Northern Rock går nu op på 5 % på opsparing

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 50 i alt)
  • Indlæg
  • #112720
    AnonymForfatter

    Jeg giver Henrik ret

    som jeg skrev i mit tidligere indlæg så skal man nøje vurdere løbetid, krav til investering, beløbets størrelse, skat, erfaring og risiko inden man kaster sig ud i investering.

    Især løbetid er en væsenlig faktor (1 år er for kort løbetid til aktier, med mindre man er gambler/dygtig ;o))))) – og så skal man kunne have is i maven…..

    #112728
    AnonymForfatter

    Hej Henrik

    Hvilke skattesats har du brugt på renterne??? Det er kalrt at jo højere skat du betaler jo bedre kan det betale sig at investere……

    #112736
    AnonymForfatter

    Årh, en beskatning omkring godt halvdelen tilsyneladende. Nej jeg har ikke haft lommeregneren fremme. Iøvrigt er der så mange usikkerheder at decimalerne er ligegyldige, og så ved jeg ikke hvordan man regner den effektive rente ud rigtigt. Mit formål var bare at vise at obligationer ikke altid var meget bedre end bankindskud.

    #112738
    AnonymForfatter

    Den effektive rente efter skat på bankindskud er 2% hvis man betaler topskat – ikke engang nok til at dække inflationen…..

    Eksempel: En obligation har en pålydende rente på 2%, handles til kurs 98, og udløber om et år, den effektive rente er da:
    Direkte rente = 6/98 = 2,04%
    Kursgevinst = (100-98)/98 = 2,04%
    Effektiv rente = 2,04% + 2,04% = 4,08%

    #112740
    AnonymForfatter

    og der skal selvfølgelig også betales skat heraf så den effektive rente efter skat er 2,856

    #112750
    AnonymForfatter

    Hej! Håber at citatfunktionen virker!

    Men for en sikkerheds skyld; det var det med at investere i aktier og obligationer.

    Jeg har prøvet det med aktier. Dengang i 90’erne med IT-aktiernes optur – og nedtur. Tjente i løbet af et halvt år 28.000 kr. med en indsats på ca. 200.000 kr. De røg sig en en tur. Jeg endte i 0-udbytte. Og jeg var lykkelig. Havde ikke investeret i aktieforeninger. Nogle af dem tabte over 50%.

    Og så lærte jeg lektien.

    Men ærgrer mig da over, at jeg ikke for et år siden købte Vestas-aktier.

    UPS! Hører lige i tv-avisen, at nu dykker aktierne med formentlig 14%.

    Så foreløbig Rock’er jeg.

    #112884
    JydenForfatter

    Der har vel været rentestigning i både marts og nu i juni. Så Danske Bank samler jo netop sammen da de ikke forhøjede i marts, men forhøjer altså kun 0,25 %. Det tjener de vel godt 60.000.000 kr. på på årsbasis med det beløb de siger er sat ind på deres højrentekonto.

    #112886
    JydenForfatter

    Hej fk 2001.
    Jeg er først lige vedt tilbage efter nogle dage udensogns. Nu er det nok ikke dig selv der emst mangler en søgefunmktion for du skriver ikke i blinde. Men der kan faktisk gost søges lidt men ikke optimalt på http://www.mybanker.dk/soeg.html.

    Og lad os så håber vi er tilbage i det konstruktive igen, efter dit indlæg der må sætte visse ting på plads.

    #112926
    AnonymForfatter

    Hvordan kommer du frem til de 60.000.000 kr. ?

    #112938
    JydenForfatter

    Danske Bank har selv oplyst at der kom ca. 25.000.000.000 kr. ind på højrentekonto – ganskevist de fleste fra værende kunder – og 1/4 % af dette beløb bliver ca. 60.000.000 kr. efter min lommeregner, som de nu selv stryger i kassen.

    #112982
    AnonymForfatter

    Tak for indbydelsen. Det gik jo ret smertefrit da beslutningen først var truffet for både min kone og jeg. Oprettelse i Northern Rock på nettet den 7.juni
    med indsendelse af legitimation samme dag. Koder m.v. modtaget pr. brev de efterfølgende dage og idag den 13. juli står det meste af saldoen fra vore “Højrentekonti" i Danske Bank i Northern Rock til 5 %. Senere idag må jeg så ned i Danske Bank og have opgjort vores konti og have flyttet resten.
    Det er lige det med at få taget sig sammen til at flytte men en merrente på 3700 kr. er jo også en slags penge.

    #113046
    AnonymForfatter

    Du har ret. Det er det der med nullerne, jeg syntes kun det blev 6.000.000 kr. Det er godt nok strenge i Danske Bank.

    #113048
    AnonymForfatter

    He – ja det er typisk at den store får høvl. Så vidt jeg ved er den eneste der hæver med 0,5 NR…

    #113104
    AnonymForfatter

    Det er vel ikke så mærkeligt at Danske Bank “får høvl" når de ikke følger rigigt med.

    #113108
    AnonymForfatter

    hvad med alle de andre banker? Følger de med?

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 50 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.