Bankskifte fra Nordea

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • KerneForfatter
    Indlæg
  • #90435
    KerneForfatter

    Til Alle,

    Vil blot give min mening til kende om den dårlige service og behandling fra Nordea’s side.

    Grundet rabatter på forsikringer gennem ny bank, valgte jeg at skifte Bank fra Nordea til en lokal bank i Sønderjylland. Men har også været meget utilfreds med den service banken på det seneste, den som de ikke har leveret..

    Jeg troede alt foregik automatisk. En overførselsanmodning blev allerede sendt den 5. oktober fra min nye bank, og iflg. normalen skulle skiftet allerede have været gennemført efter maks. 14 dage.

    MEN: Her ca. 14 dage efter er intet sket. Den lille Nordea Filial i Kjellerup begrunder det med, at man jo har haft ‘Efterårsferie’…. Skole-EFTERÅRSFERIE.. Men den var jo sidste uge – og anmodningen blev allerede sendt ugen inden efteråsferien…

    DVS at jeg nu står uden adgang til mine aktier i depotet, ingen adgang til kontanter etc. så ingen penge til at klare de normale månedlige udgifter.. Men det er Nordea jo ligeglad med – det må jeg ordne med den nye Bank….

    MEN det er jo ikke den nye bank, som har været sløje, derimod Nordea…. Så for mit vedkommende – ALDRIG MERE NORDEA!!!

    #146444
    AnonymForfatter

    Du kunne evt. kontakte Nordea`s hovedkontor. Såvidt jeg ved – kan du tale med en rådgiver hele dage og om aftenen.

    #146446
    AnonymForfatter

    Jeg kender flere, som er kunder i Nordea.

    Nordea er en fremragende og professionel bank. Man ser meget sjældent Nordea i møj-sager som Scandinotes og Jyske Bank Hedging. Nordea har styr på tingene.

    Derudover ligger Nordea helt klart blandt landets billigste banker for de fleste kunder. Hvis man kan opnå status som Fordel+ kunde, hvilket stort set alle husejere kan, så er Nordeas priser faktisk ganske konkurredygtige.

    #146464
    JydenForfatter

    Nu vokser træerne jo ikke ind i himlen. Her i familien har vi i den forløbne uge fået brev fra Nordea om at de har lavet fejl i indberetningen til Skat for 2008, og at der derfor vil komme en ny skatteopgørelse med efterindbetaling af skat. Det virker ikke prof at et af de største pengeinstitutter ikke har styr på sådan noget.

    #146466
    AnonymForfatter

    Folk er gennemgående nogle forfærdelige brokhovder.

    Selvfølgelig sker der fejl af og til i alle banker. I enkelte tilfælde sker der også alvorlige fejl.

    Det afgørende er dog hvor tit der sker fejl.

    Hvor mange fejl har Sparekassen Kronjylland fx pr 10.000 kunder i forhold til de fejl Nordea har pr. 10.000 kunder.

    Jeg er ret sikker på, at de store banker er mere professionelle end de mindre. Det viser afgørelserne jo også ved pengeinstitutankenævnet.

    Når Nordea har 20% af privatkunderne i Danmark, mens Sparekassen Kronjylland kun har knap 0,5% af kunderne i Danmark, jammen så skal Nordea jo have over 40 gange så mange tabte klagesager som Sparekassen Kronjylland, før Nordea kan siges at være dårligere.

    #146468
    AnonymForfatter

    Nu er det jo ikke Nordea, men dig selv, der har ansvaret for at kontrollere, om din selvangivelse er rigtig.

    #146472
    thsvForfatter

    Og du laver aldrig fejl, vel?!

    Lær dog at tilgive andres fejl, det er såmænd osse kun mennesker.

    #146480
    KerneForfatter

    til tsvh.

    Det er jo ingen fejl, de begår – de ønsker jo helt klart at have pengene i deres bank længst muligt.
    Så jeg vil hellere kalde det chikane – Generelt synes jeg, at det er en forkert praksis med hensyn til kunder med aktiebeholdinger i depoter – de tvinger jo nærmest kunder til at sælge ud af deres beholdning inden et bankskifte.
    For hvis optimismen forsvinder ud af markedet vil man ikke have mulighed for at reagere – med riscici for store tab tilfølge..

    Jeg har nu henvendt mig personligt til en anden afdeling af Nordea – her en helt anden vejledning – og jeg kunne uden problemer overføre 150K DKK til min nye bank. Så forstår ikke hvorfor min lokale filial i første omgang ved tlf henvendelse er så afvisende – og i telefonen nævner at jeg ikke kan gøre noget..

