Northern Rock går nu op på 5 % på opsparing

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 50 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #87732
    JydenForfatter

    Ifølge Jyllands Posten går Northern Rock nu op på 5 % i rente på deres opsparingskonto uden betingelser (undtagen min.5000 kr.). Danske Bank har ifølge avisen ikke tænkt sig at følge med, så de forhøjer kun med 0,25 til 4,25 på deres “højrentekonto" selvom de “snød" for forhøjelse ved sidste rentestigning. Der er altså stadig mange penge i Northern Rock, de andre kan tilsyneladende ikke følge med.

    #112610
    AnonymForfatter

    5%!

    Det lyder braaand godt.
    Næsten som i gamle dage.

    #112620
    AnonymForfatter

    Nu er det ikke kun aviserne og TV 2 finans der skriver at Northern Rock forhøjer renten til 5 %. Jeg har lige modtaget mail fra dem om min konto og fra imorgen den 7.6.2007 er renten 5 % ved årlig rentetilskrivning og 4,89 ved månedlig rentetilskrivning.

    #112622
    AnonymForfatter

    Det er da en flot rente – ingen tvivl….

    Jeg kan da bare ikke se den store nyhed i det nu hvor Nationalbanken har hævet renten. Kontoen har længe været garanteret renteudviklingen i X-antal år.

    #112624
    AnonymForfatter

    Både Northern Rock OG Danske Bank sætter rente op med 0,25 % så det er der vel ikke noget nyt ved ?

    #112634
    AnonymForfatter

    Nej det er der måske ikke noget nyt i, men nu runder renten 5% og det er da ret flot. Der er ikke nogen andre banker, der kan følge med. Det er da optur at få 5% af sine opsparede penge.

    #112636
    AnonymForfatter

    Ja, det er fint at få en god rente på sit indlån…..

    Men jeg går ud fra at når man har stort indlån så har man ingen gæld? Derfor kan man “risikere" at betale HELT OP TIL 63,2% i skat af renterne, og så er forskellen ikke så stor….. Faktisk kun 20 kroner om måneden pr. 100.000..
    Når man nu betaler skat kan man ligesågodt købe kortløbende obligationer til lav rente og få en SKATTEFRI kursgevist…..

    #112640
    AnonymForfatter

    Jeg har det lidt ligesom Jyden og Mette – man kan blive glad for lidt når man som opsparer er blevet mishandlet i mange år. Personligt havde jeg regnet med at Danske Bank havde forhøjet med 0,5 % da de ikke hævede sidste gang der var renteforhøjelse, men sagde at de samlede sammen.
    Hvis jeg kikker tilbage til februar, da oprettede jeg en højrente konto i Danske Bank til 4 %. Så kom Northern Rock med en konto til 4,25 %. – en forskel på 0,25 %. Nu er der gået 4 måneder og nu hedder Northern Rock 5 % og Danske Bank 4,25 % altså en forskel på 0,75 %. Det får mig da til at gøre mine overvejelser om en flytning til Northern Rock.

    #112642
    Lars K.Forfatter

    Ja, Anonym – kom da over til os andre.
    Det er her det drypper på degnen 🙂

    #112644
    AnonymForfatter

    øhhhh, og hvorfor hævede Northern Rock på indlån? grundet konkurrencen – det holder jo ikke at NR har samme sats som “den dårlige dyre bank". I øvrigt kan banken ikke “samle sammen" med flere rentestigninger når kontoen har eksisteret i én rentestigning.

    I øvrigt tror jeg ikke at filialbanker ønsker at konkurrere med NR……

    Men jeg gentager gerne at man ikke skal have penge stående kontant – medmindre at man skal bruge dem indenfor kort tid…..

    #112646
    AnonymForfatter

    Når man ikke skal have pengene stående kontant, hvad skal man så?Kan vi ikke få en nærmere uddybning og (teknisk) udregning?

    Hvilken type korte obligationer mener Du, og er de sammenlignlige m.h.t. risiko mv?

    Hvad er tidshorisonten med en sådan strategi, hvor hurtigt kan man få sine penge frigjort, uden at give køb på den forventede forrentning?

    #112648
    AnonymForfatter

    Det var et rigtigt godt spørgsmål!
    1.januar 2007 konverterede jeg mit realkreditlån fra F1 til F5 og betaler nu og de næste fire år knap 4,2% i rente og 0,3% i bidrag. Samtidigt henter jeg 5% i rente på mit indlån i Northern Rock, så jeg tjener på at låne penge – helt risikofrit.
    Det er svært og forbundet med risiko at hente en højere rente ved at investere i obligationer. Og aktiemarkedet skal man vist holde sig langt borte fra for tiden, for kurserne suser op og ned. Så jeg venter spændt på at høre andre forslag til en bedre forrentning.

    #112660
    AnonymForfatter

    Kontakt Jeres banker og de vil give jer råd…..

    Det er selvfølgelig et problem hvis man bruger netbanker…..

    #112662
    AnonymForfatter

    Banker giver ikke råd. De forsøger at sælge og proppe noget ned i halsen på folk som de nu kører kampagne for på det pågældende tidspunkt.
    Derfor bruger jeg netbanker og søger råd andetsteds der er uvildig

    #112664
    AnonymForfatter

    Så søg råd andetsteds og placer dine penge istedet for at have dem stående kontant.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 50 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.