Kontant betaling – legitimation påkrævet
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies
Mybanker indsamler data gennem cookies for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart. Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google og Snapchat for at vise dig relevante annoncer og/eller optimere vores markedsføring på disse platforme.
Indstillinger for cookies
Her kan du selv vælge, hvilke cookies som deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores cookiepolitik.
I dag skulle jeg betale en regning på 6.000 på posthuset, og ville betale kontant.
Ekspedienten bad om at se legitimation. Dette undrede mig overmåde, og jeg spurgte hvorfor. Det vidste hun ikke, og ej heller hendes kollega. Jeg havde ingen legitimation på mig, og jeg fik så at vide, at jeg ikke kunne betale.
Men det er også rigtigt, man kan jo ikke bare gå rundt og betale andre folks regninger, så selvfølgelig skal jeg bevise, at jeg er den retmæssige indehaver af girokortet.
What gives?
Jeg tror du skal over og kikke i lov om hvidvaskning og EU direktiver. Der er kommet nye regler, så vidt jeg husker fra nytår.