Tab af rente?

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Indlæg
  • #130404
    thsvForfatter

    Ja, det gør sønnen osse på sin Danske Ung, jeg referede bare deres standard-rente på 24/7:
    “Indlånsrenten
    Renten er variabel og angivet som nominel årlig rente. Renten er for tiden

    1,375 % for indestående til og med 25.000 kr.
    3,000 % for indestående over 25.000 kr. til og med 50.000 kr.
    4,000 % for indestående over 50.000 kr.. "

    Danske Fri kan jeg ikke umiddelbart slå op, så det produkt er nok udgået.

    Husker ihvertfald, at renten hos DB var 0,0 % og 0,25% i en periode.

    #130406
    AnonymForfatter

    I skriver op af stolper og ned af vægge om tab af rente for 1 enkelt dag. Det er da logisk at hvis man ovefører penge, så mister man et par rentedage, men for de fleste drejer det sig i reglen kun om et par 25-ører, så det er der vist ingen der bliver fattigere af.

    Og husk at jeg som aktionær får glæde af bankens indtjening, så pengene er ikke tabt, men går til et rigig godt formål nemlig til en styrkelse af aktiekursen.

    Så jeg syntes I går i lidt for små “gummi"sko……

    #130418
    AnonymForfatter

    Til thsv:

    Mit svar er vedr. lønkonto i Danske Bank, hvor bogføringsdato og rentedato er det samme!!!

    At få løn ind i EiK og bagefter overføre det til en konto i Danske Bank er jo noget helt andet. Og iøvrigt en mærkelig konstruktion – bliv dog i EiK så.

    #130420
    AnonymForfatter

    Til thsv:

    Danske Fri og Danske Privat er blevet afløst af andre kontoformer. Så vidt jeg ved Danske Ung og Danske Basis.

    #130458
    AnonymForfatter

    hele spørgsmålet om tab af rentedage er jo dybt latterlig når debattøren har sine penge stående til inferiør rente og tilmed trækker på smilebåndet over det.. hvorfor bekymrer du dig om en dag eller 2 når du grundlæggende har pengene stående et forkert sted?

    #130460
    AnonymForfatter

    >> TorbenDK

    Er det mig du mener? Føler sådan set ikke, ikke jeg har mine penge stående det forkerte sted… Bruger primært FIH hvor jeg sidder med 6,95% hvilket jeg nu synes er ganske fornuftigt. Bruger kun min konto i DB som lønkonto, så der står ikke penge deponeret. Og så synes jeg i øvrigt stadig valørdebatten er ret relevant, hvis man jævnligt flytter større beløb mellem pengeinstitutter afhængig af renteændringerne.

    #130462
    JydenForfatter

    Det er absolut en yderst relevant debat, idet det er et af de punkter pengeinstitutterne er mere lukkede om og oplysninger ikke er så synlige. Bankansatte har det med at nedtone betydningen af valørdage. Det er noget de tjener styrtende på. Tænk på vi bl.a har haft en bank – nu en del af Danske Bank – der stort set udelukkende levede af en ekstra valørdag på de penge der hele tiden cirkulerede i systemet, og deraf kunne placere et stort fast beløb i obligationer.

    #130468
    AnonymForfatter

    jeg undres over denne evige Sherlock Holmes attitude over bankerne.. indse nu at en bank er en virksomhed som alle andre der skal generere overskud til sine ejere.. hvorfor ikke granske hvor meget supermarkeder tjener på salget af plasticposer med samme iver..

    #130470
    AnonymForfatter

    Til den nøjeregnende Novice:

    Kan du anvise et eneste sted, hvor du via Netbank kan overføre penge mellem banker uden at gå glip af mindst 1 rentedag? For jeg kan ikke.

    Derimod kan jeg forslå dig at du hæver dine penge kontant og så sætte dem ind kontant i den bank du vil have dem ind i, for så mister du jo slet ingen renteindtægter, derimod skal du bare bruge din fritid på det, men til gængæld har du så måske tjent 1 kr svarende til panten på en tom ølflaske.

    Men problemet er vel at FIH-bank sikkert ikke giver deres kunder den mulighed, da de vel ikke gider have folk stående i receptionen med kontanter, som de så senere skal af med igen.

    #130472
    AnonymForfatter

    Og kom nu ikke og påstå at du regelmæssigt overfører store summer i millionklassen for det er der ingen der tror på.

    #130474
    AnonymForfatter

    Hvor lidt eller hvor meget jeg overfører synes jeg egentlig ikke, at jeg behøver stå til regnskab for – blot kan jeg slå fast, at det er i en størrelsesorden, hvor valørdagene har betydning.

    Jeg kan forstå, at enkelte herinde finder valørdebatten irrelevant. Hvis den er så uvæsentlig, så finder jeg det besynderligt, at mybanker.dk valgte at dedikere det meste af februar måneds nyhedsbrev på netop denne problematik…

    #130476
    JydenForfatter

    Det er da vist et meget dårligt “råd" du giver her, for kontantindbetaling giver typisk endnu ringere valør end overførsler.

    Jeg kan oplyse dig om at jeg har været ansat i en virksomhed hvor 1 mistet valørdag godt kunne betyde et tab på 10 – 15.000 kr. Det var sandelig noget både banken og virksomheden var interesseret i og få taklet på den bedste måde og til fordel for begge parter.

    Men iøvrigt er beløbet og de mistede renter ikke særlig interessant, men pricippet, og måden pengeinstitutterne oplyser om dette. Jeg er nødt til at gentage at der tjenes enorme summer på de beløb der cirkulerer rundt uden at give renter, og det er vel også derfor bankfolk har det med at nedtone betydningen.

    #130496
    thsvForfatter

    Jeg har ikke fået løn-overførsel til Danske Bank, siden vi oprettede lån hos Skandiabanken, men har dog benyttet min Danske Bank-konto til hobbypræget handel på QXL.
    Der er en ekstra valørdag ved overførsler fra andre pengeinstitutter, og osse på rentetilskrivninger.

    Så banken beregner rente til fredag på beløb hævet i weekenden, og betaler for overførsler først rente fra mandagen på beløb registreret om fredagen.

    Kan ihvertfald se valørdage hos Danske Bank for ydelser fra Sygeforsikring “Danmark".
    Men tilsyneladende ikke valørdag på lønindbetalinger i 2005.

    #130498
    AnonymForfatter

    Overfører man store beløb, kan det gøres uden tab af valørdage via nationalbanken. Det koster vist et gebyr på nogle hundreder.

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.