 50.000, og den var 50.000 på MasterCard, jeg har ikke fået noget AmericanExpress efter eget ønske. De beløb du nævner er nok kun standardsatser som de har sat ned, da 50.000 i månedligt forbrug er meget højt.

    P.S. Inden nogen skriver noget om, at jeg ikke har godkendt min profil, så har jeg ikke fået en godkendelse mail, selvom jeg har bestilt flere gange.

    #158480
    AnonymForfatter

    Er du helt sikker på at jeg kan bruge limitten på de 2 kreditkort som kredit på kassekreditten? Og hæve 50.000 kr.

    Jeg syntes også der stod, at grænsen kun var 40.000 kr.

    Hvem har ret?

    #158496
    ForbrugerenForfatter

    Nej det fungere sådan, at på kreditkortet (kreditkortene) er der en særskilt grænse. Den skal så afdrages med en eller anden del hver måned, afdrager du 100 % hver måned er det gratis udover gebyrer ved kontanthævninger eller kurser ved betaling i udlandsk valuta. Kreditkortene fungerer som selvstændige konti, hvis du ser i Netbank, kan du f.eks. vælge dit MasterCard og se transaktionerne som sin egen konto. Hver måned bliver der så overført et beløb fra din 24/7 konto til kortet, så saldoen bringes ned. Overfører du 100 % hver måned, så er kortet reelt gratis for dig bortset fra ovennævnte to undtagelser. Den kassekredit du har på kontoen kører selvstændigt og du kan ikke uden videre overføre penge fra MasterCardet til din konto.

    Det er forretningerne der finansierer kortet, ved at de skal betale en vis procentsats af beløbet til MasterCard og de får første pengene efter vistnok 20 dage. For Dankort er reglerne noget bedre for forretningen, da de betaler et gebyr afhængig af hvor meget de omsætter for til PBS samt at de får pengene hurtigt.

    Man skal så opveje fordele og ulemper for forretningerne i forhold til kontant betaling. Ved kontant betaling, skal der sidder nogen efter butikken er lukket og tælle op (det er både kassemedarbejderen og banken der gør dette og banken tager selvfølgelig penge for det) samt den kraftigt forøget risiko for røveri med afledt højere selvrisiko og stigende forsikringspræmie samt ikke mindst øget sygefravær. Det vil derfor i langt de fleste tilfælde være billigere for forretningerne at modtage betaling for varerne i form af betalingskort.

    Endelig kan jeg nævne, at hvis man vil have et MasterCard som man kan hæve på uden gebyrer, skal man kigge nærmere på http://www.fdb-betalingskort.dk/. Der kan man hæve kontanter gratis i Coop’s butikker, dvs. Kvickly, Brugsen og Fakta.

    Jeg håber, at ovenstående har gjort dig lidt klogere på DanskeBanks 24/7.

    #158722
    HalliHalloForfatter

    Velkommen på debatten “Forbrugeren"!

    Du skrev:

    Jeg vil skrive som du selv har skrevet flere gange (mere end 1) i tråden “Skifte bank til udlandet", din viden om emnet lader meget tilbage at ønske

    Jeg har skrevet at man ikke kan trække mere end 20.000 kr. på den kassekredit, der hører til “24/7-pakken", uden aftale med banken.

    Er dette svar forkert?

    Selvfølgelig kan en god kunde ansøge om at få forhøjet grænserne på kassekreditten og kortene.
    I øvrigt har jeg fået oplyst, at man skal have oprettet begge kreditkortene ofr at blive 24/7-kunde, men du skriver nu at det er frivilligt, hvilket undrer mig.

    Da mange herinde er meget glade for Danske Bank er der måske en der kan ridse reglerne op, da jeg selvfølgelig kan have fået oplyst noget forkert i sin tid. Endvidere har jeg andre steder læst at man skal have oprettet 2 kreditkortkonti udover lønkontoen for at blive 24/7-kunde.

    Så “Forbrugeren", oplys mig venligst hvad du mener er utilstrækkeligt ved min tidligere besvarelse.

    På forhånd tak og god weekend!

