Bankskifte fra Nordea

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Indlæg
  • #158022
    AnonymForfatter

    Jeg har lige selv oplevet dårlig behandling fra deres rådgivere, det er nogen søde nikkedukker de ansætter.

    Jeg er god kunde der og fik så lavet et budget sammen med med den unge rådgiverpige, til et boliglån når ejerlejlighed var solgt, hun bildte mig ind at jeg brugte 12.000,- på benzin om året (jeg er arbejdsløs, så jeg bruger ikke meget benzin)

    Igen og igen fortalte hende har jeg et billigt transportmiddel der kører over 42km pr liter, eller så tar jeg cyklen.

    Fik et nej til lånet med det samme.
    Jeg bad om at få en kopi af hendes “budget", det sku hun nok sende, jeg ventede og ventede, og spurgte så igen et par uger efter, men jeg fik det aldrig, så jeg klagede til deres “klagenævn", hun bildte mig ind at rådgiverpigen havde sendt det 2 gange.
    Sjovt nok modtog jeg det dagen efter.

    Jeg skiftede så afdeling, da alle deres rådgivere er nikkedukker, nu har jeg så igen fået en nikkedukke som rådgiver, efter min rådgiver af et hankøn har fundet andet arbejde så jeg bad om at få en mand igen.

    Svaret var at jeg ku bare finde et andet pengeinstitut hvis jeg ikke ku klare lugten i bageriet – det stod der ikke, men det stod der mellem linierne.

    Men det kan jeg jo ikke da jeg har et boliglån.

    #158026
    AnonymForfatter

    Jeg forstår ikke helt hvad du skriver.

    * Du skal bruge et boliglån når din lejlighed er solgt ???
    * Du skriver at du fik nej til lånet, men ikke kan flytte bank, da du har boliglånet ???
    * Du er god kunde, men kan ikke låne ???
    * Du er god kunde, men anden bank vil ikke overtage dit boliglån – hvorfor ???

    I øvrigt er det da helt normalt at sætte penge af til benzin, selvom man pt. er arbejdsløs.. Kreditvurdering bygger bla. på en langsigtet beregning, og du er vel ikke arbejdsløs for altid.

    Hvad er det for et køretøj der kører 42km/liter

    #158028
    AnonymForfatter

    Jeg glemte at nævne her, at det svar med at jeg ku bare finde mig et andet pengeinstitut, kom fra selveste filialdirektøren….
    jeg har lige givet hende en kæmpe skideballe på mail.

    *Jeg ska købe hus en dag når ejerlejlighed er solgt – jeg kom i forkøbet med nordea.
    *ja jeg har et eksisterende boliglån i nordea.
    *jeg har mange opsparede penge i banken, har været i samme bank i over 20 år.
    *Det skrev jeg ikke noget om men det vil de gerne når min bolig er solgt og jeg kommer med pengene.

    Det er en lille god motorcykel som jeg må køre på hele året.

    #158030
    testForfatter

    bare en praktisk kommentar vedr bankskift. det jeg har gjort de snart 4 gange jeg har skifte hoved bankforbindelse er at lave en løn konto og få min løn ind der som det første derefter har jeg slev flyttet lidt kapital og så bare i ro ventet på at banken fik det sidste gjort. 14 dage har så vidt jeg husker aldrig ku gøre det.

    #158040
    AnonymForfatter

    Hvilken bank har du så valgt?

    Jeg gør det samme, flytter mine opsparede penge væk og laver lønkonto i ny bank, så er der kun boliglån tilbage, som jeg desværre tror nordea trækker i langdrag når den tid kommer, for at tjene penge på det, når jeg kommer med pengene til at betale resterende lån af til nordea
    Det kan de vel godt finde på?

    Jeg vil gerne fortælle forbrugerrådet om mine dårlige oplevelser med nordea, er det ikke dem man skal fortælle sådan noget til?

