Gratis guldkort….er det muligt?

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • hundemandenForfatter
    Indlæg
  • #95950
    hundemandenForfatter

    Min kone og jeg flyver 5-6 gange årligt med selskaber som Norwegian, Ryanair, DAT og KLM.

    Er der en smart måde hvorved man kan få fingre i sådan et “guldkort" så man kan få gratis adgang til de fine lounger i ex. Billund lufthavn eller er det forbeholdt forretningsfolk og de meget rige der er ligeglade med hvad tingene koster?

    Kort indput imødeses….og er svaret “glem det" så sidder jeg da også fint ude på monkeyclass 😉

    #228198
    testForfatter

    Til lufthansenskabet egne loung har jeg kun hørt mig til at du kan købe adgang via point staus, dvs du flyver meget eller du køber rigtigt mange point, jeg jar modtaget tilbud om at købe point til staus fra Lufthansa. Så er det gratis at komme ind hvis du ser bort de tusinder af auto du har brugt.
    Så findes der uafhængige lounges som du kan købe dig adgang til på stedet. Prisen er forskellig fra lufthavn til lufthavne.

    Sidste mulighed er priority passe men vær opmærksom på ar loung adgang afhængigt af den plan du køber stadig koster.

    Forretningsfolk er ikke ligeglade med hvad det koster. Der har i alle de år rejst været fokus på omkostninger men jo 12 ture på er år til Asien på monkey clas gir dig et guldkort. Gratis det synes jeg ikke det var 🙂

    Med dit rejse mønster glem det. Rigtigt mange af de prioritylounges der er i Europa er ikke prisen værd.

    Fik dog et bad på vi hjem fra asustralien i Zürich sidst men gå ikke gennem paskontrollen. Det uden for Schengen er bedste.

    #228200
    testForfatter

    Euro ment autokorekturen sku være auto.
    Resten af slå stavefejlene kan du vist læse forbi.
    Det er for mig lidt morsomt at du kalder loungene for fine 🙂 ofte er tilbudet drikke vare og pinde mader. Når jeg ved min arbejdsgiver betaler 150 kr når jeg bruger mit priority pass vælger jeg ofte at gå på restaurant og få noget rigtig mad. Det er muligvis dyre men mere værdi for pengende . Undtagelse er f.eks, sådan en tur fra Australien på monkeyklas hvor et bad ved ankomst til Europa nærmest er en livreddende foranstaltning

    #228212
    JydenForfatter

    Hej “hundemanden"
    Godt at jeg kan læse du er blevet glad for dir Bank Norwegian VISAkort. Jeg har det på samme måde og indtjener masser af points til rejser. Vi bruger kortet til stort set alle betalinger hvor kortet kan bruges, og kan det ikke bruges som ved f.eks . min tandlæge og frisør så tager de MobilePay hvor kortet så er tilsluttet.
    Jeg har prøvet at forhandle mig frem til et “guldkort eller lignende" uden at det lykkedes fuldt ud – jeg måtte nøjes med at få slettet nogle andre gebyrer. Om du kan forhandle med din bank er jo ikke til at vide, men så vidt jeg ved er Ringkøbing Lanbobank, Skjern Bank og Vestjysk Bank fra dit område med i de LP mastercard der bliver udstedt og nogle af dem har en lounge ordning, men om der kan forhandles til at gratis kort er jo ikke til at sige på forhånd.
    Diners Club kortet har også en ordning med lounge adgang på nogle af deres kort, og der skulle også ved noget med gratis adgang alt efter hvor stor omsætning der er på kortet – men mere herom på deres hjemmeside.
    Det bliver jo så spændende om der efter nytår når der kommer nye EUregler for afskaffelse at gebyrerne på kreditkort for kortholderne melder sig nye muligheder og konkurrencen mellem udstederne måske bliver større. Der er jo på det sidste kommet nye muligheder på f.eks SAS Eurobonus hvor man næsten får kastet point i nakken med eller uden kreditkort på julegaveindkøbene i en række butikker.
    Held og lykke med evt. forhandling med din bank om “guldkort"

    #228214
    hundemandenForfatter

    Hej jyden,

    Er der slet ikke problemer med at tilknytte sit Norwegian kort til Mobilepay?

    Hvis ikke så er det da det næste jeg vil prøve….

    Tak for svar, men en sparsommelig mand som mig har ikke haft en fysisk bank i mere end 15 år, og jeg tror ikke at Basisbank er sådan en bank man forhandler med???