    #158814
    ForbrugerenForfatter

    Du skrev

    I øvrigt har jeg fået oplyst, at man skal have oprettet begge kreditkortene ofr at blive 24/7-kunde, men du skriver nu at det er frivilligt, hvilket undrer mig.

    Hvis du kigger på faktaarket for 24/7 http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Daglig-oekonomi/Konti/konti-fra-18aar/Danske-24-7/Pages/Danske-24-7.aspx?tab=1, kan du se, at der står “Produkterne kan ikke ændres, når du bestiller online. Hvis du har andre ønsker til sammensætningen af produkter, skal du vælge en af vores andre lønkonti eller ringe til os på 70 123 456.". Det betyder, at du faktisk godt kan få kontoen uden American Express eller Mastercard. Så tag lige og læs bankens hjemmeside før du kommer med bombastiske udtalelser. Så jeg ved ikke hvem der har oplyst dig om, at du skal have begge kort. Det som er obligatorisk med kontoen er, at du SKAL have netbank og du SKAL være tilmeldt e-Boks.

    Når du bestiller kontoen så spørger de også, hvad man ønsker af kredit. Så det er kun, hvis du instisterer på, at bestille på nettet, at du skal have MasterCard og American Express og kassekreditten er på 20000 kr, hvilket er standard løsningen, som skal passe til flest mulig.

    Som jeg også skrev, men som du undlod i din besvarelse “De beløb du nævner er nok kun standardsatser som de har sat ned, da 50.000 i månedligt forbrug er meget højt." og hvad jeg måske også skulle have skrevet for højt for de fleste. Det kunne jo også tænkes, at de nedsatte grænser har noget at gøre med god skik, hvilket banken startede med at arbejde på for et par siden (efter de dropper Gør det du er god til, det gør vi).

    #160052
    HalliHalloForfatter

    Til “Forbrugeren"

    Det er desværre ikke kun E-boks og Netbank, der er obligatorisk!

    Det er obligatorisk at du har en kredit knyttet til lønkontoen, og at du har mindst 1 kreditkort.

    Jeg var i banken i går, og det fremgår direkte af deres brochure, og indholdet deraf fik jeg ligeledes fik bekræftet af en af bankens medarbejdere.

    Så jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger fra “Forbrugeren"?

    For jeg håber da ikke at det er et produkt som DanskeBank har, som ingengang medarbejdere kender til bunds, hvis du har fået andre oplysninger om kontomulighederne end jeg har fået både på skrift og mundtligt.

    Hvorfor mon DanskeBank gør det produkt så svært at finde rundt i? For at så få som muligt kan få dette produkt, og dermed tjene eksra penge på kunder, der ikke undersøger markedet så godt. (går jeg ud fra eller hvad mener andre herinde?).

    #160114
    ForbrugerenForfatter

    Hvis du ikke ønsker kredit, så bare bed om at den skal være så lille som muligt. Angående kreditkortet, så klip det over, når du får det. Igen skal du regne med, at alle banker smider kreditkort i hovedet på folk, simpelthen, fordi de tjener styrtende på det i forhold til Dankortet.

    Hvis man ser på omkostningerne for butikkerne (de fysiske) ville det billigste for dem altid være, at kunderne betalte med Dankort på beløbet. Kunder som betaler kontant eller med kreditkort er meget dyrere for butikkerne end Dankort kunderne. Det er derfor, at bankerne er helt vilde med at give gratis kreditkort væk, som for 5-10 år siden let kostede 500 kr. om at året at have. Butikkerne skal derfor tænke sig meget grundigt om inden de gør alt hvad de kan for, at få lov til at overvælte det relativt lille gebyr på Dankortet til kunderne, da mange kunder, så vil gå kontant i stedet for, hvilket vil kræve, at butikken skulle ansætte mindst en ny medarbejder til den øgede arbejdsbyrde. Derudover er der den kraftigt forøget risiko for røveri, når kunderne går kontant. Grunden til at butikkerne ikke kræver gebyr for kontanthandel er, at det er ulovligt at gøre dette.

    #160116
    ForbrugerenForfatter

    Jeg glemte lige, tillykke med at du er blevet kunde i DB 😉 Er det for risikabelt, at være kunde i AmagerBanken nu?

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 87 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.