Kontant betaling – legitimation påkrævet
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
I dag skulle jeg betale en regning på 6.000 på posthuset, og ville betale kontant.
Ekspedienten bad om at se legitimation. Dette undrede mig overmåde, og jeg spurgte hvorfor. Det vidste hun ikke, og ej heller hendes kollega. Jeg havde ingen legitimation på mig, og jeg fik så at vide, at jeg ikke kunne betale.
Men det er også rigtigt, man kan jo ikke bare gå rundt og betale andre folks regninger, så selvfølgelig skal jeg bevise, at jeg er den retmæssige indehaver af girokortet.
What gives?
Jeg tror du skal over og kikke i lov om hvidvaskning og EU direktiver. Der er kommet nye regler, så vidt jeg husker fra nytår.