    #228216
    JydenForfatter

    Hej igen
    Jeg har heller ikke sat mine ben i en fysisk bank de sidste 10 år før det skulle prøves at forhandle om “guld" for at par meneder siden.
    Jeg har ikke haft problemer med at tilknytte til MobilePay, men jeg ved at nogle har måttet prøve nogle gange før det er lykkedes.

    #228218
    hundemandenForfatter

    Hej Jyden,

    Hvorfor er det så at jeg ikke teoretisk overfører kr. 150.000 til min kone årligt på Mobilepay og hun så efterfølgende overfører kr. 150.000 til mig? Vi har hver sit Norwegian kort som samler point til en fælles pulje, men via ovenstående eksempel kan man jo let “snyde" sig til en ordentlig røvfuld points???

    Har jeg misforstået noget 😉

    #228230
    JydenForfatter

    Hej hundemanden,
    Ja det er lige med at få teori og praksis til at gå op i en højere enhed. Jeg skal ikke kunne sige om det kan lade sig gøre i praksis på en eller anden måde og jeg har da også læst om andre der ønsker sig det og har prøvet et og andet.
    Det jeg kan sige med mine erfaringer med kortet brugt på Mobilepay er at betalinger i forretninger og ved shopping på nettet da her jeg fået point. Ved indsamlinger og bidrag til f.eks. Knæk Cancer, Røde Kors og Red Barnet har det også givet point for bidraget (og da har Mobilepay jo den sidegevinst at de også klarer skattefradraget når den funktion er sluttet til.).
    Ved overførsel til private er mine erfaringer delte. Jeg har bl.a. haft et par overførsler tæt på 10.000 kr. hver og de har ikke givet point da de i systemet er registreret som pengeoverførsler og ikke som køb. Jeg har så haft nogle mindre beløb til private og de har i et vist omfang givet point. Jeg har læst i et andet forum at andre har været ude for det samme. I et tredje forum har nogen forsøgt sig med med en salgs karrusel vil jeg kalde det, hvor nogen betaler et kreditkort f.eks SAS Eurobonus via SEBkort med British Airways via Resurs Bank osv. for at få point fra flere, men med skiften held som jeg har forstået det (Jeg har ikke selv disse kort, så jeg kender det ikke i praksis) Jeg har også forstået at disse banker forbeholder sig at annullere point hvis de ikke er reelt optjente. Der var også en i et af disse fora der en dag kom med en breaking news som han kaldte det, at han ikke længere kunne bruge sit Norwegian kort på Mobilepay da man ifølge Danske Bank skulle have lukket for det. Det blev da vist serene dementeret – men hvad der er op og ned på noget af det ved jeg ikke. Jeg kan kun sige at ved normal brug virker det fint hos mig – med eller uden point.

    #228242
    testForfatter

    Tror i bliver nød til at prøvet at betale de mellem 130-160 kr der koster at få en pinde med og en øl i en lounge en dag. Det er virkeligt ikke noget særligt.

    Der altså intet der er gratis selv om i åbenbart tror det.

    #228620
    Sigurd (2)Forfatter

    Enig. Med Diners Club til 195 kr om året for det billigste kort koster det 95 kr pr. besøg. Tidligere var det gratis, men nu er det blevet langt flere lufthavne. Jeg var medlem af Diners i 25 år, men det blev stadig ringere. Ingen restaurantrabatter og så loungebetaling for lidt at spise og drikke

    #228622
    JydenForfatter

    Og nu skal man også passe på evt. kreditkortgebyrer på Diners Club der er lidt anderledes end de fleste kort efter de nye regler om gebyr her fra årsskiftet. I øvrigt er der flere butikker der halter efter med at få fjernet gebyrer her 20 dage inde i det nye år, så man skal passe på med ikke at betale ulovligt opkrævede gebyrer.

    #228624
    Sigurd (2)Forfatter

    Man skal kun bruge Diners til lounges, da det ikke kan bruges ret mange steder, og kurstillægget er for højt. Kontingent 195 kr. er + en høj rente. Hvis man er medlem af f.eks. Dansk Magisterforening, kan man få det uden rente til samme pris.
    Jeg bruger kun VISA kort fra Coop Bank med 1% tillæg i Europa og Norwegian til kontanthævninger, da Norwegian har 1,75% tillæg i forretninger. Ved forbrug 10.000 koster det 75 ekstra

    #228638
    JydenForfatter

    Diners Club har på deres hjemmeside et skiv om deres opfattelse af lovligheden af at opkræve gebyr, der tilsyneladende ikke er sammenfaldende med den vejledning der er udgivet af Konkurrence- og forbrugerstyrelsen.

    Men uanset hvad er der en række forretninger der modtager kreditkort som Mastercard og VISA der er meget land tid om at få deres terminaler indrettet til de nye tider.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.