Norweigen bank kory

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 47 i alt)
  • mogens pedersen (1)Forfatter
    Indlæg
  • #95545
    mogens pedersen (1)Forfatter

    Har fået Norweigen kort for at tjene point til flyrejser samt gratis hævning i udlandet.
    Har nu bemærket, at ved brug til betaling i forretninger påløber gebyr. Norweigen til PKK tillægger endvidere 1 ,75 i kursen, hvor du normalt kun betaler 1% for brug af andre kort ved hævning af kontanter i udlandet. Så konklusionen er, at Norweigenkortet er dyrere end andre Visa kort.
    Så nu er mit kort makuleret. Lidt for smart markedsføring fra Norweigens side.

    #223594
    hundemandenForfatter

    Hej Mogens,

    Er det ved brug i DK forretninger at du har oplevet et gebyr??? Kan du sige noget om indkøbets størrelse og hvad du oplevede i gebyr?

    Jeg overvejer stadig at bestille kortet da vi ofte flyver med dem, men ikke hvis der er lidt for “smarte"???

    #223596
    mogens pedersen (1)Forfatter

    Det var i alle forretninger. F.eks. Kiwi og Hjem og Fix. Begge beløb under 200,00 Kr. Gebyr 1%.

    #223598
    hundemandenForfatter

    Det var da alligevel groft at man for at optjene cashpoints skal af med 1 procent af indkøbsprisen. Det har jeg simpelthen ikke læst noget om i deres salgsmateriale og det holder mig da bestemt fra at bestille kortet da det for mit vedkommende ikke er sikkert at jeg får mine cashpoints brændt af i tide.

    Er der andre der har samme erfaring????

    #223600
    hundemandenForfatter

    Jeg har lige stillet sendt denne tråd til Norwegian bank for at høre hvad de siger til om det korrekt med 1% i gebyr. Jeg glæder mig til at høre deres svar om 14 dage…………………………………….

    #223602
    JydenForfatter

    Mogens og hundemanden,
    Danske Bank f.eks.forhøjer deres kurstillæg på mastercard fra 1 % til 1,5 % om kort tid.

    Jeg har den sidste måned brugt mit Bank Norwegian kort 89 gange i ind og udland. Ingen steder er der i fysiske forretninger taget gebyr. I forrige periode var jeg ude for at der i et tilfælde i Kop og Kande blev beregnet et gebyr. Nogle benzinselskaber beregner gebyr, men ved tankning hos bl.a. OK og Uno-X blev der ikke beregnet gebyr.

    #223606
    testForfatter

    Tror faktisk vi kommer til at se at gebyrene stiger med konkurrencen og ikke tvært om.

    #223626
    hundemandenForfatter

    Bravo !!!! Svar fra Norwegian i løbet af kun 4 dage…..

    Svaret er som følger:

    Hej, tak for din henvendelse.

    Der er ingen gebyr for brug af vores kreditkort i Danmark. Får du et gebyr på dit kreditkort er det brugerstedet som tager dette gebyr, og det må de informere dig om, inden du benytter dig af kreditkortet.

    Ved varekøb eller kontanthævninger i udlandet er det korrekt at vi pålægger et valutapåslag på 1,75%.

    Med venlig hilsen,
    Bank Norwegian

    Malene
    Kundekonsulent

    Jeg vil prøve at kigge efter skiltning i Kiwi og Jem og Fix for at se om de er berettiget til at tage 1% i gebyr??? I så fald skal de jo da skilte med det går jeg ud fra?

    #223708
    hundemandenForfatter

    Jeg var i dag en tur i Jem og Fix.

    Følgende billede er påklistret ved siden af deres kasseapparat:

    https://drive.google.com/file/d/0BynkU_qwkSYkbHMyU3NBSUJoOHc/view?usp=sharing

    Betalingskort uden gebyr:

    Dankort, Maestro og Visa elektron

    Betalingskort med gebyr:

    Visa, Mastercard og deres eget Jem og Fix kort

    Under står der: Credit cards will encur a transaction fee – 0,75 % DK issued/3% foreign issued.

    Det vil altså sige at man skal passe utrolig meget på med sit Norwegian Visa kort for ikke at løbe i gebyrer. Jem og Fix påstod at det ikke er et gebyr de får del i men udelukkende et som banken scorer.

    Jeg er nu stadig potentiel til et Norwegian kort, men jeg vil nu vente til de igen laver en kampagne hvor man kan få en god slat cashpoints for at sige ja tak i første omgang. Men husk at spærge om de butikker I handler i tager gebyr for anvendelse af Visa kort.

    #223714
    mogens pedersen (1)Forfatter

    Derfor gider jeg ikke mit Norweigen kort.

    #223820
    hundemandenForfatter

    Lidt spøjst og temmelig useriøst:

    Jeg spurgte Norwegian Bank om jeg de havde snarlige planer om en ny CashPoints og de svarer 20 oktober (= 7 dage siden):

    Hej

    Tak for din henvendelse.
    Der er ikke på nuværende en plan om at lave denne kampagne igen.

    Ha´ en god dag

    Med venlig hilsen,
    Bank Norwegian

    Sebastian
    Kundekonsulent

    Idag den 27. oktober får jeg så tilbuddet om at få 250 gratis CashPoints ved bestilling af deres kort hvilket jeg selvfølgelig har gjort da konceptet skal afprøves og testes……..forsættelse følger……

    #223822
    testForfatter

    så konklusion må være at de ikke er anderledes ind os andre sælgere. En kampagne pris er noget vi bruger til at lokke kunder ind i butikken.

    #223828
    hundemandenForfatter

    Nu tanker jeg næsten altid hos Haahr Benzin i Ringkøbing og det bliver til køb for ca. 5000 årligt og det er selvfølgelig en af de poster jeg for eftertiden udelukkende vil betale med mit Norwegian kort.

    Haahr skriver på deres hjemmeside:

    Haahr Benzin opkræver ikke kortgebyr.

    Det er således kr. 50 tjent (1%) årligt skattefrit. Ikke meget, men mange bække små og hvis der går lidt sport i at finde ud af hvilke firmaer der ikke tager gebyr så tror jeg da på at det bliver helt sjovt at bruge Norwegian kortet.

    #223832
    hundemandenForfatter

    Rema 1000 skriver:

    http://rema1000.dk/om-rema-1000/betalingskort/betalingskort/

    Så der skal kortet selvfølgelig ikke bruges……

    #223834
    thsvForfatter

    1% rabat er ikke ret meget, når man kan få 20 øre pr. tanket liter benzin, ja endog 35 øre frem til 31/10 hos Shell.

    Og giver 25 øre pr. liter diesel, det er da ca. 3% i rabat.
    Plus mindst en løbende måneds kredit.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 47 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.