    #158088
    AnonymForfatter

    Jeg har nu forsøgt at klage til finanstilsynet ifølge mybanker.dk anbefalinger, men det har finanstilsynet ikke noget at gøre med, har jeg lige fået at vide fra dem

    De anbefalede nordea selv, deres klagenævn – ja..det var hende der løj overfor mig i tlf, om den unge rådgivere HAVDE sendt budgettet med posten…

    Er der nogen der ved hvem jeg så ka klage over det til?
    Jeg synes nordea fortjener en skideballe fra en højerestående instans

    Jeg leder efter en ny god bank, når den tid kommer, nogen?

    #158096
    AnonymForfatter

    Jeg har set idag, jeg har ingen rådgiver længere, jeg gætter på det er filialdirektøren der har været på spil igen.

    HVEM kan jeg klage til?????

    #158102
    testForfatter

    forslag til en ny bank? ja først og fremmest skal du gøre op med dig selv hvad en god bank er for dig og hvilke ydelser du har brug for og hvad du vil betale for dem. Du kan jo få en god service hvis du vil betale for den. Jeg var f.eks. rigtigt glad for bo behandlingen efter min fars død, men min begejstring blive lidt køligere da jeg så hvad de havde taget for at betale de regninger jeg afleverede til den flinke bank dame. Men flink det var hun og de blev betalt uden fejl så tja gratis er det jo nok ikke for dem at betale det som de lige har afmeldt hos pbs. og ja jeg ved godt at de skal gøre det men lidt dobbelt gemobel er det da.

    nå men det råd jeg vil gi dig er at prøve at lave en liste over hvad du bruger og hvad der betyder noget for dig. Så under søger du hvad de forskellige banker kan tilbyde dig.

    Den bank jeg nok har været bedst tilfreds med var Scandiabank. Kanon bolig lån og gratis hævninger i ind og udland på mit visa dankort. Det var et bevist valg da man jo ingen afdelinger havde og jeg har de senere år haft mange udgifter i fremmet valuta primært euro. så det var s– fint.

    Da så de fordele forsvandt lavede jeg en liste og valgte så en lokal bank hvor jeg gratis kan hente penge og valuta. Det som de ikke havde var f.eks. overførsler til udlandet til en god pris, men der har jeg så stadig danske bank og eik, men bruger lige så tit nu bare mit visa kort til det. For mig var den lokale andels kasse et godt valg og faktisk var det en hel fornøjelse og lige hilse på min smukke bank rådgiver den anden dag.

    hvad der er et godt valg for dig idag ved jeg ikke men jeg er også ret sikker på at det gode valg ikke er det sammen i går og i morgen. Selv har jeg været igennem en række banker som hoved og bi-banker efterhånde som min behov har ændret sig og bankernes udbud har ændret sig.

    #158286
    AnonymForfatter

    ER der NOGEN der ved hvor jeg kan klage til over den tyranni fra filialdirektør?

    Sig ikke nordea selv, det har jeg prøvet

    #158312
    ForbrugerenForfatter
    #158314
    AnonymForfatter

    Takker, jeg prøver

    #158794
    AnonymForfatter

    Har nu fået svar fra pengeankenævnet, de vil heller ikke have noget med det at gøre
    Grunden var at når det drejede sig om bestemte medarbejdere var det ikke deres bord

    HVORFOR er det så svært at klage over banker?????

    #158796
    AnonymForfatter

    Klag til selve pengeinstitutet omkring den pågældende “rådgiver" og/ellers filial. Men gør dig klar, hvorfor og hvad din formål er, ved at klage.

    #158808
    AnonymForfatter

    Der er et eller andet galt i systemet siden man kun ka klage til dem selv over dem selv
    Det tror jeg ikke på at jeg får noget ud af.

    Men vil da prøve.

    #158812
    MichaelForfatter

    PI-ankenævnet skal da naturligvis ikke behandle klager om bestemte medarbejdere. I såfald kunne de ikke lavet andet og skulle sandsynligvis udvide medarbejderstaben ret kraftigt. Ankenævnet er til for at behandle klager om generelle forretningsgange, som f.eks. en klage over dårlig investeringsrådgivning. Som eksempel kan nævnes den tidligere Sparekassen Løkkens manglende oplysning om risici ved investering i egen garantikapital – noget som Sparekassen har fået hug for og som mange mennesker har tabt penge på.

    Hvis man har et problem med en medarbejder i Netto går man jo heller ikke til forbrugerombudsmanden.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.