må man bare lukke dankort

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 49 i alt)
  • Indlæg
  • #109138
    AnonymForfatter

    Ja, det har banken ret til. Og det har dankort-holderen tiltrådt ved oprettelse af dankort.

    Sådan er det – og så kan man sætte sig ned og lave sine egne regler så meget man vil.

    Uanset om der både i 2004 og 2006 er nogen der så alligevel mener at det ikke kan være rigtigt, så har Michael besvaret tingene udemærket tilbage i 21. september 2004 kl 12:57

    #109140
    AnonymForfatter

    Det er vel ikke et spørgsmål om at lave sine egne regler, men om at skabe en debat om bankers ret til at lave deres egne regler.

    #109152
    AnonymForfatter

    Igen: Ja, det har bankerne ret til.

    I udgangspunktet er det danske samfund skruet sammen på den måde at du må gøre hvad du vil. Og bankerne må. De må også sætte fjollede og urimelige regler. Og du må skifte bank – endog uden begrundelse. Der er kun en lille del af deres forretningsførelse hvor der er sat grænser. Fx må de ikke nægte dig en lønkonto uden en god konkret begrundelse. Men der er ingen grænser for hvor tæt de må efterleve den regel som ALLE banker har: Overtræk på en konto kun hvis det er accepteret på forhånd.

    Begrebet ‘Mine penge’ kontra ‘Bankens penge’ er noget der er ‘opfundet’ i denne tråd – ikke noget banken regner med.

    Men om det er professionelt at gøre, det er en anden sag.

    PS: Undskyld dette indlæg. Jeg har ikke sagt noget som ikke har været sagt før.

    #109312
    AnonymForfatter

    Hvilken bank har du??

    Min bank er også nogen svin med og spærre mit kort, så vil godt have en ordentlig bank..

    #109316
    AnonymForfatter

    Hvis du vil være helt sikker på at du flytter til en bank, der ikke opfører sig som svin, så må du hellere aftale det på forhånd. Husk at KRÆVE: “Og så skal I sgu bare vide, at jeg finder mig ikke i sådan noget svineri som at I spærrer mit dankort. I har sgu penge nok, og det er MIG der bestemmer hvornår jeg ikke gider bruge flere af dem, og ikke jer".

    Så skal du se – så skal I nok få et langt og lykkeligt samarbejde.

    #110152
    AnonymForfatter

    Har prøvet det samme hos Nordea – og jeg havde aldrig trukket over tidligere. Så ringede en flabet rådgiver jeg ikke vidste hvem var og sagde vi havde et lille mellemværende. Jeg tjekkede på netbank – det drejede sig om overtræk på -93,50kr og det skal tilføjes jeg ellers har GOD styr på min økonomi, samt god opsparing på anden konto.
    Han spærrede kortet, og jeg skiftede bank!! Idag har jeg SparTrelleborg, Århus afd., og her får man god behandling!!

    #110168
    AnonymForfatter

    Indimellem er det rystende hvad de banker foretager sig. Min arbejdsgiver – Post Danmark – fik ved en fejl ikke sat løn ind den sidste i måneden, hvilket betød at BG bank afviste betalinger fra mig på ca. 4000 kr. Fuldstændig mangel på flexibilitet.

    #110176
    AnonymForfatter

    Jeg finder det helt OK.

    Hvis din arbejdsgiver havde været fleksible, så hvade de naturligvis orienteret dig på forhånd (eller du opdagede det selv på dagen for lønudbetalingen at den manglede), og så kunne en henvendelse fra din arbejdsgiver til banken nok have reddet situationen.

    Når aftalen med banken lyder, at der ikke må ske overtræk, så forstår jeg ikke at man kan forarges over at de retter sig efter det aftalte.

    #110180
    AnonymForfatter

    Jeg havde fat i bankens “kundecenter" 2 gange den dag lønnen manglede og man kunne ikke finde ud af hvad der var sket for man havde også en server der var gået ned. Det drejede sigf trods alt om lønnen til vel ca. 15000 mennesker, hvoraf de fleste havde konto i BG bank og som vist også er arbejdsgivers bankforbindelse. Bagefter havde begge parter travt med at vaske hænder.

    #110458
    AnonymForfatter

    hej jeg har også fået lukket mit kort uden vasel det var bare pinligt da det var midt i stor indkøb i føtex overtrækket var på 4000 i dec mrd.. jeg gik til banken og der var ikke noget at komme efter der,, selvom jeg kunne fortælle der gik rigtig mange penge ind i jan. kortet ville blive åbent når de penge stod der.. jeg har ellers en god bank

    #110466
    AnonymForfatter

    Men under alle omstændigheder, så er man jo selv skyldig. Nu efter jeg er flyttet til Norge, skulle man bare vide hvor nemt det er at overtrække i DK. I Norge tager de næsten ikke kreditkort ret mange steder, hvilket jeg synes er en god ide. Så kan man ikke bare rende og “overforbruge". Har man brug for at trække over, så er det vel ikke meget forlangt at man kontakter banken først. Man låner jo heller ikke naboens bil uden at spørge om lov først.

    #110472
    MichaelForfatter

    Jeg forstår heller ikke hvorfor folk bliver ved med at skælde deres bank ud, når de jo dybest set selv bærer skylden?! Hvis man har behov for overtræk, så kan man da kontakte banken først eller bestille en lønkonto med kredit (typisk 10-20.000 kr.) Så skulle det problem da være løst én gang for alle.

    Hvis man overtrækker sin konto uden aftale, så bryder man den aftale man selv har indgået med banken og så er det pr. definition OK, at banken lukker kortet – uanset hvor mange penge der går ind i morgen og uanset at man har været kunde i 20 år. Ville det også være iorden hvis vores arbejdsgivere tilbageholder 5-10% af lønnen i nogle dage fordi firmaet lige mangler lidt penge til nogle regninger? Næppe – så stop klynkeriet.

    #110480
    AnonymForfatter

    ENIG!!

    #111004
    Lasse (4)Forfatter

    Det er utroligt man kan komme sådan op og køre…

    Jeg har selv skiftet banker et par gange – det er som så meget andet,. man skal lede efter den rigtige service. I dagens DK skal man ikk nøjes med den bank man har været i i 20 år, bare fordi man kender rådgiveren.
    Man skal da finde det bedste tilbud og den bedste servcice og kundepleje.

    I dag er jeg helt tilfreds – har Amagerbanken, og med en mail, en opringning eller personlig kontak og der har endnu ikk været et problem som ikk kunne løses.
    De er fleksible og til at snakke med.

    Så til alle som brokker sig – kig efter det rigtige tilbud og den rigtige bank – Man skal IKKE lade sig nøjes.

    #111528
    AnonymForfatter

    Folk er så emsige når banken spærrer dankort eller “brokker" sig. gir dig helt ret, hvorfor kan man ikke ringe inden man trækker over. Mange danskere er så forkælet og vant til at overtrække som om de havde masser af penge den efterfølgende måned (det har de aldrig.)Er I klar over man betaler måske 25% i overtræksrente, det sgu da også dumt.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 49 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.