    Jeg forstår ikke hvorfor at den lokale Nordea filial ikke vælger at starte overførselsprocessen op langt tidligere – men venter indtil at de har en sur kunde i røret den 20. oktober, de havde modtaget begæringen allerede den 6. oktober..

    Og nu går det så yderligere 2-3 uger inden jeg har alm adgang til min aktiebeholding – dem som jeg ikke valgte at sælge ud af….

    Når det er sagt, så vil jeg også medgive, at træerne ikke gror ind i himlen – prismæssigt set har jeg ikke noget ‘at brokke mig over’, deres online investering virker meget godt, handelsgebyr min. 29 DKK og godt handelssystem.

    Men jeg synes stadigt at det er forkert af den/de enkelte Nordea-rådgivere, at trække et bankskifte i langdrag.. Og det er jeg desværre vidende om, at dette har Nordea ry for, når man hører sig lidt omkring.

    #146484
    AnonymForfatter

    Er lige strøget fra Danske bank til Nordea pga huskøb – Jubii
    Danske bank sad på vores penge en hel måned efter Nordea havde anmodet om overførsel af vores midler samt lukning af kontierne ..

    #146486
    AnonymForfatter

    Den omtalte fejl er jeg bange for er mere reglen end undtagelsen i alle danske banker!

    Hvorfor skulle banken dog også opprioritere flytning af snart forhenværende kunder fremfor ekspedition af nye lånesager m.v.

    Men spørgeren kan jo indbringe sagen for pengeinstitutankenævnet hvis der kan dokumenteres et urimmeligt tab som følge af langsommelig sagsbehandling.

    #146496
    AnonymForfatter

    Efter min mening, er det da din nye bank, der yder dårlig service. Jeg har også oplevet at overførsel fra anden bank til Nordea tog ca. 1 måned før den er færdig-ekspederet. Men i dette tilfælde havde Nordea sørget for at jeg havde visakort, og en konto med trækningsret. Denne havde jeg dog tidligere overført penge til så jeg ikke havde minus-saldo. Nordea Sørgede for at alle betalinger blev overflyttet og betalt, selvom overførslen af resten af engagementet endnu ikke var på plads… Har din nye bank ikke sørget for dette…
    Det er hel normalt at det tager op til en måned at overføre et engagement (men mener at der faktisk er ved at komme nye ensartede regler omkring dette).
    Min holdning er at det bør være kommende bank, der sørger for at sin fremtidige kunde ikke står og mangler penge osv… Din nye bank bør også vide at værdipapirerne ikke er flyttet 2 dage efter anmodningen er sendt afsted, hvilket de vel selvfølgelig også har informeret dig om… eller hvad?

    #146508
    JydenForfatter

    Helt enig.
    Jeg mener imidlertid vi er ved at være langt ude hvis man ikke kan forlade sig på de oplysninger man får fra pengeinstitutter, ting de tager sig godt betalt for, og de må om nogen vide hvad der er fradragsberettiget eller ej.

    Der er ikke noget at sige til at kunderne er kritiske overfor sektoren i øjeblikket. Selvfølgelig laves der fejl – det gør vi alle , hvis vi fortager os noget. Spørgsmålet er om man lærer af sine fejl, og hvordan man behandler og retter op på fejl. Det kan gøre på mange gode måder, men der er også dem der bare kommer med lakoniske meddelelser -Vi beklager, men det er bare ærgerligt – det er der jeg vil hen, og det er nok ikke dn vej man skal bruge hvis man vil have genoprettet tilliden og et godt image. Og her snkker vi ikke kun om Nordes men om hele sektoren – anført af Finansrådet. Der mangler i den grad selverkendelse og ydmyghed i finanssektoren.

    #147016
    AnonymForfatter

    Indlægget er slettet af redaktionen, da det ikke lever op til Mybanker.dk’s retningslinier for god tone i debatten.

    #147034
    AnonymForfatter

    Det er et faktum at små banker laver flere fejl end store banker.

    Det er et faktum, at små banker har flere sager pr. 1000 kunder ved pengeinstitutankenævnet.

    Det er et faktum, at af de anlagte sager taber små banker mange flere af deres sager end de store banker gør.

    Fortsat god fornøjelse med dit bankskifte.

    #147036
    AnonymForfatter

    GP: Det tror jeg du har fuldstændig ret.

    Kan det dokumenteres ? Bliver der lavet statistik eller analyser på dette ?… og hvor kan jeg evt finde dem?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.